Pirmasis „VW Golf“ modelis, tapęs atskiros automobilių klasės pradininku, buvo pagamintas prieš 40 metų. Ir vis gaminamas iki šiol. Tiek įprastas, „standartinis“ variantas, tiek ir įvairios jo modifikacijos. Šį kartą sėdau prie vienos iš tokių modifikacijų – „Volkswagen Golf Sportsvan“ – vairo.
Sporto aistruoliai, stebinsi Pasaulio ralio čempionatą (WRC) tikrai turėjo pastebėti „Volkswagen“ pasiekimus, tad nieko nuostabaus, kad savo naujo modelio pavadinime vokiečiai nusprendė panaudoti žodelį „sport“. Ir skamba gražiai, ir dėmesį patraukia, nors iš tikro „Golf Sportsvan“ kūrimui buvo panaudota C klasės chečbeko bazė ir sukurtas kiek didesnis ir talpesnis šeimyninis automobilis, kurio dinamines charakteristikas nemažai lemia variklio ir pavarų dėžės pasirinkimas. Bet apie tai kiek vėliau.
Pažiūrėjus atidžiau – „Golf Sportsvan“, tas pats ir daugeliui puikiai pažįstamas „Volkswagen“. Jeigu visus automobilių vairuotojus, sąlyginai, suskirstysime į novatorius, vis ieškančius naujovių ir konservatorius, liekančius ištikimais prekių ženklui ir stiliui, tai šiuo atveju „VW“ nusitaikė būtent į pastaruosius. Išoriškai automobilis kiek skiriasi nuo savo „giminaičių“ –jis kiek aukštesnis, masyvesnis, tačiau turi tuos pačius žibintus, jau matytas radiatoriaus groteles, didele „W“ raide papuoštą bagažinę.
Viduje, ypač kalbant apie vairuotojo vietą, skirtumų dar mažiau. Priekinis panelis, nors ir savos architektūros, bet jame lengvai atpažįstami sistemų valdymo blokai, griežta informacinė įranga, juntamas minkštas ir kokybiškas plastikas. Prieš vairuotojo akis – tas pats puikiai pažįstamas prietaisų skydelis, minimalus kiekis spalvų, aštrūs kampai ir tiesios, lygios linijos. Viskas aiškiai matoma ir suprantama. Mygtukai ir rankenėlės – pasiekiami ranka.
Pradžiugino centrinis ranktūris/daiktadežė su slankiojančiu paviršiumi, leidžiančiu ilgoje kelionėje pailsėti ne tik dešinei, bet ir kairei rankai. Iš savo vietos vairuotojas nepasieks tik daiktadežėje paslėptų navigacijos kortelių lizdų, tačiau tai nesunkiai gali padaryti priekyje sėdintis keleivis.
Tiems, kas visą savo gyvenimą nusprendė praleisti su „Volkswagen“, „Golf Sportsvan“ pastovumas turėtų patikti – persėdus iš vieno modelio į kitą nereiks pratintis, nes viskas bus artima ir puikiai pažįstama.
Interjeras, nuo kitų „VW“ modelių skiriasi tik nedidelėmis detalėmis. Bet ir čia lengvai atpažįstamas klasikinis „liaudies automobilis“. Viskas griežta ir teisingai.
Sėdynės, tiek ir priekinės, tiek ir galinės – patogios ir ganėtinai neblogai laiko posūkiuose. Vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynėse, įvertinus jų reguliavimo galimybes, patogiai įsitaisys bet kokios ūgio žmogus. Džiugina tai, kad priekyje sėdint aukštam vairuotojui, gale sėdintys keleiviai nesijaus užspausti. Vietos apstu.
Antra „Golf Sportsvan“ sėdynių eilė panaši į „Touran“ – visos sėdynių nugarėlės atlenkiamos atskirai, vidurinė – akivaizdžiai siauresnė už simetriškas šonines. Ant priekinių sėdynių nugarėlių pritvirtinti atlenkiami staliukai. Nelabai daug, bet galima keisti ir antros eilės nugarėlių palinkimo kampą.
Antros eilės sėdynes pastūmus kiek į priekį, padidėja bagažinės tūris. Jeigu automobiliu keliauja šeima – tėvai ir du vaikai – salono transformacija leidžia ne tik visiems jaustis patogiai, bet ir kartu gabentis kalną daiktų. Mėgstantiems išvykas į gamtą ar į kaimą tai tūrėtų patikti.
Bagažinė – taisyklingų formų ir labai patogi. Sulanksčius užpakalinės eilės sėdynes, specialios sekcijos uždengia skylutes grindyse. Papildomai galima užsisakyti ir sulankstomą priekinę keleivio sėdynę. Tokiu atveju „Golf Sportsvan“ taps nedideliu krovininiu automobiliuku.
