Rugpjūčio pradžioje trys Lietuvos sklandytojai – Sakalas Uždavinys, Ignas Bitinaitis ir Algirdas Šimoliūnas – sėkmingai savo bemotoriais sklandytuvais pasiekė Ukrainą.

Apie sėkmingą kelionę „oru“ daug rašė ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių žiniasklaida.

Šiandien, sklandytojams pailsėjus ir ažiotažui nurimus, su Algirdu ir Ieva Šimoliūnais pasikalbėjome apie kitą, ne visada matomą, žemiškąją kelionės pusę.

Tiksliau, žeme tiek pirmyn, tiek atgal keliavo tik Ieva, nes Algirdas, kadangi kelionės į Ukrainą esmė buvo skrydis, atstumą nuo Kartenos iki Odesos įveikė oru. „Turbūt tai ir buvo ta priežastis, dėl kurios išvengėme ginčų“ – šypsosi Algirdas- „Nors šiaip su Ieva devyneri metai jau kartu ir, kas džiugina. ginčijamės retai. Dažniau vienas kitą papildome.“

„Gal dar ginčų buvo išvengta todėl, jog į keliaujant į priekį man teko stebėti visą kelionė eigą, koordinuoti veiksmus ir rūpintis kitais dalykais, tad tiesiog nebelikdavo laiko tuščioms diskusijoms, o keliaujant atgal visa tai jau buvo ne tiek svarbu“ – sutuoktinį papildo Ieva.

Įdomu tai, kad pati beveik kasdien vairuojanti, o rugpjūčio pradžioje visai kelionei vadovavusi jauna moteris visą kelią tiek į Ukrainą, tiek ir atgal įveikė Nissan Navara keleivio vietoje. „Vis norėjau pavairuoti mūsų karavano flagmaną – Nissan Navara Trek 1 – , tačiau arba atsirasdavo darbų, arba nebelikdavo jėgų, arba nutikdavo dar kas nors. Kita vertus, turėjau puikią progą įvertinti Navara kaip „darbo kabinetą“ ir turiu pripažinti, kad šis automobilis tam puikiai tinka. Ypatingai aiškiai tai pajautėme Ukrainos keliuose – Navara nesunkiai sugerdavo beveik visus kelio nelygumus, tvarkingai judėjo tiek tuščia, tiek ir tempdama prikabintą sklandytuvo priekabą.“ – prisimena Ieva.

Pati Ieva prie automobilio vairo prisėdo jau Vilniuje ir po neilgos kelionės tiek asfaltu, tiek ir nevisai asfaltu, rado tik vieną automobilio „trūkumą“ – jis per daug didelis kasdienėms kelionėms po miestą, nes būtų problema su parkavimusi. Daugiau jokių objektyvių, galimų trūkumų, automobilį tiek kaip keleivė, tiek kaip vairuotoja išbandžiusi moteris, nerado.

Su sutuoktine visiškai sutiko ir Algirdas. Nors į priekį koloną, kurią sudarė trys Nissan automobiliai, vienas Ford furgonas ir besikeičiantis motociklų skaičius, dažniausiai galėjo stebėti tik iš oro, grįžimui namo jis pasirinko būtent Nissan Navarą. Ir, panašu, sprendimas buvo teisingas. „Į priekį automobilį vairavo mano brolis. Atgal, sėdęs prie pikapo vairo ir įveikęs pirmus kelis šimtus kilometrų, supratau, kad rotacija šioje vietoje baigėsi“ – nusišypso sklandytojas. „Navara su savo ant stogo sumontuotais „Lazer“ LED žibintais ne kartą mums talkino tvarkantis aerodromuose, džiugino degalų sąnaudomis ir galia, tad po skrydžio keliaudamas namo supratau, kad nebenoriu mėtytis. Pasilikau „ištikimas“ Navarai, nors nieko blogo negalima pasakyti nei apie Qasqhai, nei apie Patfinder. Visi automobiliai sėkmingai įveikė ne pačius palankiausius kelionėms Ukrainos kelius ir saugiai parvežė visą komandą atgal į Lietuvą.“ – pastebi Algirdas.

Ypatingai sklandytojų komandą pradžiugino tai, kad Navara ypač lengvai tempė priekabą su sklandytuvu. Susidarė įspūdis, kad papildomo svorio automobilis „nejautė“ – nepasikeitė jo dinaminės charakteristikos, nelabai kito ir degalų sąnaudos. Be to, nors ir buvo prikabintas papildomas svoris, automobilis neviršijo leistinų B kategorijai 3,5 tonos. Tai, įvertinus, kiek mantos, neskaitant pačių sklandytuvų, reikėjo pervežti, buvo dar vienas akivaizdus Navaros privalumas.

Apibendrindami savo patirtį su Navara, abu sutuoktiniai sutiko, kad didžiausias automobilio trūkumas buvo tame, kad… rasti jo trūkumų. Talpus, galingas, tvirtas, patogus tolesnėse kelionėse. Manevringumas ar degalų sąnaudos, įvertinus automobilio svorį, darbinį variklio turį ir jo gabaritus, irgi buvo normos ribose. Tokių savybių visuma ir lėmė tai, kad Ukrainą sklandytuvais pasiekęs ir apie planus „užkariauti“ Ameriką prabilęs Algirdas, taip pat labai rimtai susimąstė apie galimybę savo transporto priemonių parką papildyti vienu Nissan modeliu. Spėkite, kokiu?

Trucker.lt informacija