Techninis aptarnavimas būtinas visiems automobiliams, tačiau, kaip rodo praktika, nemažai senesnius automobilius vairuojančių asmenų laiku keičia tik tepalus ir padangas, o papildomu techniniu aptarnavimu susirūpina nebent prieš privalomąją techninę apžiūrą.
„Toks požiūris lemia, kad kai kurios, pradžioje nedidelės ir lengvai išsprendžiamos, problemos – dažų pažeidimas, įtrūkusi apsauginė guma, atšokusi variklio apsauga ir t.t. pastebimos tik tada, kai tampa rimtais, didelių sąnaudų remontui reikalaujančiais, gedimais, – teigia Teodoras Mažeika, UAB Sostena serviso vadovas. – Siekiant šito išvengti, specializuotuose servisuose kiekvieno techninio aptarnavimo metu apžiūrimas visas automobilis ir patikrinami jo mazgai.“ „Jeigu nenutinka kas nors nenumatyto, pirmiausia ateina laikas keisti tepalus ir salono filtrą, tačiau reikia atminti, kad moderniuose automobiliuose šios procedūros yra tik viena iš techninio aptarnavimo sudedamųjų dalių, – akcentuoja specialistas. – Salono filtrą būtina keisti, kadangi per metus jis, jei automobilis nestovi garaže, gerokai užsiteršia ir į saloną nebepatenka oras. Tepalus ir jų filtrą reikia keisti, nes prastėja jo „darbinės“ savybės. Skirtingiems modeliams taikomi skirtingi tepalų keitimo intervalai. Tarkim Dacia Doker ar Duster modeliams jie keičiami kas 20 000 km ar kas vienerius metus, priklausomai nuo to, kas būna pirmiau. Daugumoje Renault modelių tepalai keičiami kas 30 000 km arba kas dvejus metus. Viską lemia automobilio eksploatavimo sąlygos, tokios kaip nuvažiuojami atstumai šaltu varikliu, variklio užvedimų kiekis, kiek „sportiškai“ važiuoja bei pan. Jas skaičiuoja ir vertina automobilio kompiuteris, kuris, įvertinęs eksploatacines ypatybes, gali pranešti, kad tepalus reikia keisti anksčiau, negu numatyta. Ir šių rekomendacijų reiktų laikytis. Visais atvejais eksploatuojant automobilį, tepalo tepamosios, plovimo ir kitos savybės palaipsniui prastėja, jame ima kauptis drėgmė, atsiranda šiukšlių. Laiku seno tepalo nepakeitus nauju, sparčiau dėvisi besitrinančios variklio detalės, kas, ypatingai nesėkmingai susiklosčius aplinkybėms, gali baigtis kapitaliniu variklio remontu ar jo keitimu.“
„Atskira tema, naujos, ekologiškos technologijos. Kaikuriems dyzeliniams, net ir lengvųjų automobilių, varikliams nuo šiol yra montuojama AdBlue sistema. Ji skirta tam tikrų kenksmingų išmetamųjų dujų dalelių, susikaupusių kietųjų dalelių filtre, sudeginimui. Tai užtikrina švaresnes išmetamąsias dujas, tačiau gali trumpinti tepalo naudojimo laiką. Be to, reiktų žinoti ir tai, kad automobilių, kuriuose yra kietųjų dalelių filtrai ir naudojamas AdBlue skystis tepalams keliami kitokie reikalavimai, todėl pirmo pasitaikiusio tepalo pilti negalima. Nebūtinai turi būti naudojamas konkretaus gamintojo produktas, tačiau jis turi atitikti automobilio gamintojo keliamus reikalavimus, tad šioje vietoje taupyti taip pat negalima, – apie modernių technologijų niuansus pasakoja T. Mažeika. – Geriausia visus šituos dalykus išmano specializuotų servisų specialistai, kurie turi ir visą, net, atrodytų, tokiam „paprastam“ procesui kaip tepalų keitimas (išleisti, pakeisti filtrą, supilti naujus, patikrinti lygį) reikalingą įrangą. Kai kuriuose variklių modeliuose tepalo filtrai sumontuoti taip, kad juos, neturint specialių instrumentų, sudėtinga pasiekti. Reiktų įvertinti ir tai, kad moderniuose varikliuose pakeitus tepalą būtina apie tai „informuoti“ ridą ir eksploatacines sąlygas vertinantį borto kompiuterį. To nepadarius, kompiuteris netinkamai skaičiuos ridą ir rekomendacijas keisti tepalus gali pateikti ne laiku. Vienus kompiuterius galima nunulinti pačiame automobilyje, kitiems reikalinga speciali programinė įranga. Plačią automobilių gamą remontuojantys servisai neretai tokios įrangos neturi, todėl darbas atliekamas „pusiau“ – tepalai pakeičiami, tačiau kompiuteris to „nežino“.
„Dar du klausimai, kuriuos ne visada gali išspręsti mažesni, ne specializuoti servisai – ekonomika ir ekologija. Pirmu atveju daugumas tokių servisų siūlo įsigyti į indus supilstytą tepalą, tačiau mažai yra variklių, kuriems reiktų lygiai 2 ar lygiai 4 litrų. Dažniausiai tepalų reikia 4,4 ar 4,6 ir t.t. litro, todėl papildomą kiekį įsigijęs vairuotojas metus laiko arba iki kito keitimo, jį tiesiog vežiojasi, kol galiausiai išmeta, nes pasensta pas tepalas. Specializuoti servisai tepalų keitimui turi atitinkamas tepalų saugyklas, todėl vairuotojas visada moka už tą kiekį, kurio jam realiai reikia. Antras klausimas – ekologija. Po tepalo keitimo lieka atidirbęs tepalas ir seni tepalų filtrai. Specializuoti servisai visas šias atliekas surenka ir tinkamai utilizuoja. Mažesni, ypač atokiau įsikūrę servisiukai į ekologiją žiūri savaip, todėl panaudoto tepalo ar senų filtrų dažnai galima rasti bendruose šiukšlių konteineriuose ar kur sumestų į kampą, nors taisyklėms tai ir prieštarauja,“ – pastebi pašnekovas.
Apibendrinant galima pastebėti, kad nors aptarnavimas specializuotuose servisuose ir kainuoja kiek daugiau, tačiau juose vairuotojas gauna kokybiškas paslaugas ir gali būti ramus, dėl to, jog seni tepalai ar filtrai bus utilizuoti tinkamai. Pasirinkus „garažiukų“ meistrus, tam kartui, gal ir sutaupomi keli eurai, tačiau atviras lieka klausimas tiek dėl ekologijos, tiek ir dėl pačių darbų kokybės.