Pirmasis „Audi Q7“ pasirodė prieš dešimt metų, tad visi šio prekių ženklo gerbėjai antrosios kartos modelio laukė su nekantrumu. Kadangi per dešimtmetį automobilių ir informacinių technologijų pramonėje įvyko nemažai permainų, „Audi“ inžinieriams, norintiems nenuvilti automobilio laukiančių pirkėjų, teko nemažai padirbėti. Būtent todėl be gausybės modernios įrangos, „Q7“ kūrimui buvo panaudota vis dar tobulinama modulinė „MLB“ platforma, kurią ateityje turės daugelis „Audi“ modeliu.

 

Naujoji „Audi Q7“, kaip ir kiti koncerno modeliai, atrodo konservatyviai, bet tuo pat metu – efektingai. „Giminės bruožai“ aiškiai matomi, tačiau modelis gavo ir nemažai naujovių – šviesos diodų žibintus su „Matrix“ technologija, didžiules radiatoriaus groteles ir t.t. „Q7“ tapo naujo stiliaus, kurį vėliau perims kiti „Q“ serijos automobiliai, pradininku.

IMGP5459 Custom

Naujasis „Audi“ krosouveris keturiais centimetrais trumpesnis už savo pirmtaką, tačiau fiziškai to nesijaučia. Priešingai, salonas – erdvus ir patogus. Sumažinus kėdučių nugarėlių storį, dabar vietos užtenka ne tik vairuotoju ar antros sėdynių eilės keleiviams, bet ir sėdintiems ant papildomų dviejų kėdučių, paslaugiai pakylančių nuo bagažinės dugno.

IMGP5474 Custom

 

Priekinės sėdynės – ypač patogios, platus centrinės daiktadežės – ranktūrio viršus ne tik slankioja, tačiau yra padalintas per pus, tad vairuotojas ir priekinis keleivis gali nesunkiai pasirinkti patogiausią padėtį. Vairuotojo vieta – be priekaištų. Per kelias dienas susukus apie 500 km, jaučiausi taip, tarsi visą kelionę būčiau praleidęs patogiame, prabangiame fotelyje, kuriame galima keisti nugarėlės išlinkimo kampą. Ilgesnėje kelionėje ši funkcija ypač praverčia.

IMGP5481 Custom

Dar vienas neabejotinas privalumas – dvigubas skydelis nuo saulės. Dabar tiek vairuotojas, tiek ir priekinis keleivis nuo spindulių pertekliaus gali užsidegti iš abiejų pusių.

IMGP5513 Custom

Beje, priekinio keleivio vieta irgi ganėtinai patogi, tačiau aukštesniam žmogui, bet ir nuleidus sėdynę iki pat apačios, į priekinę daiktadėžę gali remtis keliai. Galbūt galėjo „Audi“ inžinieriai pakelti ją kiek aukščiau arba įmontuoti kitu kampu?

Nustebino, kad automobilis turėjo didžiulį, panoraminį stogą, kurio… priekinė dalis atsidaro, nors daugumas kitų modelių panoraminių stogų yra stacionarūs.

IMGP5480 Custom

Kurdami automobilio vidų, akivaizdu, dizaineriai pasistengė. Centrinis panelis atrodo puikiai, visi mygtukai ir rankenėlės, aiškiai matomi, lengvai pasiekiami ir puikiai suderinti tarpusavyje. Konservatyvus, griežtas ir tuo pat metu nesenstantis vokiškas stilius.

IMGP5476 Custom

 

Ginčytis galima būtų nebent dėl iškylančio 8 colių kompiuterio ekrano. Mintis „paslėpti“ ekraną nėra bloga – taip sumažinama tikimybė, kad kas nors gali sugalvoti jį „pasiskolinti“.

IMGP5503 Custom

Be to, kadangi ekranas nėra sensorinis, jis yra ganėtinai toli nuo vairuotojo ir aiškiai matomas. Valdyti vairuotojas jį gali tiek mygtukais ant vairo, tiek ir šalia pavarų perjungimo svirties įmontuota „pele“.

