Devintus metus iš eilės Vilniuje dėl geriausiojo vardo susirungs šalies automechanikos profesijos besimokantys moksleiviai. Nacionaliniame meistriškumo konkurse „Geriausias jaunasis automechanikas 2022“ dešimties mokinių, atvykusių iš įvairiausių Lietuvos kampelių, laukia galvą pasukti priversiančios užduotys, o drauge su jais atvyksiantys mokytojai neslepia: šis išbandymas leidžia įvertinti ne tik būsimus automobilių mechanikus, bet ir pademonstruoti profesinių mokyklų ugdymo lygį.
Prie balandžio 20-21 dienomis Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Sektorinio ir praktinio mokymo centre vyksiančio profesinio meistriškumo konkurso nuo pat jo istorijos Lietuvoje pradžios prisideda bendrovė „Inter Cars Lietuva“, akcentuojanti, kad norint išauginti geriausius specialistus, verslui ir švietimui būtina eiti drauge koja kojon.
„Inter Cars Lietuva“ drauge su partnerėmis, puikiai žinomomis automobilių pramonės įmonėmis , tokiomis kaip ZF, „Bosch“, „Schaeffler“, „Ferdinand Bilstein“, „ElringKlinger“, „Continental“ ir kitomis, pasirūpino, kad nacionalinio konkurso finale geriausių šalies jaunųjų automechanikų lauktų sudėtingos, tai, ko buvo mokomasi kelerius metus, pademonstruoti priversiančios užduotys.
Į finalinį konkurso etapą iš visos Lietuvos bandė patekti daugiau nei 400 mokinių, besimokančių 30 Lietuvos profesinių mokyklų. Visgi nemažai žinių pareikalavusios atrankos užduotys lėmė, kad į finalą kelialapius gavo viso labo 10 mokinių – septynių, bene geriausiai būsimus automechanikus ruošiančių šalies mokyklų, atstovai.
Jaučia pandemijos pasekmes
Kiekvieną mokinį į finalą Vilniuje atlydės ir profesinio ugdymo mokytojai, padėję jiems pasirengti konkursui. Iš Klaipėdos drauge su ugdytiniu atkeliausiantis mokytojas Giedrius Lukauskis ne tik padėjo pasiruošti šio krašto atstovui, bet ir pats savo gyvenimo aprašyme turi įrašą apie įveiktą „Geriausią jaunojo automechaniko“ konkursą. Jis vienu iš nugalėtojų tapo viename pirmųjų konkursų dar 2014-aisiais ir neslepia, kad gyvenimo posūkis, kai iš mokinio ir mokyklos absolvento pats tapo profesijos mokytoju, itin džiugina.
Į finalą drauge su G. Lukauskiu atkeliausiantis mokinys, anot profesijos mokytojo, vertas didžiausių pagyrų, mat yra ne tik itin motyvuotas, bet ir aktyviai domisi žemės ūkio technika, o savo patirtis įamžina kurdamas turinį asmeniniame kanale „YouTube“. Tačiau pasakodamas apie moksleivių motyvaciją G. Lukauskis neslepia, kad nemažą pagalį į ratus įkišo koronaviruso pandemija, uždariusi profesinių mokyklų duris ir privertusi su mokiniais dirbti virtualiai. Anot mokytojo, prireiks dar bent metų, kad moksleiviai išjudėtų iš apėmusio sąstingio.
„Žinoma, mokinio noras mokytis yra vienas pagrindinių aspektų, bet padeda ir bendras darbas su verslu, detalių, mazgų gamintojais, autoservisais. Net ir dalyvavimas seminaruose labai daug duoda“, – konstatuoja mokytojas.
Pats pabuvojęs abejose barikadų pusėse – ir mokinio, ir mokytojo – G. Lukauskis neslepia, kad pradėjęs mokyti gerai pastebi, kada studentai ateina tik dėl to, kad kažkas kažką liepė daryti.
„Didžiausi dalykai gimsta iš motyvacijos. O kadangi pats esu sukonstravęs sportinį automobilį, kai kuriuos pavyksta užkabinti. Ir smarkiai“ – džiaugiasi profesijos mokytojas, pasidalinęs, kad į „Geriausio jaunojo automechaniko 2022“ konkurso finalą Vilniuje drauge su mokiniu atkeliauja nusiteikęs patekti bent jau tarp penkių geriausiai konkurse pasirodžiusių dalyvių.
Tapo ir mokytojų konkursu
Marijampolės profesinio rengimo centro mokytojai į nacionalinio meistriškumo konkurso finalą Vilniuje atlydės net du mokinius. Šiai mokyklai atstovaujanti profesijos mokytoja Loreta Adomaitienė neslepia, kad patekti į finalą nėra lengva.
„Tie, kurie neturi motyvacijos, nėra susidomėję ir nebendradarbiauja su mokytojais, neįveikia atrankos užduočių. Tad į finalą atkeliauja motyvuočiausi ir labai norintys į jį patekti, visgi tam reikia gerai padirbėti – tai iššūkis“, – kalba pašnekovė.
Ji pritaria kolegos iš Klaipėdos žodžiams, kad pandemija tapo šaukštu deguto medaus statinėje. Anot L. Adomaitienės, jeigu įprastai mokantis teorija derinama su praktika, ir tai, kas rodoma ekrane, tuojau pat apžiūrima ir gyvai, priėjus prie automobilio variklio, prasidėjus pandemijos ribojimams to daryti buvo neįmanoma. Visgi išsirinkti mokyklos atstovus, iškovojusius net dvi vietas finale, pavyko.
„Ambicijų turime, – neslepia L. Adomaitienė. – Tiek, kiek tas konkursas vyksta, stipriausiai vis pasirodo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos atstovai, bet jiems vadovauja geriausiu Lietuvoje pripažintas mokytojas. Tad mes visuomet norime papulti į finalo geriausiųjų trejetą, nes konkurencija čia yra ne tik tarp mokinių, bet ir tarp mokytojų – jeigu pavyksta patekti tarp geriausių, tai liudija ir apie ugdymo kokybę mokykloje.“
Finalą leis išvysti savo akimis
Nacionalinio meistriškumo konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas“ finalas vyks Vilniuje, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Sektoriniame praktinio mokymo centre balandžio 20-21 dienomis. Tų, kurie svarsto apie galimybę rinktis šią profesiją, laukia gera žinia, mat balandžio 21-ąją mokykloje laukia atvirų durų dienos. Lankytojai galės ne tik pamatyti, kaip vyksta tradicinis konkursas, bet ir susipažinti su visomis profesijos subtilybėmis.
Organizatoriai akcentuoja, kad atvirų durų dienose apsilankę smalsuoliai galės prisėsti prie transporto priemonės valdymo simuliatoriaus, pasižiūrėti, kaip realybėje veikia DSG tipo automatinė pavarų dėžė bei išbandyti įvairių diagnostinių įrenginių galimybes „Android“ platformoje. Be to, specialistai galės atsakyti į visus rūpimus klausimus, susijusius su automobilio kėbulo dažymu, dažų spalvos paruošimu bei priežiūra.
Konkurso nugalėtojų bei juos išugdžiusių mokyklų laukia vertingi prizai, o iškovojusiam pirmąją vietą mokiniam teks atstovauti Lietuvai Vengrijoje vyksiančiame konkurso „Young Car Mechanic“ superfinale. Čia jis dėl pergalės susikaus su jaunaisiais automechanikais iš dešimties Europos šalių.