„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose vidutinio dydžio visureigių kategorijoje, kaip visuomet, ankšta. „Jeep Compass“ galimybėmis bekelėje neabejoja niekas, kaip ir „Cupra Formentor“ dinaminėmis savybėmis, o praktiškumo ir universalumo kategorijose rinkimų komisijos nariai išskiria „Ford Kuga“ – patraukli kaina ir didžiausia segmente bagažinė daro jį itin racionaliu pasirinkimu.
„Kuga“ sulaukė išskirtinio įvertinimo rinkimuose – komisijos nariai ir konsultantai šį modelį išrinko tarp pretendentų gauti net tris apdovanojimus: „Metų visureigio“, „Šeimos automobilio“ ir „Už dizainą“. Pirmose dviejose kategorijose iš trisdešimties „Lietuvos metų automobilio 2021“ dalyvių tarp finalininkų pateko po tris modelius, o geriausio dizaino – keturi.
Nustebino degalų sąnaudos
Geriausio naujo automobilio rinkimų komisijos narys, socialinių tinklų turinio kūrėjas Dainius Leonavičius atkreipė dėmesį, kad „Ford Kuga“ yra vienas iš vos dviejų automobilių tarp visų 30 dalyvių, kuriuos gamintojai pateikė su dyzeliniu varikliu.
Ilgametį žurnalistą labai nustebino nedidelės šio miesto visureigio degalų sąnaudos. Su greičio palaikymo sistema 90 km/val. užmiesčio tempu kelionės atkarpą jis įveikė vidutiniškai sunaudodamas vos 3,7 l/100 km. Pavėjui sąnaudos buvo netgi mažesnės, šis rodiklis buvo gautas po eksperimento, kai tą patį ruožą įveikė ir važiuodamas priešinga kryptimi.
„Taip jau išėjo, kad buvau iš naujo nustatęs degalų sąnaudų parodymus. Įveikus nedidelį atstumą kompiuteris rodė 2,7 l/100 km. Tuomet sustojau ir pagalvojau, kad reikia pavažiuoti tuo pačiu keliu atgal“, – pasakojo pašnekovas.
Bendras sąnaudų rodiklis, anot D. Leonavičiaus, buvo pasiektas pervažiuojant ir 50 km/val. greičiu per miestelį, ir netgi kelias minutes prastovėjus sankryžoje laukiant eilės pasukti iš šalutinio kelio. Todėl eksperimento sąlygos buvo artimos kasdieniam vairavimui neviršijant leistino greičio.
Bandydamas didesnio pravažumo modelius žurnalistas įprastai būna nusiteikęs, kad jų degalų sąnaudos bus gerokai didesnės nei tokio pat dydžio hečbekų ar universalų, todėl „Ford Kuga“ ekonomiškumas tapo dvigubu siurprizu.
Komfortas ir praktiškumas
D. Leonavičius pastebėjo, kad nuo konkurentų „Ford Kuga“ skiriasi galinių sėdynių transformavimo galimybėmis. Jos slankioja pirmyn ir atgal, o galimybė padidinti bagažinės tūrį ir tuo pat metu vežti penkis keleivius suteikia daugiau praktiškumo.
„Dar vienas išskirtinumas – viena iš didžiausių bagažinių tarp visų rinkimams pristatytų naujų modelių. Jos tūris siekia net 645 litrus ir tai kartu su ekonomišku dyzeliniu varikliu liudija, kad jis puikiai tiks tolimoms šeimų kelionėms“, – dėstė pašnekovas.
Jam taip pat patiko visureigio pakaba, kuri mažina kėbulo svyravimus. Anot pašnekovo, pagyrimo verta ir šio modelio garso izoliacija. Nors važiuojant per greičio kalnelį ar žvyrkeliu galima girdėti, kaip dirba važiuoklė, tačiau net ir tuomet triukšmas – minimalus, kone prilygstantis „premium“ segmento modeliams.
„Važiuodami automagistrale mes su keleiviais net susižvalgėme: kalbant visiškai nereikėjo kelti balso ar klausant pasigarsinti radiją. Ir variklio skyriaus garso izoliacija gera“, – komentavo D. Leonavičius.
„Ford Kuga“ bazinė kaina kainoraštyje nėra mažiausia, tačiau, kaip pažymėjo žurnalistas, šio modelio standartinė komplektacija yra ganėtinai turtinga: aprūpinta avarinio stabdymo sistema, dienos šviesų LED žibintais, berakčiu durų atidarymu ir užvedimu, 12,3 colio skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir netgi beleidžiu išmaniojo telefono įkrovimu.
D. Leonavičius priminė, kad šiam modeliui taip pat siūloma naujos kartos „Ford“ automatinio parkavimo sistema, kuri viską atlieka savarankiškai – ne tik sukinėja vairą, bet greitėja ar stabdo, taip pat ir perjungia pavaras.
Nauja mada – paprastumas
Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2021“ komisijos nariui, „Auto Bild Lietuva“ redaktoriui Vitoldui Miliui patiko pastebimai pasikeitęs Ford Kuga“ išorės dizainas. Anot jo, jis varžosi su „Lietuvos metų automobilio 2017“ rinkimuose triumfavusiu „SEAT Ateca“ ar „Volkswagen Tiguan“.
V. Milius užsiminė, kad „Kuga“ – tai automobilis, kuris nepriverčia aikčioti netikėtais sprendimais. Šiuose rinkimuose yra labai neįprastų automobilių kaip „Porsche Taycan“ ar „Honda e“, o „Ford Kuga“ atitinka įprastą ir visiems suprantamą formatą. Jis pridūrė, kad tai itin jaučiama atidarius duris ir sėdus į vidų, kuriame vyrauja klasikinis stilius be didelių žvilgančių ekranų ar neįprastų, sunkiai perprantamų prietaisų. Viskas atrodo paprasta ir suprantama iš pirmo karto.
„Kuga“ yra toks įprastas automobilis, kad tai naujame elektromobilių ir įmantrių interjero sprendimų amžiuje netgi tapo šio modelio išskirtinumu“, – juokavo V. Milius.