Prieš keletą metų kartu su tuomet dar tik penkias atžalas auginusia Pocių šeima ieškojome talpiausio automobilio ir tikrinome kiek iš tų, kurie pristatomi kaip septynviečiai, iš tikro tokie yra. Patirtis buvo įdomi.
Šį kartą, deja, eksperimentams laiko pritrūko, tad naująjį septynvietį automobilį bandėme trise.
Vizualiai Allspace versija nuo įprasto, penkiaviečio Tiguan skiriasi ne tiek jau daug. Kadangi automobilyje reikėjo sutalpinti papildomą sėdynių eilę, jis gavo prailgintą ratų bazę ir, lyginant su „giminaičiu“, pailgėjo 2015 mm. Tai teigiamai atsiliepė transporto priemonės proporcijoms ir leido pagerinti jos aerodinaminius rodiklius. Galinės durelės čia tokio pat pločio, kaip ir priekinės, kas palengvina išlipimą ir įlipimą. Lango forma nukreipta į viršų. Priekyje einančios radiatoriaus grotelės su žibintais sudaro vientisą elementą. Žibintai, priklausomai nuo sąrangos, gali būti halogeniniai, šviesos diodų arba šviesos diodinių lęšių.
Nors Tiguan kiek išaugo, tai nesugadino nei bendros automobilio išvaizdos, nei jo manevringumo, kuo buvo proga įsitikinti tiek „maloniai“ leidžiant laiką miesto spūstyse, tiek ieškant neatrastų vietų Anykščių rajono miškuose.
Jeigu jau teko važinėti kuriuo nors iš naujųjų Volkswagen modelių, Tiguan interjere nesunkiai atpažinsite daugelį „šeimyninių bruožų“. Automobilio viduje vyrauja konservatyvios vokiškos spalvos ir formos. Daugumas valdymo svirtelių ir ratukų lengvai pasiekiama, nors, mano nuomone, projekcinio ekranėlio valdymo rankenėlė galėjo būti sumontuota kiek kairiau, nes dabar, patogiai įsitaisius vairuotojo vietoje, jos nebuvo matyti. Pati vairuotojo vieta, kaip jau tapo įprasta VW koncerno modeliuose, patogi ir apgalvota. Elektra valdoma sėdynė nesunkiai pritaikoma bet kokio sudėjimo vairuotojui, matomumas iš čia geras, saugų ilgo automobilio manevravimą užtikrina papildomi, jautrūs davikliai ir įprastu dalyku tapusi 360 laipsnių vaizdą galinti pateikti, kamera.
Eilinį kartą kiek nuvylė tik už linijų stebėjimą atsakinga sistema. Kelionės metu paleidus vairą ji tvarkingai vedė automobilį, pora kartų pyptelėjo, tada supurtė transporto priemonę ir, galiausiai, išsijungė… Gerai, kad tai tebuvo eksperimentas, o kokios pasekmės būtų avarijos atveju? Mano supratimu, tokios sistemos turėtų sustabdyti transporto priemonę ir kviesti pagalbą, bet gamintojas, matyt, mano kitaip.
Ir, prieš leidžiantis ypač į tolesnes keliones, būtų tikslinga išstudijuoti visų mygtukų, svirtelių ir papildomų sistemų funkcijas. Jų, taikantis prie nūdienos reikalavimų, yra labai daug, tad norint perprasti kas ir už ką atsakingas, reikia nemažai laiko. Kelyje, net ir įvertinus, kad elektroniniai „pagalbininkai“ neblogai atlieka savo darbą, to daryti nepatartina.
Automobilio apdailai panaudotos malonios liesti medžiagos, surinkimo kokybei pretenzijų taip pat beveik nebuvo. Beveik, nes antrą bandymų dieną malantis žvyrkeliuose netikėtai nustebino barškėti pradėjusi atitraukta antros eilės sėdynė. Grąžinus ją į vietą, barškėjimas susilpnėjo, tačiau išliko iki pat grįžimo į asfaltą. Keista, nes keturiais ratais varomas ir „bekelės“ funkciją turintis aukštas automobilis tikrai dažniau bus naudojamas prastuose keliuose ar žvyrkeliuose, o ne mieste.
