Galingų variklių urzgimas, kiekvienu milimetru į asfaltą posūkiuose besikabinančių padangų cypimas, ore tvyrantis adrenalinas ir džiaugsmingas įspūdžių aptarimas išlipus iš automobilių. Tokiomis emocijomis pirmadienį bangavo legendinė „Nemuno žiedo“ trasa Kačerginėje, kur automobilių specialistai ir automobilizmo temomis rašantys žurnalistai buvo pakviesti išbandyti įspūdingųjų „Jaguar F-Type“.

Per neeilinį bandomąjį važiavimą renginio svečiai lenktynių trasoje ne tik galėjo įsitikinti britų gamintojo sportinių automobilių galimybėmis, bet ir iš arčiau susipažinti su kitu ypatingu „Jaguar“ modeliu „XE SV Project 8“, kurių iš viso buvo pagaminta vos 300 vienetų.

Išbandė atnaujintą modelį

Geriausiai sportinių automobilių savybes atskleisti trasoje svečiams padėjęs lenktynininkas Karolis Raišys pažymėjo, kad automobiliui pristatyti ne veltui parinktas „Nemuno žiedas“. Vaizdingoje, daugiau nei 3 kilometrų ilgio trasoje netrūksta nei didelio greičio zonų, nei preciziškų trajektorijų reikalaujančių atkarpų, todėl visos sąlygos leidžia „F-Type“ ryškiausiai pademonstruoti savo galimybes ir charakterį.

O pademonstruoti šis modelis turi ką. Nuo pat debiuto 2013 m. „Jaguar F-Type“ specialistų buvo vadinamas tinkamiausiu atstovu reprezentuoti viską, ką gamintojas gali pasiūlyti. Ypatingų bendrovės inžinerijos pasiekimų ir unikalios išvaizdos bei stilingumo dermė tapo sėkmės raktu, atrakinusiu daugybės vairavimo kultūros mėgėjų širdis.

Dvejų durelių kupė ir kabrioleto modeliai pernai buvo gerokai atnaujinti: juose atsirado tiek technologinių patobulinimų, tiek ir naujų eksterjero detalių. Akys krypsta į siauresnėse angose įmontuotus naujos technologijos „Pixel LED“ priekinius žibintus, būsimiesiems vairuotojams taip pat siūlomi naujo dizaino 10 stipinų 20 colių skersmens ratlankiai bei papildomos automobilio spalvos.

Interjere žvilgsnį traukia 12,3 colio įstrižainės konfigūruojamas skaitmeninis prietaisų skydelis bei 10 colių „Touch Pro“ centrinis ekranas, o „Meridian“ garso sistema įrengta visuose modeliuose.

Patobulino važiavimo savybes

Atnaujintame „F-Type“ įtaisytas 2 litrų 300 AG galios turbobenzininis variklis arba 5 litrų V8 konstrukcijos motoras su mechaniniu kompresoriumi, kurio galia, priklausomai nuo pasirinktos versijos, gali siekti nuo 450 iki 575 AG.

Galingiausioji modelio versija nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti vos per 3,5 sekundės, o maksimalus greitis elektroniškai ribojamas ties 300 km/val. riba. Visuose modeliuose galią ratams perduoda atnaujinta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Automobilis sukonstruotas ant visiškai aliumininės platformos, kurios pagrindinės ypatybės itin svarbios galiniais arba visais ratais varomam sportiniam modeliui – mažas svoris ir ypač tvirta konstrukcija. „F-Type“ atnaujinę inžinieriai gerokai patobulino pakabos bei vairo sistemų darbą ir atsaką į vairuotojo veiksmus, tad naujasis modelis tapo itin klusnus ir tiksliai valdomas.

Abiem ašimis varomiems modeliams geriausią sukibimą ir didesnį saugumą suteikia elektronika, užtikrinanti sklandų sukimo momentą paskirstymą kiekvienam ratui, o mažiau patyrusiems vairuotojams kelyje padeda dviejų lygių stabilumo kontrolės sistema.

Gerų žodžių atnaujintam „F-Type“ negailėjo ir pirmadienį juos Kačerginės trasoje išbandę automobilių specialistai.

„Man šis automobilis ypatingas tuo, kad jis ne tik agresyviai sportiškas, bet ir visiškai tinkamas paprastoms kasdienėms kelionėms į darbus, po miestą ar bet kokiu kitu tikslu. Jame ta fundamentalioji galia ir valdymo tikslumas, taip pat tai, kaip jis skamba ir atrodo, unikaliai dera su komfortiško važiavimo savybėmis“, – po bandomųjų važiavimų pastebėjo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ leidėjas Vitoldas Milius.

Žurnalo „Keturi ratai“ žurnalistas Egidijus Babelis priminė, kad „F-Type“ daugelio specialistų vadinamas gražiausiu moderniu „Jaguar“ automobiliu, kurį įkvėpė legendinis „E-Type“ modelis.

„Man atrodo, kad būtent todėl šiame automobilyje labiausiai išryškėja visų svarbiausių elementų, kuriuos mintyse nejučiomis priskirtum „Jaguar“, derinys: jėgos, sportiškumo, komforto, šiuolaikiško originalaus dizaino ir kartu aristokratiškos laikysenos. Įsėdęs į „F-Type“, ryte gali su vėjeliu lėkti lenktynių trasoje, o vakare apsirengti smokingą ir keliauti į operos teatrą“, – komentavo E. Babelis.

Galingiausias „Jaguar“ automobilis

Kiek atslūgus trasoje sukeltoms emocijoms, renginio dalyviai galėjo iš arčiau susipažinti su greičiausiu serijiniu kasdieniam eismui pritaikytu „Jaguar XE SV Project 8“ automobiliu. Į gatves skirtingose pasaulio šalyse išriedės vos 300 šio modelio automobilių, rankomis surinktų specialiame „Jaguar“ techniniame centre Vorvikšyre, Anglijoje, kur įsikūręs ypatingas įmonės padalinys. Jis taip ir vadinasi – „Special Vehicles Operations“ (SVO).

Ypatingajame padalinyje kuriami vienetiniai britų markės automobiliai arba mažo tiražo unikalūs sportiniai modeliai, išsiskiriantys didžiausiu greičiu, komfortu bei plačiausiu technologijų pritaikymu. 

Būtent toks yra ir „XE SV Project 8“ sportinis sedanas, kuriame sumontuotas legendinis bendrovės 5 litrų darbinio tūrio V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi. Jis išvysto net 600 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą. Automobilis gaminamas tiek pramogoms lenktynių trasoje (su „Track Pack“, įrangos paketu, dviem sportinėmis sėdynėmis ir saugos lankais), tiek įprastoms eismo sąlygoms (tam geriau pritaikytos keturvietės versijos).

„Jaguar“ ištobulinta lengvo aliuminio architektūra „XE SV Project 8“ automobiliuose itin dera su anglies pluoštu – variklio dangtyje, buferiuose ir daugybėje kėbulo apdailos elementų. Šių medžiagų derinys padeda sukurti minimalaus svorio modelį.

Reguliuojamoji pakaba leidžia rinktis trasai ar bendro eismo keliams tinkamą automobilio aukštį. Šis modelis ypatingas ir tuo, kad legendinę Niurburgo trasą „Nordschleife“ (Vokietija), įveikė greičiausiai iš visų „Jaguar“ automobilių ir greičiau nei bet kuris kitas ketverių durelių serijinės gamybos sedanas.

Susipažinti su naujuoju „F-Type“ galima „Jaguar“ atstovybėje Vilniuje.