Po ilgos nežinomybės Dakaro organizatoriai pagaliau atsakė į svarbiausius klausimus – kur ir kada 2021-aisiais įvyks sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis pramintas dykumų ralis. „Agrorodeo“ komandos pilotas Vaidotas Žala neslėpė, kad ketvirtadienį įvykęs ralio detalių pristatymas – svarbiausias šių metų įvykis po Dakaro.
Ketvirtadienį popiet tiesioginės transliacijos metu Dakarą organizuojanti ASO kompanija pranešė, kad kitų metų ralis startuos kiek anksčiau nei įprasta – sausio 3-15 dienomis, o per beveik dvi savaites lenktynininkai Saudo Arabijos smėlynuose turės įveikti 12 greičio ruožų.
Nė vieno kilometro iš praeito Dakaro
Renginio šeimininkai informavo, kad 2021-ųjų Dakaro greičio ruožai bus visiškai kitokie nei šiais metais – juose nebus nė vieno kilometro, kurį lenktynininkai jau yra įveikę. Negana to, jie bus ne tik techniškesni, bet ir su daugiau kopų, o dėl to dalyvių vidutinis greitis bus mažesnis.
Skirtingai nei praėjusio Dakaro metu, 2021-ųjų dykumų ralyje dalyviai kelio knygas visada gaus tik prieš pat greičio ruožą – ryte. Tiesa, tai nėra vienintelė naujovė. Po to, kai 2020-ųjų Dakaro metu žuvo du motociklininkai, organizatoriai paskelbė, kad kiekvienas motociklų įskaitos dalyvis privalės dėvėti oro saugos liemenę, kuri kritimo metu apsaugotų nuo rimtų sužalojimų.
Teigiamos naujovės
Lenktynininkas V. Žala teigė, kad tokias naujoves vertina teigiamai bei džiaugėsi, kad dėl pakeitimų ne tik šiek tiek susilygins komandų jėgos, tačiau ir šturmanai turės daugiau laiko poilsiui.
„Visgi, kaip ir tikėjomės, dėl COVID-19 pandemijos, organizatoriai atšaukė planus įtraukti daugiau valstybių į 2021 Dakaro žemėlapį, tačiau džiugu, kad jie žada atsižvelgti į šių metų kritiką, ir paruošti labiau techniškas trasas, įtraukti daugiau kopų. Logistika bus kiek paprastesnė, nes startuosime ir finišuosime Džedoje. Šturmanams pasikeis Dakaro vakarai – nebereiks ruošti namų darbų prie kelio knygos, turės daugiau poilsio. Iš esmės, ir toliau įvedama nemažai teisingų naujovių, kol kas naujasis Dakaro direktorius man imponuoja“, – teigė V. Žala.
Svarbus atskaitos taškas
„Agrorodeo“ komandos pilotas teigė, kad pradžioje buvo nemažai abejonių, ar artėjantis Dakaras apskritai įvyks, todėl renginio prezentacija ir dalyvių registracijos paskelbimas yra svarbiausias atskaitos taškas visoms komandoms, kurios ruošiasi dalyvauti sunkiausiose planetos lenktynėse. Tiesa, organizatoriai ketvirtadienį dar neatskleidė visų detalių, mat kiek iš viso kilometrų turės įveikti lenktynininkai bei kur tiksliai nusidrieks greičio ruožai, renginio šeimininkai žada pranešti tik lapkritį.