Mintys – drausti ir bausti – aplanko ne tik mūsų šalies valdininkus, bet ir Lietuvai draugiškos Ukrainos politikos.
Tiesa, čia kartais leidžiama pasisakyti ir ekspertas. Tarkim po to, kai šalies Vidaus reikalų ministras Arsenas Avakovas prabilo apie planus didinti baudas už KET pažeidimus ir dar labiau riboti gyvenvietėse leidžiamą maksimalaus greičio paklaidą, savo mintimis apie tai pasidalino ir specialistai.
Ekspertas Vladimiras Karavajevas politikų dėjai pritarė. Pasak jo, paklaidą, kuri dabar siekia iki +20 km/val. būtina kuo skubiau mažinti, nes toks greitis gyvenamosios teritorijose yra milžiniškas. Miestuose ir miesteliuose paklaida neturėtų viršyti 5 km/val.
Kita vertus, specialisto teigimu, užmiestyje 20 km/val. paklaida gali likti. Tai reikalinga tam, kad lengvasis automobilis turėtų galimybę aplenkti prieš jį 80 – 85 km/val. greičiu važiuojantį sunkvežimį.
Taip pat jis taikliai pastebėjo, kad Ukrainoje, kaip ir bet kurioje kitoje pasaulio šalyje, padidintos baudos vairuotojus gąsdina tik pirmąjį pusmetį, o vėliau jie apie tai pradeda pamiršti. V. Karavajevas įsitikinęs, kad žymiai daugiau naudos duotų efektyvi kelių kontrolės sistema.
Įvertinus eksperto pastebėjimus ir prisiminus situaciją Lietuvoje, kur kasmet sulaikomi tūkstančiai neblaivių vairuotojų, galima daryti prielaidą, kad jis yra teisus ir naudos duotų ne baudų didinimas, o efektyvesnė kontrolė.