IMGP5488 Custom

Patogu, aišku, suprantama, tačiau… jei visą tai daro vairuotojas. Priekinis keleivis, geriausiu atveju, gali padidinti arba sumažinti garsą, nes visi kiti mygtukai jam sunkiai pasiekiami… Galima atsipalaiduoti ir patogiai įsikūrus dairytis pro langus.

Sėdintys antroje sėdynių eilėje taip pat gali mėgautis automobilio turimais privalumais. Jie ne tik gavo sėdynes su reguliuojamomis nugarėlėmis, bet ir savo atskirą klimato kontrolę. Sėdint gale dviese, galima atlenkti labai platų ranktūrį.

IMGP5475 Custom

 

Jeigu dvi papildomos, elektra valdomos kėdutės nuleistos, automobilis turi didelę bagažinę visiškai lygiu dugnu.

IMGP5470 Custom

Visgi suprasdami, kad „Q7“ – ganėtinai aukštas modelis, inžinieriai bagažinėje, šalia kėdučių ir iš bamperio, išlendančio kablio valdymo mygtukų, rado vietos ir mygtukui, kiek nuleidžiančiam galinę automobilio dalį.

IMGP5471 Custom

Taip net sunkių krovinių iškėlimas ar įkėlimas tampa gerokai paprastesne procedūra.

IMGP5469 Custom

Tiesa, jeigu atstovas to neparodė, vairuotojui, kol keleiviai tiesiog mėgausis patogiu ir prabangiu važiavimu,  teks pačiam savarankiškai „aiškintis“ tiek su mygtukų gausa, tiek ir su pagalbinėmis sistemomis, kurių „Audi Q7“ ypač gausu. Vairuotojui čia tikrai bus ką veikti, nes vien galimų važiavimų režimų modelis turi… 7, pradedant individualiu ir baigiant prastiems keliams skirtu „allroad“ ir „lift/offroad“.

IMGP5486 Custom

Smagu tai, kad kaip ir „Audi TT“ atveju, visi režimai aiškiai ir juntamai skiriasi. Įjungus „eko“, automobilis juntamai juda ramiau, ilgėja reakcija į akceleratoriaus paspaudimą, „Dynamic“ režimu „Q7“ tampa staigiu, judriu ir manevringu, o „lift/offroad“ ir taip ne žemo automobilio kėbulą pakelia 245 mm ir suteikia vairuotojui informaciją apie galimus posvyrio įveikimo kampus ir laipsnius.

IMGP5485 Custom

Aišku, mažai tikėtina, kad šiuo prabangiu limuzinu kas nors leisis bandyti bekelės, tačiau gyvenime pasitaiko visko. „Audi“ inžinieriai tai suprato ir pasirūpino, kad „Q7“ savininkams nekiltų problemų važiuojant bet kokiu keliu.

Bandytas automobilis turėjo „Side assist“ sistemą, stebinčią kelio žymėjimą ir neleidžiančią automobiliui išvažiuoti iš savo juostos. Kelionės metu buvo aiškiai juntamos sistemos pastangos laikyti automobilį kelio viduryje, „pykstant“ dėl mažiausio nukrypimo. Viskas buvo gerai, kol neįvažiavau į kelio darbų zoną. Laikinai magistralėje atsirado papildomas kelio žymėjimas, kurį automobilio „elektroninės smegenys“ užfiksavo, tačiau nežinojo kaip reaguoti į gerokai per didelį juostų skaičių, tad čia jau teko, gaudyti norintį važiuoti per vidurį automobilį. Išskyrus kelias nedideles kelio darbų atkarpas, visą kitą laiką sistema veikė be priekaištų.

