„Volvo Cars“ pristatė visiems prieinamą skaitmeninę saugumo sistemų duomenų bazę, kuria galės naudotis visi automobilių pramonės atstovai, taip užtikrinant dar didesnį saugumą keliuose.
Šios atviros skaitmeninės duomenų bazės pristatymas simbolizuoja kompanijos įsipareigojimą saugoti žmonių gyvybes keliuose, diegiant ir dalijantis patirtimi apie pažangiausias saugos sistemas, taip pat pažymint 60 metų sukaktį, kada buvo sukurtas tikriausiai pats svarbiausias automobilių saugumo išradimas – trijų taškų saugos diržas.
Šį saugos diržą „Volvo Cars“ pirmą kartą pristatė dar 1959 m. ir skaičiuojama, kad nuo tada ši technologija visame pasaulyje išsaugojo daugiau kaip milijoną gyvybių ne tik „Volvo“, bet ir kitų gamintojų automobiliuose, kadangi šiuo išradimu kompanija, siekdama didesnio saugumo keliuose, pasidalijo su kitais pramonės atstovais.
Pažymint šią reikšmingą sukaktį ir dalijimosi tradiciją, kuri apima gerokai daugiau nei vien tik patentai ir įranga, „Volvo Cars“ pristatė „E.V.A.“ projektą, kuriame ne tik akcentuojama automobilių saugumo svarba, bet ir pabrėžiama, kad įprasto automobilių saugumo sistemos nėra vienodai pritaikytos skirtingiems žmonėms.
„Turime duomenis apie dešimtis tūkstančių realių eismo įvykių, taip užtikrindami, kad mūsų automobiliai yra maksimaliai saugūs eismo įvykio metu, – sako profesorė Lotta Jakobsson, „Volvo“ saugumo centro vyriausioji technikos specialistė. – Tai reiškia, kad mūsų automobiliai kuriami galvojant apie visų keleivių saugumą, nepriklausomai nuo lyties, ūgio ar sudėjimo.“
„E.V.A“ projekte, kuriame remiamasi „Volvo Cars“ surinktais duomenimis, taip pat atliktomis studijomis, atskleidžiama, kad avarijos metu moterys rizikuoja dažniau patirti tam tikrus sužalojimus. Pavyzdžiui, anatominiai skirtumai tarp vyrų ir moterų lemia, kad moterys dažniau patiria kaklo sužalojimus.
Remiantis šiais duomenimis, „Volvo Cars“ sukūrė virtualius bandymų manekenus, siekiant geriau išanalizuoti eismo įvykius bei sukurti technologijas, galinčias vienodai gerai apsaugoti tiek vyrus, tiek ir moteris. Pirma tokia technologija buvo 1998 metais pristatyta „WHIPS“ apsauga nuo kaklo sužalojimų su unikalia „Volvo“ sėdynių ir galvų atlošų konstrukcija.
„Volvo Cars“ saugumo technologijas kuria ne tik tam, kad jos atitiktų standartus ir būtų patvirtintos atliekant įprastus saugumo bandymus, bet ir remdamasi nuosavos bazės duomenimis ir išsamia dešimčių tūkstančių eismo įvykių analize siekia dar didesnio saugumo keliuose.
Devintajame dešimtmetyje „Volvo Cars“ pradėjo akcentuoti keleivių apsaugą šoninio smūgio metu, kadangi gauti duomenys rodė, kad per tokį eismo įvykį, kai keleivį nuo smūgio vietos skiria itin nedidelis atstumas, patiriama daug sužalojimų. Šie tyrimai lėmė tokių inovacijų kaip apsaugos nuo šoninio smūgio sistemos „SIPS“, šoninių oro pagalvių ir išsiskleidžiančių langų pagalvių sukūrimą – visos šios inovacijos, paremtos „Volvo“ tyrimų duomenimis, šiandien yra automobilių pramonės standartas.
Dar vėliau atlikti duomenų tyrimai atskleidė, kad nepriklausomai nuo lyties ar sudėjimo, eismo įvykių metu dažnai patiriami juosmens ir apatinės stuburo dalies sužeidimai, taip pat keleiviai sužalojami automobiliui nuvažiavus nuo kelio. Taip iš pradžių „Volvo XC90“ modelyje, vėliau – ir visuose „SPA“ platformos automobiliuose – buvo sumontuotos sėdynės su energiją sugeriančiomis zonomis, kurios yra kur kas saugesnės už įprastas, nors ir atitinkančias saugumo testų reikalavimus.