Atidžiau stebint automobilių pramonę, buvo galima užfiksuoti vieną, sakyčiau, ydingą tendenciją – daugumas gamintojų stengėsi kiekviename segmente turėti bent po vieną modelį. Sprendimas nepasiteisino, todėl prieš kelis metus Chevrolet išvis paliko Europos rinką, o neseniai pasirodė informacija, kad Fiat nutraukia pikapo Fullback gamybą.
Kita vertus, turimų pakalusių modelių tobulinimas, priešingai, skatina jų populiarumą ir didina pardavimus. Tai savo pavyzdžiui puikiai įrodo prancūzų „Renault“, atnaujinęs dalį paklausiausių modelių ir toliau besilaikantis šios strategijos.
Mes jau susipažinome su atsinaujinusiais Renault Kadjar ar Renault Megane RS, o dabar atėjo limuzino Renault Talisman eilė.
Prancūziška elegancija
Jau iš pirmo žvilgsnio automobilis pakeri savo elegancija, išraiškingo dizaino žibintais ir dailiomis linijomis, kurių sukurtą teigiamą įvaizdį dar labiau papildo didžiuliai, 19-os colių ratlankiai. Automobilio statusą pabrėžia ir jo išmatavimai – ilgis 4,85 m, plotis – 1,87 m., aukštis – 1,46 m. Automobilyje, kurio ratų bazė – 2808 mm, laisvai telpa penki suaugę žmonės, o visus turimus daiktus galima sutalpinti 608 l tūrio bagažinėje.
Maloniai nuteikia ir automobilio salonas – minkšta, ryškiomis siūlėmis išpuošta, oda, dekoratyviniai intarpai, dailus interjeras. Jeigu dar plastikas būtų kiek minkštesnis, salonui priekaištų išvis nebūtų.
Vairuotojo vieta, kaip įprasta prancūziškuose modeliuose, patogi – dalis valdymo funkcijų iškelta ant vairo, muzikos reguliavimas – įprastoje vietoje; dešinėje vairo kolonėlės pusėje, lietimui jautrus ir beveik visas funkcijas lietuviškai pateikiantis Renault Multi-Sense ekranas – pasiekiama rankas. Pastaruoju metu Renault savo modeliuose diegia galimybę keisti ne tik prietaisų skydelio, bet ir salono apšvietimo spalvas. Talisman irgi turi šią, ilgose kelionėse gyvenimą praskaidrinančią, funkciją.
Beje, vairuotojas ir priekinis keleivis pakeliui gali mėgautis ne tik šildymo ir vėdinimo, bet ir masažo funkciją turinčiomis sėdynėmis. Ilgiau keliaujant ar turint nugaros problemų, tai – tikras išsigelbėjimas. Kad dar taip gamintojas, kurdamas lentynėles ir nišas, nebūtų pamiršęs dėklo akiniams…
Po pertraukėlės prancūzai grąžino savo modeliams automatinę beraktę atrakinimo sistemą. Ją turėjo ir bandytas modelis, kuris, tik priartėjus, ne tik atlenkdavo veidrodėlius, bet ir paslaugiai „uždegdavo šviesas“. Ieškant savo transporto priemonės prastai apšviestoje vietovėje tai ypač pravertė.
Elektroniniai pagalbininkai
Šiai dienai tiek projekciniai ekranėliai, tiek nuolatinio greičio palaikymo sistemos jau tapo įprastu reiškiniu, tad tai, kad jas gavo ir Renault Flagmanas, visiškai nestebino. Nuolatinio greičio palaikymo sistema buvo „papildyta“ saugų atstumą iki priešais važiuojančio automobilio palaikančiais davikliais. Labai patogi funkcija netgi važinėjant mieste, nes gerokai sumažina greičio viršijimo ar susidūrimo su kita transporto priemone, galimybę.
Beje, apie gręsiantį pavojų papildomai praneša ir pats spidometras – jo apačioje, užfiksavus priešais važiuojančią transporto priemonę, parodoma, kiek, judant tokiu greičiu, liks laiko iki susidūrimo ekstremalaus stabdymo atveju, tad vairuotojas, įvertinęs savo vairavimo gebėjimus ir oro sąlygas, gali pasirinkti – mažinti greitį ar ne.
Susidūrimo padeda išvengti ir parkavimosi davikliai bei vaizdo kameros. Tiesa, prie daviklių signalų reikia pasipratinti, nes raudonai jie pradeda mirksėti ir „pykti“ jau tuomet, kai iki kliūties lieka apie 30 cm. Kita vertus, to visiškai užtenka, saugiai išjudant iš pergrūstos stovėjimo aikštelės ar aplenkiant bet kaip numestą transporto priemonę.
Manevravimą palengvina ir „4control“ sistema, reguliuojanti galinių ratų pasisukimą ir taip gerokai sumažinanti apsisukimo ar posūkio kampą.
Visų sistemų veikimą kontroliuoja minėta Renault Multi-Sense. Būtent ji atsakinga ne tik už galinius ratus, bet ir už elektroninį amortizatorių, vairo, variklio ir pakabos valdymą, automatinį šviesų perjungimą ir t.t. Jeigu dar visą šitą puokštę papildytų „naktinio matymo“ opcija, naktiniai pasivažinėjimai Lietuvos keliais, kuriuose netrūksta „nedrausmingų pėsčiųjų“, pradedant briedžiais ir baigiant ežiukais, būtų dar smagesni.
Visas atliekas operacijas, būtų tai papildomos laikmenos prijungimas, šildymo sistemos reguliavimas ar važiavimo rodiklių keitimas, atspindi minėtas 8,7 colio skersmens ekranas, kuriame, turint laiko, galima pasidomėti savo „ekologiškumo“ rodikliais ir pasiskaityti patarimų, kaip juos dar labiau pagerinti.
Kelyje
Žiūrint į Renault Talisman, pirmiausia pagalvoji apie ramų, patogų važiavimą. Iš esmės tai yra taip, bet tik ne tuomet, kai sėdi prie 1,8 l 220 AG (165 kW) turintį benzininį variklį, sklandžiai dirbantį poroje su be priekaištų veikiančia APD. Mintis apie greitą važiavimą dar labiau skatina režimas „Sport“, kurį, pagal nutylėjimą, įjungia pats automobilis. Kita vertus, vairuotojas, vėlgi, priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir keleivių pageidavimo, gali rinktis ir „Eco“, „Normal“ , „Comfort“ režimus arba susikonfigūruoti jį pats.
„Sport“ režime visi automobiliai „pojūčiai“ ir reakcijos į akceleratoriaus paspaudimą tampa gerokai aštresni, bet važiuojant ramiai ne tik taupiau naudojami degalai (vidutinės sąnaudos – 6,8 l/100 km), tačiau ir turima daugiau laiko sureaguoti į į kelią staigiai iššokančius gyvūnus. Laimei, automobilio stabdžiai veikia be priekaištų, jis ypatingai tiksliai ir klusniai reaguoja į vairo pasukimą.
Apibendrinant kelių dienų keliones, teko pripažinti, kad priekaištauti Renault Talisman nelabai yra dėl ko – akinių dėklas ar kietokas plastikas nėra esminiai dalykai, galintys paveikti bendrą teigiamą įspūdį. Juolab, kad kiti rodikliai, pradedant automobilio išvaizda, baigiant vidine erdve, važiavimo patogumu ar degalų sąnaudomis, yra tokie, apie kokius dalis automobilių gamintojų vis dar gali tik pasvajoti.
Tekstas ir nuotraukos V.Misevičiaus