IMGP5500 Custom

Ką moka, parodė ne tik adaptyvinė nuolatinio greičio palaikymo sistema, bet ir pagalbininkas „Pre Sense City“, pasirengęs savarankiškai sustabdyti automobilį, iškilus susidūrimo pavojui. Panašu, kad laikai, kai avarijos vykdavo vairuotojams užsižiopsojus, grimzta istorijon. Dabar apmaudžiai žioplas klaidas yra pasirengusios taisyti papildomos, išmanios sistemos. Gaila tik, kad jos vis dar brangios ir ne visiems įperkamos.

Bandyta „Audi Q7 Sport line“ turėjo ne tik visus keturis varančius ratus, bet ir 3,0 l 272 AG variklį bei 8 pavarų automatinę PD. Nors automobilis didelis ir, nepaisant gerokai sumažėjusio svorio, vis dar sunkus, dėl ypatingos dyzelinio variklio traukos, 100 km/val. greitis pasiekiamas jau per 6 sekundes. Pavaros persijungia ypatingai tiksliai ir visai nejuntamai.

IMGP5508 Custom

Jų kitimą galima stebėti pagal šokčiojančią tachometro rodyklę arba įdėmiai stebint užrašus spidometro apačioje – E1, E2, D3, D4, S5, S6…

IMGP5496 Custom

 

Variklio, nors ir dyzelinio, beveik nesigirdi – arba jis dirba ypatingai tyliai, arba kūrėjai nepagailėjo modeliui garso izoliacijos. Tikėtinas antras variantas, nes salone net ir lekiant leistinu maksimaliu greičiu, nebuvo girdėti pašalinių triukšmų.

Gamintojų teigimu, naujoji „Q7“ yra ne tik moderni, bet ir, dėl gamyboje panaudoto aliuminio bei lengvųjų lydinių, gerokai lengvesnė už savo pirmtakę. Sumažėjus automobilio svoriui, kiek žemiau nusileido jo svorio centras ir padidėjo stabilumas. Tai geriausia būtų išbandyti šlapiame kelyje, kurio, šį kartą, nepasitaikė, tačiau įveikiant posūkius jautėsi, kad automobilis tvirtai laikos „įsikibęs“ asfalto ir net minčių nekyla apie „išklydimą iš kelio“.

IMGP5468 Custom

 

Stabilumą kelyje didina ir kompaktiška krumpliastiebinė pavara, atsakinga už galinių ratų pasisukimą automobiliui sukant ar manevruojant. Skirtingi jos veikimo režimai gerokai sumažina šoninio slydimo tikimybę. Ganėtinai didelė ir ilgoka „Audi Q7“ valdoma taip pat paprastai, kaip įprastas lengvasis automobilis.

Trys dienos prie „Audi Q7“ vairo. Nuvažiuoti 500 km. Magistralė, miesto gatvės, sodų žvyrkeliai – visur automobilis pasirodė puikiai. Stabilus, patogus, galintis tiek greitai lėkti geru keliu, tiek nesunkiai įveikti išmaltus žvyrkelius, kurių mūsų krašte vis dar netrūksta. Automobilis, kurį tiek malonu vairuoti pačiam, tiek sėdėti ir grožėtis pro langą ar stiklinį stogą atsiveriančiais vaizdais.

IMGP5492 Custom

Kuro sąnaudos, važinėjant mišriu režimu ir bandant skirtingus važiavimo režimus siekė 7,5l/100 km kelio. Įvertinus automobilio dydį ir variklio galią – džiuginantys skaičiai, nors gamintojo teigimu, mišrios sąnaudos neturėjo viršyti 6,0 l/100 km.

IMGP5464 Custom

 

Galbūt jas ir galima pasiekti visą laiką važinėjant „eko“ režimu, tačiau galvojant apie ramias keliones vertėtų pasidairyti į kitus modelius, nes naujasis „Audi Q7“, nors ir gali būti vertinamas kaip šeimos automobilis, sukurtas, ne tik patogiam, bet ir, kas šiuo atveju aktualiau, dinamiškam, greitam važiavimui.

Logo auto PRIM 2012 08 08