Daiktadėžių ir lentynėlių automobilyje apstu, tik jos – ne pačios talpiausios. Kita vertus, dideliems daiktams yra vietos bagažinėje, tad jų nebūtina temptis į saloną.
Dar viena „Golf Sportsvan“ – galimybė turėti šildomą vairą, kurio veikimą galima užprogramuoti pačiam. Atrodytų smulkmena, tačiau labai naudinga ir maloni šaltais rytais.
Automobilis turėjo spalvotą, lietumui jautrų ekranėlį, džiuginantį ir papildomomis funkcijomis. Langų uždarymas, informacija apie artimiausias degalines ir t.t. Automobilio galimybių studijoms reiktų paskirti keletą ramių valandų.
Bandytas modelis turėjo 1,4 l 150 AG benzininį variklį ir 7 pavarų APD. Puikus variantas visiems gyvenimo atvejams, tiek kalbant apie dinamiką, tiek apie kuro sąnaudas – susukus apie 200 km mišriu režimu jos buvo 6,5 l/100 km. Rodiklis, kurį važiuojant ramiai ir taupiai, nesunkiai galima pagerinti. Tik nelabai norisi būtent su tokia versija važiuoti ramiai. Manau, kad tam labiau tiktų 1,2 l ir mechaninę 5 pavarų PD turintis variantas.
Bandyto modelio variklis ir pavarų dėžė, ką sugeba parodė jau važiuojant įprastu „D“ režimu. Perjungus į sportinį „S“ režimą, „Golf Sportsvan“ įrodė, kad tokios sąrangos variantas priedėlį „Sport“ gavo ne be reikalo. Akceleratoriaus spustelėjimas ir automobilis, be jokių trukčiojimų ar vėlavimo smagiai kaukdamas šauna į priekį. Pavaros persijungia ypač tiksliai ir nejuntamai, leidžiamas maksimalus šiam metų laikui greitis pasiekiamas per kelias sekundes. Ir smagu, ir kiek liūdna, kad greičiau važiuoti nebegalima, nes automobilis tą sugeba. Kita vertus, mėgautis važiavimu tai netrukdo. Juolab, kad kelionėje padeda įvairios naudingos sistemos.
Tarkim „Blind Spot“ sistema ne tik kontroliuoja šoninių veidrodėlių „akląsias zonas“, bet ir stebi artėjančius automobilius, informuodamas apie tai vairuotoją. Gamintojo teigimu, ekstremaliu atveju sistema turėtų pati sustabdyti automobilį, bet gatvėje to bandyti nesinorėjo.
„VW“ supratę, kad mažose erdvėse kyla daug pavojų, „Golf Sportsvan“ sumontavo ne tik galinio vaizdo kamerą, bet ir gausybę daviklių, kurie „stebi“ aplink automobilį esančią situaciją ir informuoja vairuotoją apie potencialiai pavojingus pasikeitimus. Patiko, kad automobilio davikliai „pastebėjo“ ir ganėtinai žemai gulintį akmenį, ir parkavimosi aikštelės stulpelį.
Adaptyvinė kelionės kontrolė leidžia automatiškai palaikyti saugų atstumą iki priešais važiuojančio automobilio. Priartėjus arčiau negu nustatyta, „Golf Sportsvan“ „elektroninės smegenys“ automatiškai sumažina greitį arba net visiškai sustabdo automobilį. Saugu. Patikima.
Automobilis patikimai laikosi kelyje tiek važiuojant asfaltu, tiek ir lekiant miško keliuku. Posūkius įveikiai užtikrintai, mažesnių kelio nelygumų beveik nesijaučia, važiuoklė puikiai „sugeria“ didesnius. Išvykoms su šeima į gamtą – pats tas.
Apibendrinant galima pasakyti, kad „Golf Sportsvan“ viskas puikiai apskaičiuota ir „sudėliota“ – tiek kalbant apie vairuotojo vietą, tiek – apie keleivių zona. Visur juntama vokiška tvarka ir kokybė. Paprasta ir aišku. Kelyje automobilis – lengvai valdomas ir puikiai nuspėjamas. Jokių nemalonių staigmenų „Golf Sportsvan“ vairuotojui nepateiks. Avantiūrizmo šiame modelyje nerasite, bet jis ir buvo kurtas ne tam. Svarbu, kad šeimą vežantis vairuotojas jausis jame saugiai ir patikimai, bus ramus tiek dėl savęs, tiek dėl savo brangiausių žmonių. Laikui bėgant supranti, kad tai ir yra svarbiausia.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus