Komercinis transportas, ypač – mažasis – ¸savita, bet labai įdomi sritis. Aišku, joks komercinis automobiliukas negalės pasigirti tokiomis naujovėmis, kurios diegiamos moderniuose lengvuosiuose automobiliuose, nebus čia ir tik sunkiajam komerciniam transportui būdingos įrangos, tačiau nepaisant to, mažieji tiek krovininiai, tiek ir keleiviniai automobiliukai irgi turi kuo nustebinti. 

Vienas tokių – puikiai mūsų vairuotojams pažįstamas „Citroen Berlingo“. Priklausomai nuo poreikių, galima rinktis tiek visiškai komercinį „Berlingo“ su „būda“, tiek keleivinę versiją, galinčią sutalpinti 5 arba 7 žmones. Tiesa, papildomas dvi sėdimas vietas jau tektų užsakyti atskirai, tačiau tokia galimybė yra numatyta. Numatyta ir daugybė kitų papildomų „privalumų“, bet apie viską iš eilės.

Ilgai diskutuoti apie lengvojo komercinio automobilio išvaizdą neišeis. Šis transportas kuriamas ne tam, kad žavėtų moderniais ar netikėtais dizainerių sprendimas, bet tam, kad patikimai ir ilgai tarnautų savo šeimininkams. Beje, visai nesvarbu, kokio gamintojo modelį pasirinksite – išoriškai jie atrodys ganėtinai panašiai ir net kažkiek nuobodžiai. Gali skirtis nebent kai kurios detalės.

berlingo 3 Custom

Tiesa, keičiantis bendrai vieno ar kito gamintojo dizaino koncepcijai, kai kuriuos, visiems modeliams būdingus bruožus, įgauna ir komercinis transportas. „Citroen Berlingo“ – ne išimtis. Palyginus jį su ankstesnės kartos modeliais skirtumų rasime. Naujasis „Berlingo“, kaip ir „Citroen“ gaminami lengvieji automobiliai, tarsi nori pabrėžti, kad yra veržlus ir, nors ir vertinant jį kaip „darbinį arkliuką“, ganėtinai patrauklus. 

berlingo 7 Custom

 

Galbūt bendrame transporto sraute „Berlingo“ nebus toks ryškus ir pastebimas, kaip kad „Citroen DS 3“, tačiau jis yra ganėtinai dailus, į automobilį malonu žiūrėti. Platus priekinis bamperis, masyvios durelių apsaugos suteikia „Berlingo“ tam tikro savito žavesio. Beje, jeigu rinktis „Citroen Berlingo“ kaip automobilį šeimai, nes tam jis irgi puikiai tinka, vertėtų žiūrėti į aukštesnę versiją. Bazinė sąranga – kukli ir nedžiuginanti.

berlingo 9 Custom

 

Aš bandymui gavau kiek aukštesnės negu bazinė sąrangos modelį. Kelių dienų pasivažinėjimui užteko to, kas buvo, tačiau jeigu automobilyje tektų praleisti kasdien po 8 – 10 valandų arba juo keliauti su šeima, sąrangos norėtųsi turtingesnės.

Kaip ir kituose „darbiniuose arkliukuose“, „Berlingo“ priekinė dalis „papuošta“ kietu ir nelabai maloniu liesti plastiku. Bandytame modelyje vairas nebuvo multifunkcinis, nebuvo net nuolatinės greičio palaikymo sistemos. Mano įsitikinimu, tokia sistema turi būti montuojama jau į bazines lengvojo komercinio transporto versijas.

berlingo 23 Custom

Vairuotojo vieta, šiaip, ganėtinai patogi – reguliuojama sėdynė, nebloga apžvalga, tačiau man kelionėje aiškiai pritrūko atramos dešinei rankai (būna aukštesnės sąrangos versijose) ir neigiamai veikė tarp vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės žiojėjanti tuštuma. Aukštesnės sąrangos automobiliuose ji dailiai užpildyta nemaža daiktadėže.

berlingo 10 Custom

Pašvietus rudeninei saulutei supratau, kad prietaisų skydeliui praverstų papildoma apsauga nuo saulės – greitį ir sūkius rodančias rodykles įžiūrėti dar pavyko, tačiau nublanko visos degančios signalinės lemputės. Jeigu netikėtai būtų užsidegusi oranžinis įspėjamasis signalas ar net pavojų reiškiantis raudonas, saulei šviečiant tiesiai į prietaisų skydelį, iškart jo, tikėtina, pastebėti nebūtų pavykę.

berlingo 18 Custom

Kiek vargino ir ganėtinai nepatogus darbinės informacijos skaitymas centriniame panelyje sumontuotame ir oranžine spalva šviečiančiame nedideliame ekranėlyje.

berlingo 19 Custom

Tiesa, buvo dalykų kurie ir džiugino: erdvios, patogios ertmės šoninėse durelėse, dokumentams ir panašiems daiktams skirta didelė lentyna virš vairuotojo galvos, galimybė sulanksčius antrą sėdynių eilę net ir keleivį automobilį paversti krovininiu. Beje, vėlgi priklausomai nuo poreikio, „Berlingo“ gali turėti arba į viršų atsidarančias penktąsias dureles, arba dviveres, atsiveriančias į šalis. Salone paaiškino, kad pirmą variantą dažniau renkasi automobilį sau perkantys asmenys, antra – įmonės.

