Universalai – ganėtinai retai pasitaikantys ispanų automobilių gamintojo „Seat“ modeliai, nors pirmasis jų buvo pagamintas dar tolimais 1969 m. Vėliau buvo beveik 30 metų pertrauka ir tik 1996 m. pasaulį išvydo „Seat Cordoba Vario“.
.2009 m. rinkai buvo pasiūlytas modelis „Exeo ST“, 2012 m. – „Ibiza ST“, ir pagaliau šiais metais – „Seat Leon ST“. Būtent prie šio automobilio vairo praleidau prabėgusį savaitgalį.
„Seat Leon ST“ – pirmas ispanų universalas „C“ klasėje, išsiskiriantis savo dizainu, subtiliomis linijomis, formą pabrėžiančiais žibintais ir profilį puošiančiais stogo statramsčiais. Automobilio išvaizda palieka malonų įspūdį.
Priekinė dalis stilinga, įrėminta plonomis linijomis, su išraiškingas ir puikiai kelią nušviečiančiais žibintais bei santūriai agresyviais priekinio bamperio ortakiais.
Dailiai automobilis atrodo ir iš šono – variklio dangtis beveik nepastebimai sujungtas su priekiniais stogo statramsčiais, bendrą vaizdą papildo ratų arkos ir nuožulni stogo linija.
„SEAT Leon ST“ galinė dalis – viena stilingiausių savo klasėje. Horizontalūs užpakaliniai žibintai su šviesos diodais, tiesių linijų gausa ir kiek grubokos laužytos formos lemia tai, kad automobilis bus pastebėtas bendrame transporto priemonių sraute.
Nenuvilia ir automobilio vidus. Radikalių sprendimų čia nerasi, bet viskas tvarkinga, funkcionalu, savo vietose. Vidaus apipavidalinimas ir spalvos kažkiek primena „Seat“ „giminaitį“ „Volskwagen“, tačiau tai – du visiškai skirtingi automobiliai.
Mygtukų, kaip ir daugumoje modernių automobilių, gausu, tačiau visi jie – aiškūs ir puikiai pažįstami. Spidometre įmontuoto kompiuterio ekranėlis valdomas nuo vairo, centrinio panelio ekranas – mygtukais arba prisilietimais.
Tik pastarojo, bent jau man, norėtųsi kiek didesnio. Be to, įjungus atbulinę pavarą viltingai tikėjausi, kad ekranėlyje išvysiu tai, kas vyksta už automobilio. Deja… Galinio vaizdo kameros bandytas „Seat Leon ST“ netūrėjo, nors ji tikrai praverstų.
Greta tokių įprastų ekrano rodomų funkcijų kaip kuro sąnaudos, radijo stočių sąrašas ir t.t., maloniai nustebino garso skambėjimo vietos pasirinkimas. Tai yra, galima reguliuoti ne tik garso stiprumą, švarumą ir panašius dalykus, bet ir pasirinkti salono vietą, kurioje jis skambės aiškiausiai. Važiuojant keturiese galima tai patikėti salono centrui, dviese – garsą „perstumti“ į priekį. Patogu.
Interjerui panaudotos kokybiškos, „darbinės“ medžiagos. Surinkimo kokybei priekaištų taip pat nėra. Nors „Seat“ kaip ir ispaniškas automobilis, bet juntama „giminaičio“ „Volskwagen“ įtaka – viskas griežta, tvarkinga, aišku, funkcionalu.
Reikiamą informaciją tiek spidometro ekranėlyje, tiek centrinio panelio ekrane gali susirasti keliais spūstelėjimais, temperatūra reguliuojama įprastais mygtukais, garsas – rankenėlė.
Beveik tinkamai išnaudotas ir tarpas tarp priekinių sėdynių – yra vietos kavos puodukams, nelabai didelės centrinio ranktūrio – daiktadežės viršus slankioja, leisdamas patogiai įsikurti „darbo vietoje“. Kadangi automobilis ganėtinai ilgas, jame ne tik patogiai prie vairo įsikurs bet kokio sudėjimo žmogus, bet apsčiai vietos liks ir gale sėdintiems keleiviams.
