Pirmasis „papimpintas“ „Seat Leon“ modelis su 179 AG 1,8 l varikliu rinkoje pasirodė 1999 m. Netrukus automobilių gamą papildė 209 AG variklį gavęs automobilis „Cupra R“. Pirmos kartos gamyba buvo nutraukta 2005 m. Netrukus pirkėjams buvo pasiūlyta antra „Seat Leon“ karta, kartu atsivedusi ir naują „Cupra“ versiją su 241 AG TSFI tipo varikliu.
Praėjusiais metais rinkai buvo pasiūlytas naujasis „Seat Leon Cupra“. Automobilio gamybai buvo panaudota modulinė „MQB“ platforma, kurią turi tokie modeliai kaip „Volkswagen Golf GTI“, „Skoda Octavia RS“ ir „Volkswagen Golf R“.
Priekinei automobilio pakabai panaudota daugeliui puikiai pažįstama „McPherson“ sistema, gale – daugiasvirtė konstrukcija. Lyginant su „Leon FR“ modeliu, „Cupra“ prošvaisa yra 10 mm mažesnė ir net 25 mm mažesnė, lyginant su įprastu „Leon“. Automobilio svoris – 1 395 kg. Tai net 75 kg mažiau, negu svėrė ankstesnės kartos „Leon Cupra R“.
Kita vertus, tai – detalės. Nes „Leon Cupra 280“ (skaičiai nurodo automobilio variklio galią), prie kurio vairo praleidau praėjusį savaitgalį, yra „automobilis vairuotojui“. Apie jį nereikia kalbėti. Juo reikia važiuoti. Juolab, kad 100 km/val. greitį modelis pasiekia per 5,8 sekundės.
Nuo įprasto „Leon“, galingoji „Cupra“ skiriasi kitokios formos bamperiu, kuriame dailiai įtaisytos radiatoriaus grotelės ir šviesos diodo žibintais. Naujas ir galinis bamperis su aiškiai matomu difuzoriumi bei aiškiai automobilio sportiškumą pabrėžiančiai dviguba išmetimo sistema. Tai, kad prieš mus būtent „Cupra“, primena ir firminės raudonos detalės ant kėbulo bei juodi šoninių veidrodėlių korpusai bei masyvūs raudoni stabdžiai su užrašu „Cupra“.
Detalės, tačiau būtent jos ir suteikia automobiliui to papildomo žavesio, kuriuo jis džiugina savininką ir priverčia atsisukti praeivius.
Automobilio išorė traukia praeivių dėmesį, vidus džiugina savininką. Apdailai panaudotos kokybiškos medžiagos, interjero dizainas – ergonomiškas, sąranga – ganėtinai turtinga. Multifinkcinis sportinio tipo vairas aptrauktas oda, vienas informacinis ekranėlis „įkurtas“ tarp tachometro ir spidometro, kuriame puikuojasi skaičius „300“.
Kitas, 5,8 colio skersmens lietimui jautrus ekranas sumontuotas šalimais, centriniame panelyje ir yra nesunkiai pasiekiamas. Bandytame modelyje jis leido prisijungti telefoną, stebėti kuro sąnaudas, reguliuoti radiją, tačiau nebuvo navigacijos. Pasak „Seat“ atstovų, navigaciją galima užsisakyti papildomai, tačiau lietuviams pereinant prie išmaniųjų telefonų, vis mažiau atsiranda norinčių mokėti už gamyklinę navigaciją, tad ji montuojama tik klientui užsakius.
Priekinės sėdynės – sportinio tipo ir užtikrina puikų šoninį palaikymą. Dar viena maloni detalė – centrinė daiktadežė – ranktūris turi slankiojantį viršų. Tuo gali pasigirti toli gražu ne visi „Cupra“ segmento modeliai.
Vairuotojas pats pasirenka kuriuo iš režimų – „Comfort“, „Sport“ ar „Cupra“ – važiuoti. Pasirinkus režimą, kompiuteris atitinkamai pakeičia variklio, pavarų dėžės, vairo mechanizmo ir važiuoklės veikimą. Jeigu nė vienas iš siūlomų režimų netinka, galima susikurti savo „Individualų“ variantą. Tiesa, pasirinkus „Cupra“ režimą, automobilis ne tik taps greitesnis ir staigesnis, bet ir teks klausyti „sintetinio“ variklio gausmo. „Seat“ atstovų teigimu, pasiskaičius forumus, šį garsą galima atjungti, tačiau reiktų atminti, kad gamintojas tokios galimybės nėra numatęs, tad savarankiškas lindimas į automobilio „smegenis“ gali turėti ir neigiamų pasekmių.