berlingo 15 Custom

 

Bet kokiu atveju, vietos automobilyje užtenka ne tik keleiviams, bet ir daiktams. Aukščio automobilio viduje irgi netrūksta. Patogu ir praktiška, ypač tiems, kas turi sodus ar dažnai keliauja su visa gausia šeima. Atskirais atvejais, sulanksčius sėdynes, tokiame automobilyje ramiai gali išsimiegoti 2 – 3 žmonės.

berlingo 16 Custom

 

Bandytas modelis turėjo 1,6 55 kW (72 AG) variklį ir mechaninę pavarų dėžę. Važiavimui šito užtenka, tačiau žinant, kad yra ir variantas su automatine pavarų dėže bei 90 AG varikliu, supranti, kad gali būti ir geriau. Nieko blogo apie 1,6 72 AG variklį pasakyti negaliu. Jis dirbo tvarkingai, smarkiai netriukšmaudamas, vidutinės kuro sąnaudos po kelių dienų siekė tik 6,1 l/100 km, tačiau važiavimo smagumo nepajutau. Pasak pardavėjų, 90 AG varikliukai traukia gerokai smagiau, tad galvojant apie automobilį sau reiktų rinktis galingesnę modifikaciją. Taip pat būtų galima pagalvoti ir apie automatinę pavarų dėžę, nes mechaninės, bent jau man, tiek pati svirtis buvo kiek per aukšta, tiek pavaros – ilgokos. Teko pratintis.

berlingo 11 Custom

Taip pat reikėjo nepamiršti, kad „Berlingo“ – palyginti aukštas automobilis, tad staigių manevrų kelyje ar aštrių posūkių reiktų vengti. Nors automobilis valdomas taip pat parastai, kaip ir lengvasis, bet prieš posūkį greiti verčiau sumažinti. Dėmesingiau reiktų įveikinėti ir gulinčius policininkus bei išmaltus kaimo keliukus, nes, kol automobilis nepakrautas, sėdinčius gale gali gerokai papurtyti. Tikėtina, kad prikrovus pilną bagažinę situacija pasikeistų, bet negi visada važiuosi apsikrovęs daiktais? Šiaip pakaba tinka tiek asfaltui, tiek sodo ar miško keliukams, tačiau, pasikartosiu, duobes ir didesnius nelygumus reiktų įveikti atsargiau ir neskubant.

berlingo 4 Custom

„Citroen Berlingo“ nors ir pozicionuojamas kaip komercinis, puikiai tinka ir į šeimyninio automobilio vietą. Jis erdvus, patogus, ekonomiškas, patikimas, tačiau perkant „Citroen Berlingo“ sau reiktų pamiršti bazinį variantą. Tokiu atveju verčiau pridėti litą kitą ir įsigyti aukštesnės sąrangos modelį, kuriame bus ir nuolatinio greičio palaikymo funkcija, ir atrama vairuotojo rankoms, ir centrinė daiktadežė, nes bazinė gamintojo siūloma sąranga ilgesnėje kelionėje gali pradėti varginti ne tik vaikus, bet ir suaugusius automobilio keleivius.

 „Citroen Berlingo 1.6 HDi MT Dynamique“

 Pagrindinės charakteristikos

 

Versijos pavadinimas

1.6 HDi MT Dynamique

Gamybos pradžia

2013 m. lapkritis

Varantys ratai

Priekiniai

Kėbulo tipas

Vienatūris

Pavarų dėžė

Mechaninė, 5 pavarų

Variklio tūris, cm3

1 560

100 km/val. pasiekia per, s

13,6

Maksimalus greitis km/val.

161

Prošvaisa, mm

145

 Išmatavimai

 

Kėbulas

 

Kėbulo išmatavimai: Ilgis, plotis, aukštis, nn

4380 x 1810 x 1801

Salonas

 

Vietų skaičius

5

Sėdynių eilių skaičius

2

Važiuoklė

 

Ratų bazė, mm

2 728

Svoris ir krovinio svoris

 

Svoris, kg

1479

Bendras automobilio svoris, kg

2020

Maksimali keliamoji galia, kg

541

Leidžiama stogo apkrova, kg

70

Leidžiamas priekabos be stabdžių svoris, kg

735

Leidžiamas priekabos su stabdžiais svoris, kg

800

Tūriai

 

Kuro bako talpa, l

60

Bagažinės talpa, l

675

Variklis ir vairo sistema

 

Variklis

 

Maksimali galia kW (AG) esant apsukoms/min.

55 (75) / 3600

Maksimalus sukimo momentas Nm esant apsukoms/min.

215 / 1 500

Variklio tipas

4 cilindrų, tiesioginis įpurškimas

Naudojamas kuras

Dyzelinas

Turbina

Yra

CO 2 išmetimas, g/km.

150

Kuro sąnaudos l/100 km

 

Mieste

6,1

Užmiestyje

4,6

Vidutinės

5,2

Vairo sistema

 

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Pakaba ir važiuoklė

 

Pakaba

 

Priekinė pakaba

Nepriklausoma – McPherson

Užpakalinė pakaba

Pusiau nepriklausoma, torsionai

Padangos

 

Padangų išmatavimai

205/65 R15

Stabdžiai

 

Priekiniai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai

Diskiniai

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičius

logo prim auto2