Nors Tiguan pozicionuojamas kaip 7-vietis, įvertinus kiek erdvės lieka trečios eilės sėdynių keleiviams, galima teigti, kad ji skirta tik vaikams arba labai nedidelio ūgio žmonėms. Jie, ypač kiek į priekį pastūmus antrąją eilę, čia turėtų jaustis patogiai. Didesni ir stambesni keleiviai trečioje eilėje galėtų susirangyti nebent neilgai kelionei iš taško A į tašką B.
Užtat jie patogiai įsikurs antroje eilėje. Čia ne tik užtenka erdvės, bet ir, keleivių patogumui, bandytame modelyje buvo įrengtas atskiras šildymo sistemos valdymas, išvestos USB jungtis ir 12 voltų rozetė, o priekinių sėdynių nugarėles sumontuoti atlenkiami staliukai. Įvertinus tai, kad automobilis turėjo ir Wi Fi, moderniems, realiai virtualiame pasaulyje „gyvenantiems“ vartotojams, turbūt nieko daugiau ir nereikia.
Neabejotinas Allspace privalumas – didelė ir talpi bagažinė. Sulanksčius antros eilės sėdynes, jo talpa siekia 700 l, pastūmus į priekį antrą eilę ji padidėja dar 60 l. Nulenkus ir pastarąją eilę, automobilį galima naudoti kaip komercinį furgoną, nes bagažinės talpa išauga iki 1 920 l. Universali transporto priemonė visiems gyvenimo atvejams.
Gamintojas pirkėjams siūlo tiek bezininius, tiek dyzelinius variklius, galinčius veikto poroje su 6 pavarų MPD arba 7 pavarų APD. Bandytas modelis turėjo 2,0 l dyzelinį 150 AG variklį ir 7 pavarų APD. Teko išgirsti nuomonių, kad toks variklis 1 800 kg sveriančiam automobiliui yra per silpnas ir „netraukia“. Negaliu su tuo sutikti. Tiguan Allspace, nepaisant to, kad turi ir „sport“ režimą, yra ne lenktyninis automobilis. Tai, mano supratimu, kelioninė šeimos transporto priemonė, todėl čia svarbiau yra ne dinamika, kuriai šiaip pretenzijų irgi nebuvo, o automobilio talpa, pravažumas ir degalų sąnaudos. Pastarosios po dviejų dienų kelionių ypač nudžiugino, nes siekė tik 5,8 l/ 100 km.
Maloniai nuteikė ir tvarkingai dirbęs „automatas“. Pavaros, tiek aukštyn, tiek ir žemyn, persijungdavo nejuntamai, įjungus mechaninį valdymą, „elektroninės smegenys“ į šį procesą taip pat neskubėjo kištis.
Nors padidėjęs ir pasunkėjęs modelis negavo adaptyvinės pakabos, jo valdymui tai įtakos neturėjo. Tiek važiuojant asfaltu, tiek lekiant miško keliukais automobilis užtikrintai klausė vairo ir tvarkingai įveikė visus pasitaikiusius posūkius. Posvyriai ir supimas buvo mažai juntami, todėl patogiai jautėsi tiek sėdintieji priekyje, tiek ir įsikūrę gale. Pirmą dieną gan ilgai važiuojant žvyrkeliu buvo kilusi mintis apie geresnę arkų garso izoliaciją, tačiau antrą dieną šios „problemos“ neliko, tad viską galima nurašyti konkrečiai kelio atkarpai.
Automobilio važiuoklė gali patikti ne visiems, nes ji yra kiek kietoka, tačiau ne tiek, kad kelionės žvyrkeliais būtų nemalonios. Be to, reikia nepamiršti, kad per daug minkštas aukštas automobilis taip pat negali būti.
Dvi dienos, keli šimtai kilometrų ir bendras teigiamas įspūdis – taip būtų galima apibūdinti pirmąją pažintį su naujuoju Tiguan Allspace. Automobilis, kaip ir kiti koncerno modeliai, nepaisant to, kad surenkamas tolimojoje Meksikoje, yra kokybiškas, išsaugojęs vokišką konservatyvumą ir patikimumą.
Kiek pasiteisina papildomos dvi vietos geriausiai galėtų atsakyti gausias šeimas turintys asmenys, tačiau atmetus šį niuansą, modelis turėtų dominti visus, kuriems reikia erdvaus, nedidelėmis degalų sąnaudomis ir geru pravažumo pasižyminčio universalaus šeimyninio automobilio. Šiuos reikalavimus naujasis Tiguan Allspace puikiai atitinka.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus