Dakaro ralis pasiekė pusiaukelę – penktadienį (Peru laiku) sportininkai įveikė penktąjį greičio ruožą iš dešimties.
Pirmoji jo dalis sportininkams atnešė daugybę iššūkių, jų netrūksta ir „Agrorodeo“ komandai. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas su „Toyota Hilux“ penktąjį Dakaro ralio etapą įveikė 23-ioje vietoje.
„Pagaliau finiše! Dar viena ilga diena. Nuotykių netrūksta – greičio ruožą baigėm neturėdami nei vieno sveiko atsarginio rato. Dykumoje pakliuvom į smėlio audrą – matomumas buvo visiškas nulis. Visą dieną buvo daug dulkių, o startuoti paskui sunkvežimius – ne pati geriausia patirtis. Neapsakomai džiugu užbaigti dieną ir atiduoti kamanę reabilitacijai į mechanikų rankas“, – penkto greičio ruožo finiše pasakojo vairuotojas V. Žala.
Penktajame greičio ruože sportininkams teko įveikti ne tik klastingus kanjonus, akmenuotas vietas, bet ir daugybę feš feš smėliu nuklotų kilometrų. Ypatingai sudėtingi tie kilometrai važiuojant paskui sunkvežimius, mat per šių sukeliamą dulkių audrą kelio kartais visai nesimato ir iš paskos važiuojantys sportininkai turi tiesiog sustoti.
„Praėjusiais metais daug problemų prisidarėm per savo kvailas galvas, o šiemet – net nežinau kaip pavadinti. Nesėkmės gal. Nei ant savęs pykti gali, nei ant kažko kito – toks jau tas Dakaras“, – šypsojosi šturmanas S. Jurgelėnas, primindamas, jog dabar laukia išsvajotas poilsis.
Pati greičio ruožo pabaiga, apie 40 kilometrų, buvo atšaukta. Kalnuose pakilo didelis rūkas, apsunkinęs matomumą, tad organizatoriai priėmė sprendimą dalyvius sustabdyti įveikus 425 km. Ties šia riba „Agrorodeo“ ekipažas buvo 23-ioje vietoje, toks rezultatas įrašytas į penktojo etapo suvestinę. Bendrosios įskaitos rezultatai bus perskaičiuojami po teisėjų susirinkimo, o iki šios dienos „Agrorodeo“ buvo 16 vietoje.
Nepaisant visų šio etapo iššūkių, automobilių įskaitoje fantastišką tempą visą dieną demonstravo Sebastienas Loebas. Ketvirtadienį jis prarado daugybę laiko, sunaudojo visus atsarginius ratus ir į finišą atvažiavo ant trijų, tačiau tai nesumažino jo entuziazmo penktadienį – antrąją maratoninio etapo dieną jis važiavo kaip iš natų ir daugiau nei 10 minučių aplenkė antroje vietoje likusį Nasserą Al-Attiyah.
Bendroje automobilių įskaitoje lyderio poziciją išlaikė N. Al-Attiyah, antras liko Stephane‘as Peterhanselis, trečias – Nani Roma. S. Loebas pakilo į penktąją poziciją.
Lietuvių komandoms automobilių įskaitoje penktasis etapas susiklostė skirtingai. Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu visą dieną važiavo stabiliai, nedarydami didelių klaidų ir finišą pasiekė 14-oje pozicijoje. Kitokia situacija Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio stovykloje – jų automobilio variklis kaista, jį dažnai teko aušinti stojant, tad šis ekipažas, kai kiti lietuviai jau buvo pasiekę finišą, dar buvo trasos viduryje ir taikėsi į greičiausiųjų penkiasdešimtuką.
Motociklų įskaitoje lietuviai pirmoje Dakaro dalyje varžėsi sėkmingai ir gerino aukščiausius šalies atstovų pasiektus rezultatus. Penktadienį Arūnas Gelažninkas finišavo 38, o Balys Bardauskas – 53. Bendroje motociklų įskaitoje jie užima atitinkamai 34 ir 85 vietas.
Šioje įskaitoje lyderiai keičiasi beveik kiekvieną dieną ir čia prognozuoti galutinį rezultatą – sunkiausia. Įpusėjus Dakarui, pirmąją vietą užima Ricky Brabecas, o jam ant kulnų lipa Samas Sunderlandas ir Pablo Quintanilla.
Po pačių sunkiausių dviejų dienų, vadinamų maratonu, sportininkai galės atsipūsti: šeštadienį jiems nereikės važiuoti pusės tūkstančio kilometrų akmenuotais smėlynais ir kanjonais. Tai – vadinamoji poilsio diena. Tiesa, pailsėti galės tik sportininkai, tačiau komandų mechanikai turės nemažai darbo ruošiant automobilius kitai 2019 m. Dakaro ralio pusei.
Sekmadienį organizatoriai sportininkams po poilsio dienos paruošė nemenką išbandymą – ilgiausią etapą per visą 2019 m. ralį. Viso per dieną reikės įveikti 810 km, iš jų 309 km – greičio ruože. Šiame etape vėl dalyvaus tie, kurie iš Dakaro ralio pasitraukė pirmosiomis dienomis – jie varžysis specialioje pusmaratonio įskaitoje.