Komercinis transportas, ypač – mažasis – ¸savita, bet labai įdomi sritis. Aišku, joks komercinis automobiliukas negalės pasigirti tokiomis naujovėmis, kurios diegiamos moderniuose lengvuosiuose automobiliuose, nebus čia ir tik sunkiajam komerciniam transportui būdingos įrangos, tačiau nepaisant to, mažieji tiek krovininiai, tiek ir keleiviniai automobiliukai irgi turi kuo nustebinti.
Vienas tokių – puikiai mūsų vairuotojams pažįstamas „Citroen Berlingo“. Priklausomai nuo poreikių, galima rinktis tiek visiškai komercinį „Berlingo“ su „būda“, tiek keleivinę versiją, galinčią sutalpinti 5 arba 7 žmones. Tiesa, papildomas dvi sėdimas vietas jau tektų užsakyti atskirai, tačiau tokia galimybė yra numatyta. Numatyta ir daugybė kitų papildomų „privalumų“, bet apie viską iš eilės.
Ilgai diskutuoti apie lengvojo komercinio automobilio išvaizdą neišeis. Šis transportas kuriamas ne tam, kad žavėtų moderniais ar netikėtais dizainerių sprendimas, bet tam, kad patikimai ir ilgai tarnautų savo šeimininkams. Beje, visai nesvarbu, kokio gamintojo modelį pasirinksite – išoriškai jie atrodys ganėtinai panašiai ir net kažkiek nuobodžiai. Gali skirtis nebent kai kurios detalės.
Tiesa, keičiantis bendrai vieno ar kito gamintojo dizaino koncepcijai, kai kuriuos, visiems modeliams būdingus bruožus, įgauna ir komercinis transportas. „Citroen Berlingo“ – ne išimtis. Palyginus jį su ankstesnės kartos modeliais skirtumų rasime. Naujasis „Berlingo“, kaip ir „Citroen“ gaminami lengvieji automobiliai, tarsi nori pabrėžti, kad yra veržlus ir, nors ir vertinant jį kaip „darbinį arkliuką“, ganėtinai patrauklus.
Galbūt bendrame transporto sraute „Berlingo“ nebus toks ryškus ir pastebimas, kaip kad „Citroen DS 3“, tačiau jis yra ganėtinai dailus, į automobilį malonu žiūrėti. Platus priekinis bamperis, masyvios durelių apsaugos suteikia „Berlingo“ tam tikro savito žavesio. Beje, jeigu rinktis „Citroen Berlingo“ kaip automobilį šeimai, nes tam jis irgi puikiai tinka, vertėtų žiūrėti į aukštesnę versiją. Bazinė sąranga – kukli ir nedžiuginanti.
Aš bandymui gavau kiek aukštesnės negu bazinė sąrangos modelį. Kelių dienų pasivažinėjimui užteko to, kas buvo, tačiau jeigu automobilyje tektų praleisti kasdien po 8 – 10 valandų arba juo keliauti su šeima, sąrangos norėtųsi turtingesnės.
Kaip ir kituose „darbiniuose arkliukuose“, „Berlingo“ priekinė dalis „papuošta“ kietu ir nelabai maloniu liesti plastiku. Bandytame modelyje vairas nebuvo multifunkcinis, nebuvo net nuolatinės greičio palaikymo sistemos. Mano įsitikinimu, tokia sistema turi būti montuojama jau į bazines lengvojo komercinio transporto versijas.
Vairuotojo vieta, šiaip, ganėtinai patogi – reguliuojama sėdynė, nebloga apžvalga, tačiau man kelionėje aiškiai pritrūko atramos dešinei rankai (būna aukštesnės sąrangos versijose) ir neigiamai veikė tarp vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės žiojėjanti tuštuma. Aukštesnės sąrangos automobiliuose ji dailiai užpildyta nemaža daiktadėže.
Pašvietus rudeninei saulutei supratau, kad prietaisų skydeliui praverstų papildoma apsauga nuo saulės – greitį ir sūkius rodančias rodykles įžiūrėti dar pavyko, tačiau nublanko visos degančios signalinės lemputės. Jeigu netikėtai būtų užsidegusi oranžinis įspėjamasis signalas ar net pavojų reiškiantis raudonas, saulei šviečiant tiesiai į prietaisų skydelį, iškart jo, tikėtina, pastebėti nebūtų pavykę.
Kiek vargino ir ganėtinai nepatogus darbinės informacijos skaitymas centriniame panelyje sumontuotame ir oranžine spalva šviečiančiame nedideliame ekranėlyje.
Tiesa, buvo dalykų kurie ir džiugino: erdvios, patogios ertmės šoninėse durelėse, dokumentams ir panašiems daiktams skirta didelė lentyna virš vairuotojo galvos, galimybė sulanksčius antrą sėdynių eilę net ir keleivį automobilį paversti krovininiu. Beje, vėlgi priklausomai nuo poreikio, „Berlingo“ gali turėti arba į viršų atsidarančias penktąsias dureles, arba dviveres, atsiveriančias į šalis. Salone paaiškino, kad pirmą variantą dažniau renkasi automobilį sau perkantys asmenys, antra – įmonės.
