„Jaguar TCS Racing“ ekipa pristatė „Jaguar I-TYPE 6“ lenktyninį automobilį, sukurtą varžytis 2023 metų ABB FIA „Formulės E“ elektromobilių pasaulio čempionate. Šiose inovatyviose varžybose žengtas dar vienas žingsnis pirmyn, mat kitąmet jose kovos jau trečiosios kartos elektriniai bolidai. Tad nenuostabu, kad pristatomas naujasis automobilis yra pažangiausias ir našiausias visų laikų „Jaguar“ sportinis modelis.

Tai pirmasis „Formulės E“ lenktyninis automobilis, kuriame įdiegtos tiek priekinė, tiek galinė jėgos pavaros. Priekinis elektros variklis sukuria 250 kW regeneracinę galią, o galinis – net 350 kW ir taip padvigubina antrosios kartos bolidų energijos regeneravimo galimybes. Dėl to komanda net nusprendė atsisakyti tradicinių galinių stabdžių.

2023-ųjų sausį prasidėsiančiose varžybose skirtingų pasaulio kampelių gatvėse laukiama dar greitesnių ir atkaklesnių lenktynių. Novatoriškas pažangiausias technologijas pristatysiantis „Jaguar“ bolidas taip pat nustatys ir naujus našumo etalonus: yra 74 kg lengvesnis ir 100 kW galingesnis nei jo pirmtakai, be to, gali pasiekti didžiausią 322 km/val. greitį.

Į naująjį sezoną įžengianti „Jaguar TCS Racing“ pasižymi nauja, išskirtine tapatybe. Sodrių spalvų paletė traukia žvilgsnį anglies juodumo, satino baltumo ir subtiliais auksiniais akcentais, o asimetriškas „Jaguar I-TYPE 6“ dizainas leidžia skirti du unikalius automobilius vairuotojams Mitchui Evansui ir Samui Birdui. Beje, ši lenktynininkų sudėtis „Formulėje E“ unikali tuo, kad nesikeičia jau trečią sezoną iš eilės, o tai komandai suteikia nuoseklumo.

„Būsimasis sezonas bus pats konkurencingiausias ir labiausiai jaudinantis, nes naujas visiškai elektrinis lenktyninis automobilis „Jaguar I-TYPE 6“ važinės ikoniškų miestų trasomis. Naujo dizaino automobilis yra modernią „Jaguar“ prabangos viziją įkūnijantis meno kūrinys. „Jaguar TCS Racing“ ne tik varžosi lenktynių trasoje, bet ir atlieka svarų vaidmenį nuo 2025 metų visiškai elektriniu prekių ženklu tapsiančios „Jaguar“ strategijoje, o mums tai – itin svarbu“, – pažymėjo „Jaguar TCS Racing“ komandos vadovas Jamesas Barclay.

Bandymai realiomis sąlygomis

Naujos kartos „Formulė E“ ir toliau išliks komandos bei visos „Jaguar Land Rover“ bendrovės bandymų aikštele, nes čia kuriamos ir diegiamos pažangiausios technologijos, padedančios kovoti dėl pergalių čempionate. Varžybose sukauptos žinios apie elektrinės jėgos pavaros darbą, tvarumą ir programinės įrangos technologijas neabejotinai pravers kuriant elektromobilius, kurie vėliau išriedės į viešuosius kelius. Naujosios kartos lenktynių bolidai – pirmieji tokio tipo automobiliai, pagaminti nedarant neigiamo poveikio klimatui.

Varžymasis nulinės emisijos automobilių sporto kategorijoje su tvariausiu pasaulyje lenktyniniu automobiliu atspindi „Jaguar Land Rover“ įsipareigojimą iki 2039-ųjų tapti aplinkai neutralia gamintoja visoje savo veiklos grandinėje – tai numatyta bendrovės strategijoje „Reimagine“.

2023 metų sezoną „Jaguar TCS Racing“ pradės džiaugdamasi neseniai jai suteikta trijų žvaigždučių FIA aplinkosaugos akreditacija – aukščiausiu įmanomu šios srities įvertinimu. Tai patvirtina, kad komanda sėkmingai įgyvendina aplinkosaugos valdymo politiką ir laikosi prisiimtų įsipareigojimų nuolat tobulindama esamus procesus.

Prieš naująjį sezoną komanda užmezgė svarbią partnerystę – oficialia jos puslaidininkių tiekėja patvirtinta bendrovė „Wolfspeed“. Šis bendradarbiavimas grindžiamas dar nuo 2017 metų besitęsiančiais santykiais, kai „Wolfspeed“ technologijos pasitelktos siekiant padidinti elektromobilių ekonomiškumą ir našumą trasose.

„Jaguar Land Rover“ taip pat neseniai paskelbė apie strateginę partnerystę su „Wolfspeed“ – taip įmonė užsitikrino silicio karbido puslaidininkių tiekimą naujos kartos elektromobilių srovės keitikliams. Abi partnerystės skatins technologijų ir žinių perdavimą iš lenktynių į viešuosius kelius. Ypatingas dėmesys bus skiriamas tvarumui ir energetiniam efektyvumui.

Varžysis dėl titulo

2023 metų čempionatas sausio 14 dieną startuos Meksikoje ir per 17 lenktynių apkeliaus 12 miestų visame pasaulyje. Pernai „Jaguar TCS Racing“ surinko daugiausia taškų per savo istoriją „Formulėje E“, o M. Evansas užėmė antrąją vietą asmeninėje pilotų įskaitoje. Šiemet komanda vėl tikisi kovoti dėl pasaulio čempionų titulo.

Naująjį sezoną „Jaguar“ pirmą sykį tieks savo pasiteisinusią galios sistemos technologiją kitai britų komandai „Envision Racing“. Tad trasose galynėsis keturi „Formulės E“ bolidai, varomi „Jaguar“ varikliais.

„Praėjęs sezonas buvo geriausias iki šiol – vairuotojų įskaitoje užėmiau antrą vietą, todėl šį sezoną esame pasiryžę pasirodyti dar geriau. Naujasis „Jaguar I-TYPE 6“ suteikia mums daug daugiau galios ir greičio, o mes su komanda nenuilstamai stengiamės tai maksimaliai išnaudoti ir paversti sėkme. „Formulė E“ – itin įnirtingos varžybos, bet aš negaliu sulaukti, kada prasidės sezonas. Varžysiuosi dėl galutinės pergalės tiek vairuotojų, tiek komandų įskaitose“, – pažadėjo M. Evansas.