2000 kilometrų kelionė aplink Lietuvą miškų keliukais ir bekelėmis per 60 valandų neskamba kaip lengvas uždavinys, tačiau šių metų liepos paskutinę savaitę vyksiančio maratono organizatoriai sugalvojo, kaip šį iššūkį padaryti dar sunkesnį.
„Šiais metais orientacinių ruožų ekipažams reikės žinoti ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Lenkijos eismo taisykles. Suradome naujų atkarpų bei vaizdingų vietovių pasienyje su Lenkija, o dzūkiška trasos dalis bus labai smagi – aukštos įkalnės, nuokalnės, daugybę vingių ir medžių šaknų miškuose. Orientaciniai ruožai šiemet sunkesni ir ilgai dvejojome juos parinkdami – tik po ilgų svarstymų nusprendėme palikti vadinamąją Dieveniškių kilpą“, – teigia maratono organizatorius Gediminas Grigaitis.
Jis kartu su kolegomis, sudarinėdamas šių metų maršrutą, jau nuvažiavo apie 3 500 km. G. Grigaitis yra žmogaus, daugiausia kartų apvažiavęs aplink Lietuvą visiškomis bekelėmis ir miško keliukais – sudarinėdamas trasas ir jas prieš pat maratoną tikrindamas, tą padarė jau aštuoniolika kartų.
12 greičio ruožų
Maratono startas ir finišas, kaip ir anksčiau, vyks Druskininkuose. Visureigių ekipažai ir motociklininkai liepos 24 d. vakare dalyvaus parodomajame važiavime – prologe. Į ilgąjį maratoną aplink Lietuvą ekipažai pajudės ankstų liepos 25 d. rytą ir važiuos priešinga laikrodžio rodyklei kryptimi, o liepos 27 d. vakare sugrįš į Druskininkus.
Visa apie 2 000 kilometrų ilgio trasa bus suskirstyta į 6 orientacinius bei 12 greičio ruožų. Mėgėjų „Tourism“ įskaitos dalyviai turės įveikti tik orientacinius, „Extreme“ – orientacinius ir tris greičio ruožus, kiti – „Sport“, „Enduro“ ir ATV – visus likusius 9 greičio ruožus. Jie sudaryti keturiose teritorijose: Lazdijų, Ruklos, Pabradės ir Druskininkų.
Orientaciniai ruožai šiemet bus šeši, tačiau jų vertė – ne vienoda. Pirmasis, nuo Druskininkų iki Sarių, kurio ilgis – apie 500 km, turės 1,5 koeficientą. Tai reiškia, kad jame gautas rezultatas bus dauginamas iš 1,5. Tuo tarpu paskutinis vos daugiau nei šimto kilometrų ruožas nuo Pasiekų iki Druskininkų turės 0,5 koeficientą – jame surinkti taškai bus dalinami iš dviejų.
Kaip ir ankstesniais metais, taip ir šiemet prie maratono organizavimo ženkliai prisideda Dzūkijos miestai – Druskininkai bei Lazdijai. Jų rajonuose bus surengti du greičio ruožai. Lazdijai, pagal savo reljefą, turi galimybę organizuoti atskirą 2020 m. Lietuvos bekelės lenktynių („rally raid“) čempionato etapą, viskas tik rajono savivaldybės rankose. Organizatoriai – visomis rankomis „Už!“
„Abiejų miestų savivaldybės jau ne pirmus metus patiki mūsų idėja ir suteikia visą įmanomą pagalbą, todėl šiemet sportinių įskaitų dalyviai vėl galės džiaugtis gražiuose miškuose išdėstytais greičio ruožais, o turistinių – mėgautis nuostabiu Dzūkijos kraštovaizdžiu. Per 3 maratono dienas kiekvienas ekipažas suranda naują mėgstamiausią Lietuvos vietą. Tikimės, kad artėjančiu metu į Dzūkišką kadrilį įsijungs ir Varėnos rajonas, kuriame taip pat gausu įstabių vietų“, – sako G. Grigaitis.
Nežinomybė visose įskaitose
Lietuvos bekelės lenktynių čempionatas jau įpusėjo – įveikti du iš keturių etapų – tačiau didysis „4×4 Perimetro“ maratonas turi didžiausią įtaką viso sezono rezultatams, mat jo metu gautų taškų suma dvigubinama. Ir tai verčia dėl aukštų pozicijų kovojančius dalyvius ypač pasistengti.
„Sport“ klasėje kol kas užtikrintai pirmauja Vaidoto Paškevičiaus ir Gyčio Vercinsko ekipažas, tačiau praėjusiame etape Švenčionyse pasirodę svečiai iš Latvijos Aleksandras Želudovas ir Antonas Nikolajevas įrodė aplenkė daugkartinius Lietuvos čempionus. Jei jie atvyktų į didįjį „4×4 Perimetro“ etapą ir gerai pasirodytų jame, turėtų realius šansus tapti Lietuvos čempionais.
Daug intrigos į varžybas įneša šiemet įvesta taisyklė N-1 – iš bendros dalyvio surinktos taškų sumos sezono gale atimamas vienas blogiausias rezultatas. Todėl vienas nepavykęs etapas toli gražu nepalaidoja vilčių tapti čempionais ar bent prizininkais.
„Tourism“ klasėje pirmuose dviejuose etapuose užtikrintai nugalėjo Dariaus Grinio, Mindaugo Jankaus ir Arūno Jovaišos ekipažas. Jeigu jie nugalės ir trečiajame etape, maratone aplink Lietuvą, sezono įskaitoje taps praktiškai nepavejami. Jeigu maratone jiems nepavyksta užimti aukštos vietos, viskas spręsis paskutiniame „4×4 Perimetro“ etape Pasvalyje.
„Enduro“ klasėje situacija panaši – pirmuose dviejuose etapuose užtikrintai nugalėjo Andrius Liškus, sezonui įpusėjus jis turi sukaupęs solidžią persvarą ir, jei nugalės trečiame „4×4 Perimetro“ etape, savo persvarą dar padidins. Tačiau šioje įskaitoje kur kas didesnė intriga dėl likusių prizinių vietų – realių pretendentų užimti 1-3 vietas yra net 8, o prisiminus N-1 taisyklę, intriga tampa neišmatuojama.
Keturračių ATV klasėje įvyko tik vienas etapas, tad visų galimybės kol kas lygios ir Dariaus Olechnavičiaus turima persvara yra nesunkiai panaikinama. Prognozuoti ką nors šioje įskaitoje yra sudėtingiausia.
Trečias Lietuvos bekelės lenktynių čempionato ir taurės etapas „4×4 Perimetras“ vyks liepos 24-27 dienomis. Pirmasis įskaitinis važiavimas (prologas) prasidės liepos 24 d. 19 val.