Birželio 9-10 dienomis šalyje rengiamas tradicinis, jau šeštasis istorinės dviratės bei triratės technikos gerbėjų sąskrydis „Senas motociklas 2018“.
Į jį visus neabejingus talentingų rankų išpuoselėtiems ir žvilgantiems kaip nauji motociklams, lyg jų neslėgtų metų našta, kviečia renginio organizatoriai – Biržų senovinės technikos klubas „Ekipažas“ ir zanavykų kraštą garsinantis „Senųjų motociklų“ klubas.
Motociklų savininkai ir puoselėtojai gerbėjus kviečia ne tik pasigėrėti tarsi parodai išrikiuotomis sentimentus keliančiomis relikvijomis, bet ir pasidžiaugti antikvarine technika, riedančia miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais.
„Šeštojo „Senų motociklų“ sąskrydžio dalyviai Rokiškio ir Anykščių rajonų keliais įveiks 100 km maršrutą, simbolizuojantį šiemet švenčiamą šalies valstybingumo šimtmetį, – sako vienas renginio organizatorių, biržiečių klubo „Ekipažas“ prezidentas Voldemaras Aišporas. – Senovinės technikos puoselėtojai ne tik važiuos, bet ir turės laiko į valias pabendrauti su bendraminčiais, pasižvalgyti po įdomesnes šių rajonų vietas ir, žinoma, susipažinti su kultūrinėmis įžymybėmis“.
Sąskrydžio rengėjai siūlo 100 km maršrutą (iš jų – tik 3 km žvyro danga) ir laukia arti 100 senovinių motociklų vairuotojų. Todėl galima sakyti, kad tiek nagingų meistrų antrajai jaunystei prikeltų istorinių motociklų, kiek jų birželio antrąjį savaitgalį riedės šių rajonų keliais ir miestų gatvėmis, dar nėra regėję nei rokiškėnai, nei anykštėnai, nei tądien čia apsilankysiantys svečiai.
Besižavinčių istorine technika kasmet daugėja. O kokius jausmus ji teikia šeimininkams, visą savo laisvalaikį praleidžiantiems garažuose ar interneto platybėse, ištisus mėnesius beieškodami vienos vienintelės originalios detalės?
„Kelionė su „IŽ 49“ gimtosios Sūduvos keliais, miškais ir laukais man sugrąžino jaunystę!“ –
ko gero niekas tiksliau neatsakytų į šį klausimą, kaip po pirmojo tokio sąskrydžio sakė vienas žymiausių šalies automobilių ir motociklų sporto meistrų ir trenerių, išugdęs ir Europos kroso čempioną, Romualdas Barkauskas.
Pasak V. Aišporo, iš plaukiančių paraiškų galima spręsti, jog bene daugiausia sąskrydžio dalyvių atvairuos prieš keliasdešimt metų buvusį tikrą vaikinų pasididžiavimą – įvairių modifikacijų čekišką „Jawa“ motociklą, kurie Lietuvoje buvo gana populiarūs.
Galėsime gėrėtis ir vengriškais „Panonia“, čekiškais ČZ, o taip pat visa gama rusiškų – pradedant įvairių modifikacijų IŽ ir baigiant sunkiaisiais M72 ar „Dnepr“.
„Sunkiajai artilerijai“ atstovaus vokiški DKW SB 350 ir kiti trofėjiniai dviračiai, o daugiausia – triračiai, su priekabomis.
Du seniausius, 1937 metų gamybos motociklus, vairuos tėvas ir sūnus Šalavijai. Tėvas Romualdas pasirinko retą NSU 501 OSL, o jaunesnysis, Tautvydas Šalavijus – BMW R35, kuriam irgi jau 81-eri.
Tai ne vienintelė sąskrydžio šeimyninė dinastija. „Senųjų motociklų“ klubo narių Gicevičių šeimyną iš Šakių atstovaus net trys jos nariai. Tėvas Aidas su dukra Liepa vairuos vienodus 1938 m. gamybos DKW SB 350 motociklus, o sūnus Arvydas – metais jaunesnį, tačiau dar rimtesnį DKW SB 500.
Sąskrydžio baze dviem dienoms taps jauki „Broniaus sodyba“ šalia Rokiškio ir Anykščių rajonų ribos bei Juodonių piliakalnio. Iš čia renginio dalyvių kolona birželio 9-ąją patrauks Anykščių link.
Anykščiuose miestelėnams ir miesto svečiams bus surengtos net trys istorinių motociklų parodos, kuriose jie galės ne tik mėgautis kruopščiu restauratorių triūsu, bet ir pabendrauti su jais. 11 val. pirmoji tokia paroda kvies „Siauruko muziejuje“, 12.30 val. – miesto centre, A. Baranausko aikštėje, ir 15 val. – „Arklio muziejuje“ Niūronyse.
Istorinių motociklų šeimininkai aplankys Angelų, A. Baranausko, A. Vienuolio-Žukausko ir Arklio muziejus, grožėsis aukščiausia Lietuvoje – Anykščių šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia, kurios bokštai stiebiasi į 79 metrų aukštį.
Sąskrydžio maršrutai istorinių motociklų mylėtojus atves ir prie vieno didžiausių, turinčio net 16 salų, Rubikių ežero, o vėliau jų keliai per Svedasus vėl kryps Rokiškio link.
Ramūno AIŠPORO nuotraukos