Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o vairuotojai džiaugėsi, kad pavojingų vietų nebuvo daug, tačiau trečiąją prasidėjo „tikrasis Dakaras“.
Su svajonėmis nugalėti šių metų maratone atsisveikino ne vienas favoritas, atstumai tarp lyderių skaičiuojami nebe sekundėmis, o minutėmis. Šis etapas buvo sėkmingas lietuvių ekipažams, o „Agrorodeo“ komanda, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, trečiosios dienos finišą pasiekė 13-oje vietoje.
331 greičio ruožo kilometras buvo išdėstytas įvairiausiose vietose – Ramiojo vandenyno pakrantėje, kopose, įvairiuose žvyro keliuose. Smėlio danga sudarė apie tris ketvirtadalius viso etapo, tad didelę įtaką dalyvių rezultatams turėjo taktika nustatant padangų slėgį. Kopose jis turi būti mažesnis nei važiuojant kietu paviršiumi, tačiau prieš kiekvieną atkarpą su besikeičiančia danga stoti ir keisti slėgį ekipažai vengia – tai atima daug laiko.
„Ilga diena, bet šiandien viskas klostėsi kiek geriau. Jau tradiciškai – minus ratas ir minus dugno apsauga. Trasa buvo itin negailestinga automobiliui, tačiau Kamanė – kantri, kol kas nedejuoja“, – finišu ir „Toyota Hilux“ patikimumu džiaugėsi V. Žala.
Antradienį ir trečiadienį „Agrorodeo“ ekipažas privertė pasinervinti jų gerbėjus – dėl organizatorių sistemos gedimo jų buvimo vietos, priešingai nei kitų ekipažų, nebuvo galima sekti iki pat finišo – atrodė, kad ekipažas sustojo vos startavęs. Galiausiai pasiekę finišą 13-oje pozicijoje, V. Žala su S. Jurgelėnu ne tik nudžiugino fanus, bet ir pakilo į 17-ąją bendroje įskaitoje.
„Trečias ruožas – įvairus, dinamiškas ir klastingas. Kopos buvo sunkios, aštrios, bet patiko. Stojom reguliuoti slėgį ir iki etapo pabaigos jo nebekeitėm, tačiau reikėjo saugotis akmenų. Ne visai pavyko – likus 10 km iki finišo vis tik pramušėm ratą. Dalis ruožo labai akmenuota ir grubi, todėl kiek įmanydami tausojom automobilį. Kelis kartus turėjom bėdų su akceleratoriumi, teko stoti ir jį kalibruoti. Buvo kelios sunkesnės vietos šturmanams, tačiau paklydę nebuvome. Bendrą tempą kiek lėtino sunkvežimių dulkės, bet toks tas Dakaras“, – atsipūsdamas po 331 km išbandymo kalbėjo S. Jurgelėnas, priminęs, jog laukia dar daugiau nei 400 kilometrų kelionė iki bivako Arekipoje.
Šiame sudėtingame etape iš kovos dėl pirmųjų vietų jau pasitraukė Ginielis de Villiersas ir Carlosas Sainzas. Pirmojo „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis, antrasis patyrė avariją ir laukė technikų sunkvežimio, kuris atvyko tik po daugiau nei valandos. Tuo tarpu daugkartiniai Dakaro ralio nugalėtojai, Stephane‘as Peterhanselis ir Nasseras Al-Attiyah, parodė, kad tokios sąlygos jiems – pačios geriausios. Jie visus tris šimtus kilometrų diktavo tempą ir finišavo pirmoje bei antroje pozicijose, gerokai atsiplėšę nuo visų persekiotojų.
- Al-Attiyah pakilo į pirmąją vietą bendroje Dakaro įskaitoje, S. Peterhanselis – trečią. Tarp jų įsiterpė Yazeedas Al-Rajhi.
Puikiai trečiadienį pasirodė kitos lietuvių komandos – Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio – ekipažas. Jie viso greičio ruožo metu demonstravo aukštą tempą, finišą pasiekė 10-i, į tą pačią vietą pakilo ir bendroje įskaitoje. Antradienį avariją patyręs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas trečiadienį startavo labai vėlai, tad pirmiesiems lietuviams finišavus dar buvo trasoje.
Motociklininkų įskaitoje dalyviai iš Lietuvos taip pat nustebino. Arūnas Gelažninkas užfiksavo geriausią lietuvių motociklininkų kada pasiektą rezultatą etape – finišą pasiekė 29-as, o bendroje įskaitoje pakilo į 34-ą poziciją. Balys Bardauskas trasoje užtruko gerokai ilgiau ir finišą pasieks vėliau.
Motociklininkų įskaitoje intrigos buvo ne ką mažiau – po pirmų dviejų etapų lyderio pozicijoje važiavęs Joanas Barreda Bortas pirmoje greičio ruožo dalyje įklimpo ir, praradęs daugybę laiko, nusprendė pasitraukti iš 2019-ųjų Dakaro maratono. Po trijų etapų čia pirmauja Pablo Quintanilla.
Ketvirtadienį bei penktadienį vyks maratono etapas. Finišavę ketvirtadienio greičio ruože (Arekipa–Takna), sportininkai turės savo techniką kitai dienai paruošti patys, be mechanikų ar kitų komandos narių pagalbos. Ketvirtąją dieną automobilių ekipažai turės įveikti 405 km greičio ruože ir dar 259 km pervažiavimą iki kito bivako. Penktadienį – net 517 km greičio ruožą ir 197 km pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais.