Penktadienį bei šeštadienį Elektrėnų apylinkėse praūžė jungtinis Lietuvos bei Lenkijos ralio čempionatų etapas – „Rally Elektrėnai“.
Puikiai jame pasirodė Nikolajus Gryazinas su Jaroslavu Federo – Europos ralio čempionate dalyvaujantis ekipažas važiavo stabiliai, greitai ir užtikrintai iškovojo pirmąją vietą. Antras liko lietuvių komandos „Agrorodeo“ ekipažas – Vaidotas Žala ir Andris Malnieks, nugalėtojams pralaimėjęs kiek daugiau nei pusantros minutės. Abu lyderiai važiavo tokiais pat „Škoda Fabia R5“ automobiliais.
„Pirmoje ralio pusėje su Gryazinu vyko labai artima kova – jis tai sekunde, tai dviem greitesnis greičio ruože būdavo, tad teko spausti ir važiuoti maksimaliai greitai. Antroje dienos pusėje išsausėjo oras, pakilo dulkės ir persistengiau – padariau klaidą miške. Apsisukome, automobilis užgeso ir praradome daug laiko, po kurio kovojome tik dėl antros vietos. Vėliau tokią pačią klaidą padarėme dar kartą, tačiau pasisekė ir finišavome antri. Diena pilna nuotykių ir gerai, kad viskas baigėsi laimingai“, – po ralio pasakojo V. Žala.
Varžovai neleido atsipalaiduoti
Elektrėnų apylinkėse susirinko visas kaimyninių valstybių ralio žvaigždžių desantas: vien Lenkijos čempionato etapas atviliojo daugybę greitų kaimyninės šalies lenktynininkų. Pakovoti su jais susiviliojo ir ralyje nugalėjęs N. Gryazinas, ir Suomijos čempionas Teemu Asunmaa, ir Estijos ralio čempionas Egonas Kauras bei kiti sportininkai. E. Kauras „Rally Elektrėnai“ liko trečias, V. Žalai pralaimėjęs kiek daugiau nei 11 sek.
Abu „Agrorodeo“ komandos ekipažo nariai pabrėžė, jog tokio lygio konkurencija jiems imponuoja – techniški Elektrėnų apylinkėse išdėlioti greičio ruožai bei atkaklūs varžovai neleido atsipalaiduoti nei sekundei. Ankstesniuose dviejuose Lietuvos ralio čempionato etapuose buvo galima važiuoti kiek patausojant techniką ir turint greičio rezervą, tačiau Elektrėnuose teko spausti iš visų jėgų.
Trasoje klydo ne tik V. Žala su A. Malnieku: dėl įvairių incidentų iš varžybų traukėsi ir patyrę lietuvių ekipažai, ir renginio svečiai. Vienas posūkis ketvirtame greičio ruože tautiečiams buvo itin nesėkmingas – praktiškai identiškoje vietoje klaidas padarė, į krūmus nulėkė ir apvirto Gintautas Firantas su Matu Valiuliu bei Justo su Titu Simaškų ekipažai.
Penktas greičio ruožas tapo paskutiniu puikų tempą demonstravusiam Janio Vorobjovo ir Ivo Pūkio su BMW M3 – latvius sustabdė techninės problemos. Priešpaskutiniame greičio ruože ralis itin skaudžiai baigėsi iki tol antroje vietoje važiavusiems Suomijos čempionams T. Asunmaa su Ville Mannisenmaki. Lenktynininkai kliudė akmenį ir prakirto ratą, o finiše paaiškėjo ir apgadinta pakaba. Sportininkams teko pasukti namo likus vienam greičio ruožui iki ralio finišo.
Gavo gerą pamoką
„Šis ralis labai išsiskyrė savo kokybe ir dalyvių kiekiu. Labai daug R5 automobilių, kitų greitų dalyvių. Ne tik mes, bet ir visi lietuvių ekipažai gavo gerą spyrį į užpakalį – nors esame trasų šeimininkai, supratome, kad su tokiais varžovais negalime atsipalaiduoti nei sekundei. Lenkai, net ir neįpratę važiuoti žvyro trasose, buvo gana greiti ir nepateisino liūdnų prognozių antrajai ralio dienai. Gryazinas išvis vertas didžiulės pagarbos – pirmą kartą važiuodamas Elektrėnų apylinkėse, parodė tokį aukštą tempą ir privertė mus gerokai pasitempti“, – pasakojo V. Žala.
Atkakli kova „Rally Elektrėnai“ vyko ne tik dėl aukščiausių absoliučios įskaitos pozicijų. Jau ne pirmame ralyje labai artimą tempą demonstruoja Giedriaus Notkaus ir Benedikto Vanago ekipažai. Šįkart ir vėl greitesnis buvo panevėžietis G. Notkus, puse sekundės aplenkęs B. Vanagą. Aukštą ir stabilų tempą jau kelintą ralį iš eilės demonstruoja Jonas Pipiras, su R2 klasės „Ford Fiesta“ buvęs greičiausias tarp dviem ratais varomų automobilių.
„Rally Elektrėnai“ buvo ketvirtas 2018 m. Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Paskutinis, finalinis etapas, vyks Druskininkuose spalio pirmą savaitgalį.