19-osiose maratoninėse Palangos lenktynėse kova dėl nugalėtojo vardo bendroje įskaitoje virė iki pat 373-iojo rato: pirmą ir antrą vietas skyrė vos daugiau nei minutė. Ne ką mažiau atkakli kova vyko kitose klasėse – kai kurių nugalėtojai taip pat nebuvo aiškūs iki paskutinio rato.
GT
Bendrosios įskaitos nugalėtojai išsidalijo taures ir GT klasėje – pirmos trys vietos sutapo. Nuo pat pirmos lenktynių akimirkos pirmavusi ir tik kelis kartus, vairuotojų pasikeitimo ar degalų pildymo procedūrų metu lyderio poziciją užleidusi „Palanga SPA hotel by EMG Motorsport“ komanda nugalėjo pagerinusi visų laikų lenktynių rezultatą – 373 ratai buvo įveikti per 8 val. 42 min. Į pergalingą finišą automobilį atvairavo Steve‘as Vanbellingenas, o kartu su juo prie vairo sėdėjo Nemunas Dagilis ir Robertas Kupčikas.
Antroje vietoje liko „Circle K milesPLUS racing team“, įveikusi tiek pat ratų, tik užtrukusi minute daugiau, trečioje – „Palanga SPA hotel 2 by SpeedLover“, įveikusi 363 ratus.
Visų trijų bendrosios įskaitos (arba GT klasės) prizininkių komandų automobiliai – „Porsche 911 GT3 Cup“.
Po kvalifikacijos neatrodė, kad lenktynėse dominuos tik „Porsche“. 2017 m. lenktynėse užėmusi antrą vietą, „Skuba Racing Team“ komanda su „BMW M3 V8 BigDaddy“ savo siekį pasikandžioti demonstravo ir šiemet – kvalifikacijoje spėjo užfiksuoti trečią rezultatą. Tačiau fortūna nuo komandos nusisuko – pačioje kvalifikacinio etapo pabaigoje automobilis sustojo dėl, kaip paaiškėjo vėliau, sugedusio alyvos siurblio. Antro jo gauti iki lenktynių nebuvo įmanoma, tad komanda priėmė skaudų sprendimą – nestartuoti.
A3000+
Tapti šios klasės nugalėtojais taikėsi olandų „Independence by JR Motorsport“ komanda. Ne pirmą kartą Palangoje jie pasirodo su BMW E46 GTR modeliu, kuriam patekti į „Top 5“ bendroje įskaitoje nėra neįveikiama užduotis. Savo potencialą olandai įrodė dar kvalifikacijoje, kur vieninteliai iš A3000+ klasės pateko į dešimtuką ir užėmė solidžią ketvirtą vietą.
Lenktynės ilgos ir čia reikalingas ne tik vairuotojų profesionalumas, bet ir kantri technika. BMW E46 GTR dar pirmoje lenktynių dalyje lūžo pusašis – jį keisdama komanda užtruko nemažai laiko, tačiau sugebėjo iki finišo užkopti į ketvirtą A3000+ klasės poziciją.
Lyderio rolę po olandų automobilio gedimo perėmė „Telšių statyba“. Ilgą laiką štampavusi vieną greitą ratą po kito, komanda vieną kartą techninio aptarnavimo zonoje užtruko ilgiau nei planavo – mechanikams teko keisti sugedusį generatorių. Prarasti keliolika ratų turėjo didelę įtaką rezultatui: į pirmą vietą išsiveržė „Skycop Racing“ komanda, šią poziciją išlaikiusi iki pat finišo. Šioje komandoje važiavo trys vairuotojai: Simonas Ramanauskas, Tomas Šipkauskas bei Nemunas Dagilis. Pastarasis puikiai suderino ir BMW, ir bendrosios įskaitos nugalėtojo „Porsche“ vairavimą.
Rikiuotėje nukritusi „Telšių statyba“ vijosi konkurentus, tačiau išvydus finišo vėliavą buvo antroje klasės vietoje, o trečioje liko komanda „222“. Skirtumas tarp klasės nugalėtojo ir trečios vietos – vos 3 ratai.
A3000
Stabilumas – pergalės garantas. Šią tiesą gerai įsiminė „Ad Rem–Reimpex“ komanda su BMW 330Ci, didžiąją dalį lenktynių laiko pirmavusi A3000 klasėje. Egidijus Gelūnas, Antanas Šimelis ir Dominykas Veršinskas sparčiai keitėsi prie vairo, važiavo toli gražu ne greičiausiai, tačiau itin stabiliai, mechanikai negaišo laiko keisdami padangas bei pildydami degalus, o rezultatas atspindi puikų visos komandos darbą – užtikrinta pirmoji vieta A3000 klasėje.
