Pirmos kartos „Audi TT“ debiutavo dar tolimaisiais 1998 m. Jau tada automobilis išsiskyrė ne tik dailia išvaizda, bet ir savitu, patraukliu interjeru.
Šiais metais visuomenei buvo pristatytas trečios kartos „Audi TT“ modelis. Modernesnis, inovatyvesnis, bet toks pat gražus ir traukiantis praeivių dėmesį.
Pasakius, kad naujoji versija yra graži, mes nepasakysime nieko. Ji gerokai patrauklesnė už savo pirmtakę, gavo griežtesnių linijų, kiek agresyvesnę ir tuo pat metu emocingesnę priekinę dalį.
Siauri, kampuoti priekiniai žibintai ne tik nušviečia kelią šviesios diodais, bet ir paryškina masyvias radiatoriaus groteles. Visa tai harmoningai suderinta su priekiniu bamperiu ir beveik nejuntamai pereina į tarsi plaukiančias kėbulo linijas.
Automobilio profilis toks pat puikus kaip ir priekinė dalis. Pasistengus jame galime įžvelgti ankstesnių „TT“ kartų palikimą – praplėstos ratų arkos, trumpa galinė dalis, specifinė langų architektūra. Panašu, kad automobilio profilį dizaineriams padėjo tobulinti puikiai aerodinamiką išmanantys inžinieriai.
Priekaištų nėra ir automobilio galui. Žibintus puošia susikertančios šviesos diodų juostelės, minimalistinis bamperis užsimena automobilio sportiškumą, kurį dar labiau paryškina dviguba išmetimo sistema, idealiai deranti šiam modeliui.
Įdomu tai, kad visas šis grožis telpa palyginti mažame automobilyje. Naujojo „Audi TT‘ ilgis 417,7 cm., plotis – 183,2 cm, aukštis – 135,3 cm (todėl ne visiems gali būti lengva įlipti ar išlipti), atstumas tarp priekinių ir užpakalinių ratų – 250,5 cm.
Ieškantiems trūkumų automobilio viduje taip pat teks nusivilti. Čia, kaip ir išorėje, viskas tobula.
Prietaisų skydelis – tarsi savito meno kūrinys, kuriame sutalpinta visa „darbinė“ ir vairuotojui būtina informacija. Atskiro ekranėlio nėra, tad prietaisų panelyje tilpo ne tik skaitmeniniai spidometras ir tachometras, bet ir „Audi MMI“ sistema, apimanti navigaciją, multimediją, informaciją apie automobilį ir t.t. Prietaisų skydelio grafika ir informacijos pateikimas galėtų būti etalonu, jeigu ne vienas bet… Sėdus prie automobilio vairo mažiausiai pusvalandį reiktų skirti sistemos ir jos funkcinių galimybių analizei. Juolab, kad gali sistema tikrai daug – be įprastos navigacijos, žemėlapio ar darbinės informacijos apie automobilį, galima netgi, be jokios papildomos įrangos, naršyti internete. „Audi TT“ suteikia tą galimybę, tačiau perspėja, kad tai reiktų daryti atsakingai.
Centrinis panelis, kuriame daugelis modelių turi garso sistemas arba ekranėlius, „Audi TT“ visiškai kitoks. Čia mes rasime tik tris ortakius ir keletą darbinių mygtukų. Įdomi detalė – ortakių centruose įmontuotos nedidelės, monochrominiais ekranais papuoštos, rankenėlės, kuriomis ir reguliuojamas į saloną patenkantis oras. Neįprasta, bet labai patogu ir funkcionalu.
Apie bandytame modelyje buvusią garso sistemą galima pasakyti, kad ji – „Bang and Olufsen“… ir turbūt to užteks.
Tą patį galima pasakyti ir apie greta dešinės vairuotojo rankos sumontuotą „MMI“ valdymo ratuką ir mygtukus. Pradžioje gali tekti pasiaiškinti, kaip su juo dirbti, tačiau įpratus supranti, kad toks sprendimas – vienas geresnių.
Priekinėse sėdynėse ir įsikurti nesunku, ir sėdėti ypač patogu – jos ganėtinai gilios, užtikrina reikiamą šoninį palaikymą, reguliuojamos elektra, turi nugarėlės reguliavimo funkciją (buvo bandytame modelyje). Galinėse…. vaikas ten tilpo, tačiau sodinti suaugusį žmogų ilgesnei kelionei būtų rimtas išbandymas.
Nors automobilis – sportiškas, jis turi ne tokia jau mažą bagažinę. Jos tūris – 305 litrų, tad dviejų keliaujančių žmonių daiktai tilps be jokio vargo.
Nepaisant savo išorinio grožio, „Audi TT“ sukurta kelionėms. Ir labai smagioms kelionėms. Bandytas modelis turėjo keturių cilindrų 2,0 l turbininį benzininį 230 AG variklį ir 6 pavarų automatinę PD ir visų keturių ratų varančią sistemą.
Galinę daugiasvirtę pakabą „Audi TT“ paveldėjo iš ankstesnės kartos modelio, priekyje montuojama visiems puikiai pažįstama „McPherson“ konstrukcija.
Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš keturių automobilio kompiuterio siūlomų važiavimo režimų arba susikurti savą, individualų, labiausiai atitinkantį jo stilių. Nors tiek važiuojant „ekonominiu“, tiek ir „sportiniu“ automobilis greitėja tolygiai, skirtumai tarp važiavimo režimų juntami labai aiškiai. Ir ne tik todėl, kad tachometro centre raidę „D“, tarkim pakeičia raidė „S“ ar „E“. Yra modelių, kuriuose važiavimo režimai veikia daugiau teoriškai. Apie „Audi TT“ to pasakyti negalima. Čia pasikeitimai labai aiškiai juntami. Važiuojant „Dynamic“ režimu pavaros perjungiamos sportiniu stiliumi, smagiai trukteliant visą automobilį. Kitais režimais PD veikia taip pat tiksliai, tačiau gerokai ramiau.
100 km/val. greitis pasiekiamas per 5,3 s., gamintojo teigimu, maksimalus automobilio greitis siekia 250 km/val., tačiau laikantis Lietuvoje galiojančių Kelių eismo taisyklių, patikrinti to neišėjo.
Automobilis ne tik labai dinamiškas, bet ir pavyzdingai tiksliai klauso vairo, tad prieš posūkius ne tik kad nesinori mažinti greičio, bet netgi kyla mintis spustelti stipriau akceleratorių, nes automobilis posūkius įveikia taip lengvai, tarsi jų net nebūtų.
Vairas pasižymi puikiu atgaliniu ryšiu, kuris dar labiau paaštrėja važiuojant sportiškiausių iš režimų.
Tiesa, gamintojo deklaruotų – 6,4 l/100 km kelio – kuro sąnaudų važiuojant mišriu režimu pasiekti nepavyko. Ekranėlyje degę 8,9 l/ 100 km net iš tolo jų nepriminė, tačiau ar tai svarbu, kai sėdęs prie „Audi TT“ vairo tu tarsi susilieji su automobiliu į vieną kūną ir norisi lėkti, lėkti, lėkti…
Modelis – modelių agentūra Pegasus
Už erdves fotosesijai dėkui Viva Trakai Resort