Skamba paranojiškai, tačiau Kinijoje elektromobiliai kas 30 sekundžių siunčia valdžios organams tikslią informaciją apie tai, kur yra automobilis, koks jo greitis ir kur jis juda. Kaip paaiškėjo, sekimo įranga sumontuota visuose elektromobiliuose, įskaitant ir Teslą.

Pastaruoju metu Kinijos prezidentas Xu Jinpingas aktyvavo šalies piliečių sekimo sistemas, o elektromobiliai tam puikiai pasitarnavo. Be būsimų savininkų sutikimo tokie gamintojai kaip Tesla, Volkswagen, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Nissan ir Mitsubishi į savo modelių programinę įrangą ėmė montuoti papildomas programėles, perduodančias informaciją apie vairuotoją Kinijos valdžiai.

Vienas iš elektromobilių savininkų, Šanis Džunchua, vairuotojas Tesla Model X pasipiktinęs žurnalistams teigė, kad buvo šokiruotas tos naujienos, jog jo automobilis tapo „informatoriumi“. Kino įsitikinimu, tai yra konfidencialumo pažeidimas. Gamintojai, atsakydami į kaltinimus, teigia, kad jie tik laikosi šalies įstatymų, o tokia tvarka taikoma išimtinai elektromobiliams.

Valdžios atstovai pareiškė, kad taip siekiama didinti pačių piliečių saugumą, skatina pramonės vystymąsi, prisideda prie infrastruktūros formavimo ir užkerta kelią sukčiavimui.

Nuo 2016-ųjų Kinijoje galioja tvarka, kai elektromobiliai renka ir periodiškai siunčia gamintojams informaciją apie vairuotoją, o pastarieji, ne mažiau kaip 61-ą informacijos punktą perduoda į valdžios kontroliuojamus vietinius informacijos apdorojimo centrus. Ekspertai tokią praktiką kritikuoja. Jų teigimu, valdžios įvardintiems tikslams pasiekti tikrai tiek informacijos nereikia ir dabartiniai veiksmai labiau primena visuotinį sekimą.