Įveikusi 316 ratų, ši komanda net 13 aplenkė antroje vietoje likusią „Bunasta by Žaibelis motorsport“ su Palangos lenktynių legenda tampančia „Honda Integra Type-R“. Tai automobilis, varžybose dalyvaujantis bene dešimtmetį ir pastoviai užimantis prizinę vietą A2000 klasėje. Šiemet klasės dalyvių buvo per mažai, tad ji sujungta su galingesnių automobilių A3000, tačiau tai nesutrukdė komandai eilinį kartą lipti ant podiumo.
Trečia liko „Kautra Subaru Racing Team“ komanda – jai „Aurum“ lenktynės netikėtumų pažėrė jau pirmuose ratuose, kai dėl techninių nesklandumų teko priverstinai apsilankyt „boksuose“. Tačiau komandos tai nepalaužė ir mėlynasis „Subaru BRZ“ pasiekė finišą.
D
Greitis kvalifikacijoje negarantuoja aukštos pozicijos lenktynėse – ši tiesa eilinį kartą buvo įrodyta ir dyzelinių automobilių klasėje. Puikų vieno rato įveikimo laiką demonstravusi „braliukų“ komanda „Flash Racing Latvia“ lenktynių metu neišvengė problemų, o vieno sustojimo techninio aptarnavimo zonoje metu mechanikams teko traukti ir gesintuvą. Taip vienintelis į kvalifikacijos „Top 10“ patekęs dyzelinis automobilis „Aurum“ lenktynėse liko už podiumo.
Kur kas stabilesnį važiavimą demonstravo „PGM technika racing“ komanda su BMW 330D. Darius Ardavičius, Lukas Laukaitis ir Kristijonas Pelanis kantriai suko vieną ratą po kito, kol 331-ame pamatė finišo vėliavą. Didžiąją dalį lenktynių pirmavę vyrai pademonstravo išskirtinę ištvermę ir pasiekė puikų rezultatą – pirmąją vietą tarp dyzelinių automobilių.
Antri šioje klasėje liko „Redus LT“ su „Volkswagen Golf“ (325 įveikti ratai), treti – „Diesel Animals–Vilkas Racing“ su BMW 123D, atsilikę vos ratu.
X1
Nors šioje klasėje dalyvavo tik 2 automobiliai, rezultatus stebintiems žiūrovams abi komandos padovanojo gausybę emocijų. „Gera Dovana – Emex Logistics“ komandos „Lotus Exige“ yra labai greitas automobilis, sugebėjęs patekti į kvalifikacijos „Top 10“, tačiau 1006 km distancijoje patyrė kelias technines problemas ir ne kartą buvo nukritęs į bendrosios įskaitos pabaigą.
„Kauno automobilininkų sporto klubo“ LADA 2104 technine prasme yra unikalus – vargu ar kur kitur pamatysi LADA universalą, kuriame būtų sumontuotas „Ford Mustang“ variklis. Tačiau maratoninėse lenktynėse ne viskas klojosi taip, kaip norėtųsi – ilgą laiką važiavusi pirmoje vietoje, dėl transmisijos gedimo komanda krito žemyn ir klasėje finišavo antra.
„Lotus Exige“ per „Aurum 1006 km lenktynes“ įveikė 309 ratus, o „LADA–Mustang“ – 302. Klasės nugalėtojų automobilį vairavo Martynas Čiuželis, Egidijus Gutaravičius ir Simas Juodviršis.
TCR
„Hegelmann Transporte by Algirdai @nebankrutuok.lt“ komanda užtikrintai ėjo pirmos pergalės TCR klasėje link. Užtikrinta pirma vieta kvalifikacijoje ir vis didinama persvara prieš kitus TCR klasės dalyvius įpusėjus lenktynėms leido mėlynojo „Hyundai i30 N“ komandai taikytis ne tik į savo klasės, bet ir bendros įskaitos podiumą – ilgą laiką jie važiavo ketvirtoje vietoje.
Kiekviena pasaka turi pabaigą: komandai ji nutiko anksčiau ir buvo skausmingesnė nei buvo galima tikėtis. „Hyundai“ nukrito ne tik ratas, bet ir pozicija – iš pirmos į penktą savo klasėje. Ilgai trukęs remontas atėmė visas viltis kovoti dėl podiumo, tačiau savo potencialą automobilis įrodė – Kevinas Abbringas vieną lenktynių ratą sugebėjo įveikti per 1 min. 12,909 sek. – 2 sekundėmis greičiau už kitus TCR dalyvius.
Varžovų nesėkmę išnaudojo mišri jaunųjų lenktynininkų iš Baltijos šalių „ALM Motorsport“ ir „DHL Racing team“ komandos – abu „Cupra TCR“ automobiliai kovojo dėl kiekvieno trasos metro ir finišavo vos vieno rato skirtumu. Greitesni šįkart buvo jaunieji sportininkai – 16-metis Justas Jonušis, 18-metis estas Robinas Vaksas ir 22-ų latvis Reinis Nitišs.
Trečioje TCR įskaitos vietoje liko „London Grill Racing Team“.