Naktį iš antradienio į trečiadienį Monte Karle finišavo 27-asis prestižinis istorinių automobilių ralis, kuriame šiemet varžėsi 220 ekipažų iš 34 pasaulio šalių. Tarp jų ir dvi įgulos iš Lietuvos.

Aštuntą kartą „Rallye Monte Carlo Historique“ dalyvavęs Karolis Raišys, kuriam talkino šturmanas Ovidijus Meilūnas, važiavo su 1961 metų gamybos „Jaguar MKII“, o trečiąsyk Monako kalnų serpantinus šturmavęs „Vilduja Racing“ ekipos atstovas Tadas Vitkevičius kartu su navigatoriumi Linu Žvinakevičiumi vairavo 1978 metų gamybos „SAAB 96 V4“ automobilį.

Abu ralyje dalyvavę ekipažai iš Lietuvos pasiekė lenktynių finišą ir dabar laukia nugalėtojų ir prizininkų bei visų dalyvių pagerbimo ceremonijos, kuri bus surengta trečiadienio  vakarą karališkajame Monako automobilių klube.

Paskutinysis greičio ruožas – lemiamas

Kaip ir tikėtasi, iš Lietuvos atstovų Fortūna ilgą laiką palankiausia buvo didžiausią šių lenktynių patirtį sukaupusiam K. Raišiui su O. Meilūnu, kurie klasifikuoti 36-oje šių lenktynių absoliučios įskaitos vietoje, o savo, seniausių automobilių klasėje, finišavo šešti. 

Iš viso jų ekipažą teisėjai „apdovanojo“ 4760 baudos taškų, nors prieš paskutiniojo, septynioliktojo etapo kovas, jie jų teturėjo 2180.

Nesėkmingas finišas palaidojo K. Raišio ir O. Meilūno viltis pasirodyti ne prasčiau nei pernai, kai šis ekipažas, vairavęs tą patį „Jaguar MKII“, čia finišavo penktas, o savo klasėje šventė pergalę.

Priešpaskutinė ir paskutinė ralio dienos buvo sėkmingiausios T. Vitkevičiui su L. Žvinakevičiumi, kai jie demonstravo kylantį meistriškumą ir turnyrinėje lentelėje vis lipo aukštyn. Absoliučioje ralio įskaitoje su 6780 baudos taškų „Vilduja Racing“ ekipažas finišavo 51 vietoje, o savo klasėje buvo septyniolikti.

Tai didžiulis progresas, ypač turint omenyje, jog pernai šiame ralyje T. Vitkevičius, kuriam tada talkino Feliks Krivickij, važiavę su tuo pačiu automobiliu, bendroje lenktynių įskaitoje buvo klasifikuoti 121, o savo klasėje 50-oje vietose.      

Ar galutinėje 27-ojo „Rallye Monte Carlo Historique“ įskaitoje šis duetas galėjo būti bent keliais laipteliais aukščiau?

„Nė kiek neabejojame, – iškart po finišo Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ tvirtino T. Vitkevičius. – Jei ne mums labai nesėkmingai susiklosčiusi lenktynių pradžia, nelauktai iškritęs gausus sniegas, kai teko važiuoti atsižvelgiant į esamas sąlygas baiminantis kiek stipriau spustelėti akceleratoriaus pedalą. Todėl bent jau varžybų pradžioje buvome priversti tik džiaugtis, kad važiuojame toliau…

Kai pasukome ant sauso asfalto, kaip matote, iškart finišavome treti, kiek vėliau – ir antri. Šis, aukščiausias mūsų karjeroje rezultatas, įkvėpė ir suteikė papildomų jėgų. Tad pradėjome kopti aukštyn, tačiau ketvirtajame greičio ruože netikėtai „užspringo“ navigacija. Kol susitvarkėme, prabėgo nemažai brangaus laiko. Tada man Linas (ekipažo šturmanas) sako: ,,pirmyn, pilnu gazu“. Taip aš gal kokius 10 kilometrų patyriau tikro ralio skonį, nors buvo jau prietema, rūkas, tačiau šaltis mūsų tikrai nekrėtė…“

„Vilduja Racing“ komandos vairuotojas tik geru žodžiu mini savo šturmaną Liną Žvinakevičių, kurio nuopelnai išties nemenki.

„Linas – tikras šaunuolis, apie strigusią navigaciją iškart informavo jos gamintoją „Chrisartech“ ir nusiuntė jiems visus mūsų duomenis. Atsakymo neteko ilgai laukti – programos klaida…

Deja, mums ji kainavo 1500 baudos taškų, turėjusių nemenkos įtakos galutiniam rezultatui“, – dalyvavimo ralyje sudėtines dalis prisiminė T. Vitkevičius.

Komandos savimeilę kiek paglostė prieš kitos dienos startą lietuvių ekipažą aplankęs navigacinės įrangos gamintojo atstovas ir atsiprašęs už sukeltus kliuvinius.

„Ne tiek svarbu kokią poziciją iškovojome šiose prestižinėse lenktynėse. Išvykdamas tikinau, jog važiuoju norėdamas garsinti Vytį ir Lietuvą. Manau, kad ši misija mums pavyko, nes visur mūsų „SAAB 96 V4“ automobilis, paženklintas šia atributika, ir jo ekipažas sulaukė deramo dėmesio“, – sakė T. Vitkevičius. 

Sėkmingi mainai

Specialistų nuomone šiemet „Rallye Monte Carlo Historique“ trasose iki pat finišo vyko gerokai atkaklesnė kova, tačiau nugalėtojai nepasikeitė.

Kaip ir pernai ralyje triumfavo Michel Decremer ir Jennifer Hugo ekipažas iš Belgijos.

Skirtumas tik vienintelis – nugalėtojai pernykštę „Opel Ascona 400“ šiemet pakeitė į „Alfa Romeo Giulia TI“ automobilį.