Dakaro ralio emocijos kasmet sausio mėnesį patraukia ne tik milijonų lietuvių, tačiau ir šalies verslų dėmesį.
Nors lietuvių komandos turi eilę partnerių įmonių, kurios prisideda prie Dakaro biudžeto formavimo, šiemet varžybų metu „Agrorodeo“ ir „KREDA“ komandų pilotai pastebėjo, kad atsirado piktavalių, besinaudojančių sportininkų veidais be jokio susitarimo. Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius praneša, kad imsis veiksmų, jog piratavimas būtų sustabdytas.
Geriau – bendradarbiauti
V.Žala teigia, kad tai ne pirmas kartas, kada lenktynininkų atvaizdu naudojasi ne tik komandos partneriai, tačiau ir įmonės, neturinčios komandos sutikimo. Sportininkas tikina, kad tokios praktikos derėtų vengti, o kilus poreikiui pasinaudoti Dakaro lenktynininkų atvaizdais, reikėtų susisiekti tiesiogiai su komanda.
„Dabar ruošiamės raštu kreiptis į tris įmones. Tikimės, kad teisminių procesų neprireiks, ir kad kitos įmonės neužsiims tokiu savotišku piratavimu“, – pasakojo „Agrorodeo“ komandos pilotas.
Kreipsis į tris įmones
Lenktynininkų dėmesį atkreipė lažybų bendrovė „TopSport“, garso įrangos pardavėjai Klaipėdoje „Avpro“ ir automobilių dalių parduotuvių tinklas „Autoaibė“. Pastaroji įmonė savavališkai pasinaudojo ir V. Žalos, ir Antano Juknevičiaus nuotraukomis.
„Mes visus metus atkakliai dirbame norėdami suburti patikimų partnerių ratą ir pasiūlyti jiems pridėtinę vertę ir štai atsiranda tokių gudručių, kurie uždeda tavo veidą savo reklamoje neatsiklausę. Jei įmonės nori bendradarbiauti – labai džiaugiamės, sėdame, kalbamės, ieškome geriausių sprendimų, būnam komanda. O tai, ką daro šios bendrovės – žiauriai nefaina“, – apmaudo neslėpė „KREDA“ komandos pilotas Antanas Juknevičius.
Privalo gauti sutikimą
Lenktynininkų interesus ginantis Advokatų profesinės bendrijos „GABUS LEGAL“ advokatas Vykintas Bulotas aiškina, kad įmonės, gavusios raštiškas pretenzijas, privalo nutraukti reklamos naudojimą.
„Reklamos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodyta, kad reklama draudžiama, jeigu be fizinio asmens sutikimo minimas jo vardas, pavardė, pateikiama jo nuomonė, informacija apie jo privatų ar visuomeninį gyvenimą, turtą, naudojamas fizinio asmens atvaizdas.Be atitinkamo sutikimoatvaizdo ir vardo naudojimas įmonės įvaizdžio, reputacijos formavimui bei pardavimų skatinimui yra negalimas“, – aiškino V. Bulotas.