Tik nesupratau, kodėl vienintelis USB lizdas „paslėptas“ pagrindinėje daiktadežėje, keleivio pusėje. Vairuotojas iš savo vietos jo niekaip nepasieks…
Gale, kaip minėjau, vietos taip pat užtenka. Jeigu gale važiuoja vienas ar du žmonės, centrinės sėdynės nugarėlę galima naudoti kaip ranktūri arba atidarius dar vieną skydelį, patogiai susitalpinti slides, supakuotą kalėdinę eglutę ar kitą, ilgą ir negabaritinį krovinį.
Bagažinė, kaip ir priklauso universalui talpi – 587 litrai. Lygios, reguliuojamo aukščio, grindys ir slenksčio nebuvimas palengvina įkrovimą/iškrovimą. Bagažinės tūris didėja nulenkiant sėdynių nugarėles. Įprasta, paprasta, bet labai praktiška ir funkcionalu.
„SEAT Leon ST“ gamybai panaudota modulinė platforma „MQB“, kuri naudojama ir VII kartos „Volkswagen Golf“ gamybai, tačiau skersinio stabilumo stabilizatoriai ir vairo stiprintuvą „Seat“ turi savo. Bendras automobilio ilgo – 4 535 mm, plotis – 1 816 mm, aukštis – 1 451 mm, ratų bazė – 2 636 mm.
Bandytas modelis turėjo 1,6 l 100 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų MPD. Variklis dirba ganėtinai tyliai, o mechaninė pavarų dėžė užtikrina staigų greitėjimą. Reiktų nepamiršti, kad „SEAT Leon ST“ – šeimyninis universalas, tačiau skaičiai spidometre – 260 km/val. – atrodo įspūdingai. Deja, galimybės išbandyti ar tai – tiesa, nebuvo, tačiau pagal automobilio dinamiką spėju, kad 200 km/val. – visai realus greitis. Tik nelabai kur Lietuvoje tokiais greičiais palakstysi. Tam trukdo ne tik Kelių eismo taisyklės, bet ir prastas oras bei penktadienio pavakare tiesiog užkimšta magistralė Vilnius – Kaunas.
Kita vertus, automobilių kupinas kelias privertė važiuoti palyginti ramiai ir tai maloniai paveikė kuro sąnaudas – kelionės iš Vilniaus į Kauną metu jos siekė tik 4,4 l/ 100 km. Pasimalus po Kauno spūstis, o vėliau grįžus į sostinę, kuro sąnaudos išaugo iki 5,0 l/100 km, bet įvertinus automobilio dydį ir talpumą, tai – labai ir labai geras rodiklis.
Kalbant apie vairavimą, „SEAT Leon ST“ taip pat nudžiugino – automobilis labai tiksliai reaguoja į vairo pasukimą, atgalinis ryšis žavi, o posvyriai posūkiuose – minimalūs. Be to, naktį įveikiant staigesnį posūkį automobilis „draugiškai“ įjungia papildomą apšvietimą posūkio kryptimi. Tose vietose, kur gatvių apšvietimas dar tik planuojamas, ši funkcija ypač naudinga.
Pakabą inžinieriai pabandė kurti balansuodami tarp patogumo ir sportiškumo, bet, panašu, nugalėjo pastarasis. Gerame kelyje automobilio pakabai pretenzijų nėra, tačiau išmalti sodų ir kaimų žvyrkeliai priverčia suskaičiuoti visas pasitaikančias duobes. Aišku, tokių kelių Lietuvoje mažėja, tačiau, tikėtina, kad leidžiantis su šeima į gamtą, būtinai į vieną ar kitą prastą keliuką užtaikysite. Tada reiktų apsišarvuoti kantrybe, sumažinti greitį ir ramiai įveikti visus pasitaikančius nelygumus. Juolab, kad daugiau „SEAT Leon ST“ kaip ir nėra dėl ko priekaištauti – jis erdvus, dinamiškas, ekonomiškas. Tai yra toks, koks turi būti tikras šeimos automobilis.
Modelis – Modelių agentūros Pegasus
Už galimybę susipažinti su automobiliu dėkojame UAB „Autojuta“
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus