Po daugiau nei pusmetį trukusios grandiozinės rekonstrukcijos vartus atvėrė viena labiausiai apkrautų bendrovės „Tuvlita“ techninės apžiūros stočių Naujojoje Vilnioje.
Šio miestelio pakraštyje prieš du dešimtmečius veiklą pradėję nuomotose patalpose įmonės vadovai ilgai laužė galvą svarstydami – kraustytis į naują vietą ar likti vietiniams automobilininkams įprastoje erdvėje.
„Faktas, kad plyname lauke darbuotis paprasčiau tiek projektuotojams, tiek statybininkams, ir netgi tapti labiau matomiems. Visgi mes pasirinkom šiek tiek sudėtingesnį, gerokai brangesnį, tačiau labai aiškiai vietinės bendruomenės palaikomą sprendimą – nekeisti dislokacijos ir likti žmonėms patogesniame taške“, – teigia „Tuvlita“ generalinis direktorius Povilas Imbrasas.
Tiesa, dabar atvykę į šią techninės apžiūros stotį neras nieko, prie ko buvo įpratusi akis: iš dar sovietmečiu suręstų mūrų stovėti liko tik šešios laikančios kolonos. Vietoj vienos patikros linijos, su gana komplikuotu šoniniu išvažiavimu, dabar veikia dvi su naujausios kartos vokiška „Maha“ patikros įranga, leidžiančia kur kas greičiau ir tiksliau įvertinti transmisijas (taip pat ir 4×4 versijas), stabdžių sistemas, važiuoklės būklę etc., visų dydžių transporto priemonėms – nuo mažiausių keturračių iki prailginą važiuoklę turinčių lengvųjų krovininių mašinų. Pagreitinto kėlimo keltuvai, su integruotais žirkliniais aukštikelčiais, turi ir galinės ašies purtymo mechanizmus. Sumontuotas modernesnis šviesų matavimo prietaisas, dujų analizatoriai, o lauke – dyzelinių automobilių dūmingumo matavimo stotelė.
Naujoji stotis, dirbanti tik pagal išankstinę registraciją, taip pat gali pasigirti efektyvia transporto srautų valdymo sistema su informaciniais tablo, optiniu duomenų perdavimo srautu, itin gerai apgalvotu natūraliu bei dirbtiniu apšvietimu, efektyvia šildymo bei ventiliacijos sistemomis, galimybe transporto priemonių savininkams stebėti kontrolierių darbą tiek pro stiklinį fasadą, tiek iš laukiamojo stoties viduje. Neatpažįstamai pasikeitė ir darbo sąlygos „Tuvlita“ darbuotojams, kurių komanda išaugo dvigubai, o galimų patikrinti transporto priemonių skaičius – beveik trigubai.
P. Imbraso teigimu, visas Naujosios Vilnios TAS projektas – nuo sklypo ir pastatų įsigijimo iš buvusių savininkų, teritorijos išvalymas, projektavimas, statybos bei įrengimas – kainavo šiek tiek daugiau nei milijoną eurų. Jį realizuoti padėjo bendrovė „YIT Lietuva“, naujam gyvenimui prikėlusi jau trečią techninės apžiūros stotį.