Iki 2030-ųjų „Jaguar Land Rover“ sumažins tiesioginę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją automobilių gamyboje ir bendrovės veikloje 46 proc., palyginti su 2019 m. užfiksuotu atskaitos tašku. Įmonė taip pat įsipareigojo sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, tenkantį vienai transporto priemonei, vidutiniškai 54 proc. visoje gamybos grandinėje ir 60 proc. automobilio naudojimo laikotarpiu.
Šie tikslai, kuriuos patvirtino „Science Based Targets“ (SBTi), įrodo bendrovės norą smarkiai sumažinti išmetamų teršalų kiekį, atsižvelgiant į Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos. Šis „Jaguar Land Rover“ įsipareigojimas atitinka ambicingiausią Paryžiaus susitarimo globalių veiksmų planą – iki 2100 m. pasiekti, kad vidutinė planetos temperatūra pakiltų tik 1,5 °C, lyginant su ikipramoniniu laikotarpiu.
Šie tikslai taip pat atspindi „Jaguar Land Rover“ įsipareigojimą iki 2030-ųjų mažinti išmetamų teršalų kiekį, o vėliau, vadovaujantis „Reimagine“ strategija, iki 2039 m. pasiekti visiškai neutralų tiekimo grandinės, produktų ir operacijų poveikį klimato kaitai.
Siekdama šio tikslo, bendrovė mažins išmetamą teršalų kiekį visose veiklos srityse, apimančiose projektavimą ir naudojamas medžiagas, gamybos operacijas ir tiekimo grandinę, elektrifikaciją, baterijų strategiją ir žiedinės ekonomikos procesus bei eksploataciją iki pat automobilio gyvavimo trukmės pabaigos.
„Tvarumas – vienas pagrindinių „Reimagine“ strategijos kurti šiuolaikines prabangias transporto priemones ir išsaugoti kuo švaresnę aplinką mūsų ateities kartoms aspektų. Džiaugiamės, kad šis įsipareigojimas daro įtaką ir Baltijos šalims, nes jose vis daugiau žmonių renkasi vairuoti geidžiamiausius aukščiausios klasės automobilius, kurie yra kuriami atsižvelgiant į tvarumo ir žiedinės ekonomikos principus“, – sako Justė Jarušė, „Jaguar Land Rover“ verslo Baltijos šalyse vadovė.
Nuoseklūs žingsniai
Bendrovė tvarios veiklos krypties laikosi nuosekliai. Vien „Jaguar“ gamyklose 2013–2019 m. 360 tonų atliekų metalo buvo perdirbta į lengvąjį aliuminį, kuris vėliau buvo panaudotas kuriant tokius sportinius modelius kaip „Jaguar F-Type“.
Taigi, net ir sportinių automobilių kūrimas daro menkesnį poveikį aplinkai. Dėl aliuminio konstrukcijos šie galiūnai išsiskiria ypač svarbiomis savybėmis: mažesniu svoriu ir didesniu kėbulo standumu. Tai leidžia „F-Type“ pasiekti išskirtinį galios ir svorio bei sukimo momento ir svorio santykį – parametrus, neatsiejamus nuo grynakraujo sportinio automobilio.
Siekdama tikslingai vykdyti savo misiją, „Jaguar Land Rover“ į visiškai naujai sukurtas tvarumo direktoriaus pareigas paskyrė Rossellą Cardone. Naujoji vadovė skatins bendrovės transformaciją ir padės strategijos bei tvarumo padalinio vykdomajam direktoriui François Dossa.
„Pereidami nuo klimato kaitos švelninimo užmojų prie realių veiksmų, dabar tvarumą integruojame į „Jaguar Land Rover“ DNR, taip siekdami sumažinti anglies pėdsaką visoje vertės kūrimo grandinėje. Moksliniais tyrimais pagrįsti tikslai mums nurodo, kiek ir kaip greitai privalome sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir kartu informuoja suinteresuotąsias šalis apie mūsų pažangą“, – teigia R. Cardone.
„Sveikiname „Jaguar Land Rover“ nustačius moksliškai pagrįstus siekius, atitinkančius ambicingiausią Paryžiaus susitarimo tikslą – globalios oro temperatūros kilimą apriboti iki 1,5 °C. Nustatydama šiuos ambicingus, tyrimais paremtus tikslus, „Jaguar Land Rover“ imasi veiksmų, kad užkirstų kelią žalingiausiems klimato kaitos padariniams“, – priduria Alberto Carrillo Pineda, „Science Based Targets“ generalinis direktorius ir vienas šios iniciatyvos partnerių.
„Jaguar Land Rover“ pirmą kartą apie savo įsipareigojimą SBTi paskelbė išreikšdama paramą JT klimato konferencijai COP26, kuri įvyko 2021 m. lapkritį.