„Amaury Sport Organization“ organizuoja kelias dešimtis įvairiausių renginių kiekvienais metais, tarp jų ir tokius žinomus kaip „Tour de France“ dviračių lenktynės ar Dakaro ralis.
Pastarajame dalyvauja šimtai sportininkų, žurnalistų ir tūkstančiai gerbėjų, o įvairiose platformose naujienas seka milijonai. Visus šiuos skaičius galima įvardyti tiksliai ir netgi palyginti su kitais renginiais.
Lietuvių – tiek pat kiek australų
2019 m. Dakaro ralyje dalyvauja 534 sportininkai iš 61 valstybės. Dažniausiai jie turi Prancūzijos (84), Ispanijos (65) bei Olandijos (50) pilietybes. Nuo europiečių kiek atsilieka trys Pietų Amerikos lyderės: Argentina (37 dalyviai), Peru (36) ir Čilė (26). Lietuvių šiemet – 7, tiek pat kiek ir australų ir daugiau nei britų (6), japonų (5) ar indų (2).
Ralyje startuoja 334 transporto priemonės: 167 motociklai ir keturračiai, 126 automobiliai ir bagiai bei 41 sunkvežimis. Tarp jų – du lietuvių komandų motociklai ir trys automobiliai. Nei vienas lietuvis nėra važiavęs Dakare keturračiu ar bagiu, o sunkvežimyje kelis kartus sėdėjo lietuvių kilmės Arturas Ardavichius, tačiau jis atstovavo Kazachstano komandai „Astana“.
Tarp motociklininkų yra 34 vadinamos „vienišių“ klasės atstovai. „Originals by Motul“ klasės dalyviai važiuoja be palaikymo komandos – motociklus kiekvieną vakarą remontuoja patys.
42 šių metų Dakaro ralyje startavę dalyviai yra pripažinti legendomis – jie starto podiumą pervažiavo mažiausiai 10 kartų. Mr. Dakar vadinamas Stephane‘as Peterhanselis yra rekordininkas – jo karjeroje įrašyta net 30 startų Dakaro ralyje per 41 metus. Ir 13 pergalių – 6 su „Yamaha“ motociklais ir 7 su „Mitsubishi“, „Mini“ bei „Peugeot“ automobiliais. Nuo pirmojo starto 1988 m. prancūzas tik du kartus nedalyvavo Dakare – 1994-aisiais nestartavo savo noru, o 2008-aisiais ralis dėl terorizmo grėsmės Afrikoje neįvyko ir kitąmet buvo organizuojamas Pietų Amerikoje.
Dakaro ralis šiemet išskirtinis dėl didelio moterų dalyvių skaičiaus. Jų – net 17, daugiausia nuo 2009-ųjų, o dviejose komandose visas įmanomas pareigas užima tik moterys.
Iš visų startavusių Dakaro ralyje ekipažų 87 jau pasitraukė. Motociklų klasėje iš 137 startavusių maratoną tęs 105, iš 26 keturračių liko 18, iš 130 automobilių ir bagių – 93. Sunkvežimių klasėje startavo 41 ekipažas, liko 32.
Vertinant procentais, šis Dakaro ralis yra skausmingiausias per pastaruosius metus: iš 334 startavusių liko 247, arba 74 proc. ekipažų. 2018-aisiais įpusėjus maratonui buvo likę 75 proc. ekipažų, 2017 m. – 78 proc., 2016 m. – 83 proc.
Šiais metais iki poilsio dienos pasitraukę sportininkai gali tęsti varžybas pusės maratono įskaitoje – tokia teise pasinaudojo 30 ekipažų.
Milijonai gerbėjų
Kiekvieną Dakaro ralio dalyvį (išskyrus „Originals by Motul“ klasės atstovus) aptarnauja komandos, kurias vidutiniškai sudaro apie 10 asmenų. Tai mechanikai, žiniasklaidos atstovai, logistikos specialistai ir kiti.
Šiemet Dakaro ralyje akredituota 1 900 žurnalistų iš 34 valstybių. Lietuva čia išsiskiria, nes šios šalies žurnalistai – ne tik komandų nariai, bet ir nepriklausoma trijų asmenų „iGo2Dakar“ komanda bei dviejų didžiausių naujienų portalų atstovai. Įrangos Dakaro organizatoriai neskaičiuoja, tačiau matant kitų žurnalistų pasiruošimą, lietuviai ir čia būtų tarp lyderių: „iGo2Dakar“ komanda atsigabeno bene pusę „Promaksos“ parduotuvės asortimento – droną „DJI Mavic 2 Zoom“, kišeninę kamerą „DJI Osmo Pocket“, daugybę filtrų, fotoaparatų ir kitų kamerų, o kiekvienas komandoje dar turi po naujausią „GoPro 7“ veiksmo kamerą.
Žiniasklaidos naujienų apie Dakaro ralį skaičiai skamba įspūdingai. 2019-ųjų ralyje vyks 1 200 valandų TV transliacijų viso pasaulio ekranuose (70 kanalų 190-yje valstybių), tarp jų – 7 valandos kasdien „Fox Sports“ kanale.
Oficialus Dakaro ralio feisbuko puslapis turi daugiau nei 2 milijonus gerbėjų, „Twitter“ bei „Instagram“ paskyros – apie pusę milijono sekėjų, „Youtube“ – apie 200 tūkst. prenumeratorių. Dakaras yra lyderis tarp automobilių sporto renginių, vykstančių tik kartą metuose – nuo jo atsilieka net 24 valandų Le Mano lenktynės.