Vasarą JAV prezidentas Donaldas Trumpas nustatė iš 27,5 proc. muito mokestį iš Kinijos Liaudies respublikoms importuojamiems automobiliams. Kinijos vadovas Si Dzinpingas atsakė tuo pačiu ir amerikiečių gaminamą transportą apmokestino 40 proc. Švedų gamintojas Volvo, birželį atidaręs savo pirmąją gamyklą JAV, Pietų Karolinoje, pateko į nepavydėtiną padėtį. Jam teko skubiai keisti planus ir patirti nemažus nuostolius.
Žiniasklaidai Volvo Amerikos padalinio vadovas Andresas Gustafsonas prisipažino, kad situacija yra labai sudėtinga. Tokie pasikeitimai skaudžiai smogė automobilių gamintojui.
Per 10 2018-ųjų metų mėnesių Volvo visame pasaulyje realizavo 526 062 automobilius. Tai – 14 proc. daugiau negu per tą patį 2017-ųjų laikotarpį. Populiariausias buvo XC60 modelis (152 895 automobilių), antroje vietoje – XC90 (77 625), trečioje – V40 (65 238).
Dabar Čarsltone atidaryta ir 1,1 mlrd. JAV dolerių kainavusi gamykla turės skubiai ieškoti naujų rinkų, nes pusė jos produkcijos buvo numatyta Kinijai. Planuojama, kad daugiau dėmesio bus skiriama JAV rinkai, nors čia gaminami Volvo S60 vis tiek keliaus į Europą.
Taigi, ką švedams teks keisti? JAV surinkti sedanai Volvo S60 nevažiuos į Europą. KLR surinktiems krosouveriams Volvo XCV60 užsidarė JAV rinka, todėl į Ameriką keliaus Europoje renkami modeliai. Taip pat Kinijoje gaminamų Volvo S90 eksportas smarkiai mažės. Nuo 2022 Čarlstone buvo planuojama pradėti populiariųjų XC90 gamybą, tačiau dabar šiuos planus gali tekti koreguoti.
Volvo JAV padalinio vadovas pasidžiaugė tik tuo, kad įmonė turi sukūrusi globalią eksporto ir prekybos sistema, kuri turėtų padėti išgyventi šį sudėtingą laikotarpį.