Nuo liepos 1-osios Europos Sąjungoje įsigalioja praėjusiais metais priimtas įstatymas, įpareigojantis automobilių gamintojus elektriniame transporte montuoti papildomus garso generatorius, turinčius „triukšmauti“ automobiliui judant iki 20 km/val. greičiu.
Reikalavimas grindžiamas tuo, kad elektromobiliai dirba be garso. Vairuotojui ir keleiviams tai į naudą, tačiau kyla pavojus artėjančios transporto priemonės galintiems neišgirsti pėstiesiems ir dviratininkams.
Įstatymas numato, kad elektromobilio keliamas triukšmas turi būti ne mažiau kaip 56 decibelai. Maždaug tokį garsą skleidžia dirbantis šaldytuvas. Priklausomai nuo automobilio greičio, triukšmas turi didėti arba mažėti. Palyginimui, įprastas vidaus degimo variklis skleidžia maždaug 75 decibelų triukšmą.
Visgi problemų gali kilti, nes nėra reglamentuota, kaip turi „burgzti“ elektromobiliai, tad garsų gali pasigirsti pačių įvairiausių. Tarkim BMW modeliams garsus kurs žinomas vokiečių kino kompozitorius Hansas Cimeris.
Įdomu tai, kad nors įstatymas įsigaliojo, gatvėse jau esančiam transportui jis nebus taikomas. Mokėti „triukšmauti“ turės tik naujai surenkami elektromobiliai, o visiems likusiems numatytas dviejų metų pereinamasis laikotarpis.
Kiek anksčiau panašų įstatymą priėmė JAV, tačiau ten jis įsigalios tik 2020-ųjų rugsėjį. Amerikoje elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai turės „triukšmauti“ važiuodami iki 30 km/val. greičiu.