Ketvirtadienis – technikos atsiėmimo diena.
Dakaro ralio dalyvių automobiliai, sunkvežimiai ir kita technika po mėnesio kelionės keltu per Atlanto vandenyną grįžo į Europą – Havro uostą Prancūzijoje. Po antrojo Dakaro ralio iš eilės grįžo ir nepriklausomos žurnalistų komandos „iGo2Dakar“ automobilis – raudonasis „Nissan Navara“ pikapas. Šiemet jo ridos skaitiklis prasisuko mažiau nei pernai – per dvi savaites įveikti beveik 6000 km.
„Šiemetinis Dakaro ralis buvo trumpesnis, tik vienoje valstybėje, tad kilometrų įveikėme mažiau. Nepaisant to, mūsų komandai jis buvo ne ką mažiau intensyvus nei pernykštis – padarytų nuotraukų ir publikuotų vaizdo klipų minučių skaičiai gerokai didesni“, – pasakojo vienas projekto autorių ir automobilio vairuotojas Mindaugas Plukys.
Šiemet daugiau Dakaro ralio greičio ruožų vyko sunkiai privažiuojamose bekelėse, tad pikapo degalų sąnaudos viršijo 10 litrų šimtui kilometrų. Viso Dakare „iGo2Dakar“ komanda į „Navara“ baką supylė 599 litrus dyzelino. Arba, skaičiuojant vietoje naudojamais vienetais – 158,2 galonus.
Nuotraukų palieka mažiau nei dešimtadalį
Komanda į Dakaro ralį išvyko apsiginklavusi „GoPro“ veiksmo kameromis, dronais, fotoaparatais ir daugybe kitos įrangos. Fotografas Andrius Laucius kuprinėje turėjo 2 fotoaparatus, 6 objektyvus, blykstę ir kitą įrangą, neretai naudojo „DJI Mavic 2 Zoom“ droną.
Iš viso per Dakaro ralį Andrius savo turima įranga padarė 28 089 kadrų, kurie „sveria“ apie 650 gigabaitų. Iš jų paviešinta buvo mažiau nei dešimtadalis – apie 1 500. Kur likę?
„Kai pamatai atvažiuojantį automobilį, su vienu fotoaparatu, ant kurio uždėtas teleobjektyvas, padarai kelis kadrus. Kai automobilis priartėja, į rankas imi kitą fotoaparatą su plataus kampo objektyvu ir padarai dar kelis kadrus. Kai automobilis nuvažiuoja – vėl imi pirmąjį fotoaparatą ir mygtuką nuspaudi dar kelis kartus. Taip iš vieno pravažiavusio automobilio turi 20 kadrų seriją, iš kurių išrenki tik 1 ar 2 geriausius“, – fotografavimo subtilybes paaiškina A. Laucius.
Jis fotografuoja „raw“ formatu, tad viena nuotrauka užima 35–50 megabaitų atminties kortelėje. Kam to reikia? Dėl kokybės – fotografuojant „jpeg“ formatu, nuotraukas aparatas pats suspaudžia ir taip sumažėja jų kokybė. „Raw“ formato nuotraukos nėra suspaudžiamos, jų apdorojimo galimybės kompiuteryje didesnės.
A.Laucius užtruko ne vieną dieną, kol atrinko geriausias savo 2019 m. Dakaro ralio metu padarytas nuotraukas. Jas išvysti galima šio straipsnio galerijoje.
Šimtas klipų
Nuotraukos – tik dalis „iGo2Dakar“ pateikiamos informacijos. Ne ką mažiau jos Dakaro ralio gerbėjai išvydo video formatu. Dalį siužetų išmaniuoju telefonu filmavo Mindaugas Plukys – jis atliko daugiausia interviu su vairuotojais, šturmanais, kitais Dakaro ralyje dirbančiais žmonėmis. Visus kitus – Mantas Vilimas, filmavęs dviem fotoaparatais, viena „GoPro“ veiksmo kamera bei dronu. Jis užsiėmė ir vaizdo klipų montavimu.
Viso, skaičiuoja Mantas, „iGo2Dakar“ paviešino apie 300 minučių vaizdo medžiagos, kuri tilpo į 100 klipų. Vidutinė jų trukmė – 2–3 minutės, o visos medžiagos peržiūros siekė beveik milijoną minučių. Klipai „Facebook“ tinkle pradėti publikuoti gerokai prieš išvyką į Dakaro ralį – „sezonas“ atidarytas dar spalio mėnesį. Juk 2018 m. išvykos metu buvo nufilmuota daug valandų medžiagos ir toli gražu ne visa ji buvo panaudota.
Kiek visa vaizdo medžiaga užima gigabaitų, suskaičiuoti sudėtinga, tačiau bendras nufilmuotos vaizdo medžiagos kiekis yra didesnis nei 500 GB. Tad viso „iGo2Dakar“ užfiksavo medžiagos, kuri užima daugiau nei 1 terabaitą.
Komandos planai 2019 m. dar nėra žinomi, kaip ir nėra priimtas sprendimas dėl kelionės į 2020 m. Dakaro ralį. Tačiau raudonasis daug „fesh fesh“ dulkių parsivežantis „Nissan Navara“ pikapas nebus laikomas garaže – jį bus galima išvysti įvairiuose renginiuose Lietuvoje.