Nors naujasis „Cupra“ pristatomas kaip sportinis, dinamiškas ir puikiai valdomas automobilis, jis, skirtingai nuo panašių modelių, išlieka praktiškas ir gali būti naudojamas kaip kasdienė transporto priemonė.
Juolab, kad „Cupra“ turi ne tik erdvų saloną, bet ir ganėtinai talpią bagažinę. Kaip nedidelį trūkumą galima būtų paminėti nebent tai, kad bagažinė turi aukštą slenkstį, o nulenkus antros eilės sėdynes, jos su bagažine lygaus paviršiaus nesudaro.
Visgi „Cupra“ yra labiau automobilis vairuotojui, o ne keleiviams, nes būtent sėdus prie vairo geriausiai supranti, ką gali 2,0 l 280 AG variklis.
Kelyje „Seat Leon Cupra“ elgiasi pavyzdingai. Vairuotojas ir automobilis nuo pat pirmo paminos paspaudimo randa bendrą kalbą ir jokių klausimų nebekyla. Variklis efektyviai dirba net ir esant žemiems sūkiams, į vairo komandas „Cupra“ reaguoja akimirksniu ir nuspėjamai, tad dažną posūkį galima įveikti net labai nemažinant greičio, stabdžiai ir elektroniniai pagalbininkai saugo vairuotoją nuo daugelio galimų netikėtumų. Pavarų dėžė dirba ypač tiksliai ir apie perjungtas pavaras galima spėti iš peršokusios tachometro rodyklės, nes prietaisų skydelyje esantis ir pavaras rodantis skaičiukas – toks pat mažas ir ne iškart pastebimas.
Kalbant apie galimus važiavimo režimus, akivaizdu, kad „ramiausiai“ automobilis elgsis pasirinkus variantą „Comfort“ (jeigu nėra užprogramuotas „Individualus“).
Pasirinkus režimą „Sport“ pakaba tampa kietesnė, vairas – sunkesnis, akceleratorius staigiau reaguoja į paspaudimą, o į saloną pradeda skverbtis „išmetimo sistemos“ garsai. Elektroninė stabilizacijos sistema leidžia daugiau pasireikšti vairuotojui ir, prieš pradėdama veikti, net leidžia automobiliui šiek tiek paslydinėti. Tiesa, norint „ESP“ galima visiškai išjungti, tačiau kaip ne kartą esame rašę, to daryti nereikėtų.
„Linksmiausias“ automobilis tampa įjungus „Cupra“ režimą. Standi pakaba, sunkus vairas, garsiai gaudžianti „sintetinė“ išmetimo sistema ir, kaip tokiais atvejais būna, ypač didelės kuro sąnaudos. Kita vertus, akivaizdu, kad tie, kurie pirks „Cupra“, neieškos automobilio „sekmadienio kelionei į bažnyčią“. Jie rinksis greitą ir galingą transporto priemonę tam, kad mėgautųsi važiavimo teikiamu malonumu, puikiai suprasdami, jog už tai reiks mokėti didelėmis kuro sąnaudomis.
Per porą bandymo dienų, važiuojant ypatingai taupiai, vidutinės mišrios kuro sąnaudos siekė maždaug 7l/100 km, tačiau užteko trumpam įjungti „Cupra“ režimą, nuskrieti taip 10 kilometrų, mėgaujantis atgijusiu automobiliu ir jaučiant adrenalino antplūdį, ir kuro sąnaudos išaugo iki 17l/100 km. Skirtumas ženklus, tačiau pajautus, ką automobilis gali, supranti, kad už tai verta mokėti.
Juoba, kad „Seat Leon Cupra“ – vienas greičiausių serijinių priekiniais ratais varomų automobilių Pasaulyje. Lakioti ar važinėti ramiai, kiekvienas spręs pats, tačiau akivaizdu, kad kartą sėdus prie „Cupra“ vairo jį paleisti bus labai sunku. Kaip ir sunku bus susivaldyti mieste stovint prie šviesoforo ir laukiant, kol užsidegusi žalia šviesa leis į laisvę „ištrūkti“ visiems 280 „arklių“. Šį momentą, prisiminus galimas baudas už greičio viršijimą, taip pat reiktų įvertinti, nes leistinas ir galimas greitis, kalbant apie „Seat Leon Cupra“, skiriasi kaip diena ir naktis…