Bet kokiu atveju, vietos automobilyje užtenka ne tik keleiviams, bet ir daiktams. Aukščio automobilio viduje irgi netrūksta. Patogu ir praktiška, ypač tiems, kas turi sodus ar dažnai keliauja su visa gausia šeima. Atskirais atvejais, sulanksčius sėdynes, tokiame automobilyje ramiai gali išsimiegoti 2 – 3 žmonės.
Bandytas modelis turėjo 1,6 55 kW (72 AG) variklį ir mechaninę pavarų dėžę. Važiavimui šito užtenka, tačiau žinant, kad yra ir variantas su automatine pavarų dėže bei 90 AG varikliu, supranti, kad gali būti ir geriau. Nieko blogo apie 1,6 72 AG variklį pasakyti negaliu. Jis dirbo tvarkingai, smarkiai netriukšmaudamas, vidutinės kuro sąnaudos po kelių dienų siekė tik 6,1 l/100 km, tačiau važiavimo smagumo nepajutau. Pasak pardavėjų, 90 AG varikliukai traukia gerokai smagiau, tad galvojant apie automobilį sau reiktų rinktis galingesnę modifikaciją. Taip pat būtų galima pagalvoti ir apie automatinę pavarų dėžę, nes mechaninės, bent jau man, tiek pati svirtis buvo kiek per aukšta, tiek pavaros – ilgokos. Teko pratintis.
Taip pat reikėjo nepamiršti, kad „Berlingo“ – palyginti aukštas automobilis, tad staigių manevrų kelyje ar aštrių posūkių reiktų vengti. Nors automobilis valdomas taip pat parastai, kaip ir lengvasis, bet prieš posūkį greiti verčiau sumažinti. Dėmesingiau reiktų įveikinėti ir gulinčius policininkus bei išmaltus kaimo keliukus, nes, kol automobilis nepakrautas, sėdinčius gale gali gerokai papurtyti. Tikėtina, kad prikrovus pilną bagažinę situacija pasikeistų, bet negi visada važiuosi apsikrovęs daiktais? Šiaip pakaba tinka tiek asfaltui, tiek sodo ar miško keliukams, tačiau, pasikartosiu, duobes ir didesnius nelygumus reiktų įveikti atsargiau ir neskubant.
„Citroen Berlingo“ nors ir pozicionuojamas kaip komercinis, puikiai tinka ir į šeimyninio automobilio vietą. Jis erdvus, patogus, ekonomiškas, patikimas, tačiau perkant „Citroen Berlingo“ sau reiktų pamiršti bazinį variantą. Tokiu atveju verčiau pridėti litą kitą ir įsigyti aukštesnės sąrangos modelį, kuriame bus ir nuolatinio greičio palaikymo funkcija, ir atrama vairuotojo rankoms, ir centrinė daiktadežė, nes bazinė gamintojo siūloma sąranga ilgesnėje kelionėje gali pradėti varginti ne tik vaikus, bet ir suaugusius automobilio keleivius.
„Citroen Berlingo 1.6 HDi MT Dynamique“
Pagrindinės charakteristikos |
|
Versijos pavadinimas |
1.6 HDi MT Dynamique |
Gamybos pradžia |
2013 m. lapkritis |
Varantys ratai |
Priekiniai |
Kėbulo tipas |
Vienatūris |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 5 pavarų |
Variklio tūris, cm3 |
1 560 |
100 km/val. pasiekia per, s |
13,6 |
Maksimalus greitis km/val. |
161 |
Prošvaisa, mm |
145 |
Išmatavimai |
|
Kėbulas |
|
Kėbulo išmatavimai: Ilgis, plotis, aukštis, nn |
4380 x 1810 x 1801 |
Salonas |
|
Vietų skaičius |
5 |
Sėdynių eilių skaičius |
2 |
Važiuoklė |
|
Ratų bazė, mm |
2 728 |
Svoris ir krovinio svoris |
|
Svoris, kg |
1479 |
Bendras automobilio svoris, kg |
2020 |
Maksimali keliamoji galia, kg |
541 |
Leidžiama stogo apkrova, kg |
70 |
Leidžiamas priekabos be stabdžių svoris, kg |
735 |
Leidžiamas priekabos su stabdžiais svoris, kg |
800 |
Tūriai |
|
Kuro bako talpa, l |
60 |
Bagažinės talpa, l |
675 |
Variklis ir vairo sistema |
|
Variklis |
|
Maksimali galia kW (AG) esant apsukoms/min. |
55 (75) / 3600 |
Maksimalus sukimo momentas Nm esant apsukoms/min. |
215 / 1 500 |
Variklio tipas |
4 cilindrų, tiesioginis įpurškimas |
Naudojamas kuras |
Dyzelinas |
Turbina |
Yra |
CO 2 išmetimas, g/km. |
150 |
Kuro sąnaudos l/100 km |
|
Mieste |
6,1 |
Užmiestyje |
4,6 |
Vidutinės |
5,2 |
Vairo sistema |
|
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Pakaba ir važiuoklė |
|
Pakaba |
|
Priekinė pakaba |
Nepriklausoma – McPherson |
Užpakalinė pakaba |
Pusiau nepriklausoma, torsionai |
Padangos |
|
Padangų išmatavimai |
205/65 R15 |
Stabdžiai |
|
Priekiniai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai |
Diskiniai |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičius