2008 metais, japonai prancūzams „paskolino“ Nissan X-Trail platformą.
Tai leido „Renault“ be didelių investicijų prasibrauti į krosouverių segmentą, nes iki pirmosios kartos Koleos, kuris ir gavo japonų platformą, pilnaverčių visureigių prancūzai neturėjo. Korėjoje gamintas automobilis pirkėjų susidomėjimo nesulaukė. Kaip visureigiui, jis buvo per daug „švelnus“ ir tvarkingas, be jokių tipiškų „bekelininko“ bruožų. Tikėtina, kaip tik tai ir tapo visureigio nepopuliarumo priežastimi.
Naujoji Koleos karta taip pat gaminama Pietų Korėjoje ir naudoja X-Trail platfromą CMF, tačiau modelio išvaizda radikaliai pasikeitė. Dabartinis Koleos iš tolo spinduliuoja naujumu ir prabanga. Jeigu dar gamintojai, susitvarkę su griežtesnėmis ekologinėmis normomis, automobiliui „ras“ šešių cilindrų variklį, jis nesunkiai galės konkuruoti ir su rimtesniais segmento senbuviais.
Dar vienas naujojo Koleos privalumas – išvaizda. Jis išsiskiria sudėtingomis formomis ir geometriniais etiudais, todėl jo nesupainiosi su jokiu kitu modeliu. Nei dieną, nei, kuo teko įsitikinti, naktį. Tamsiuoju paros metu ypač dailiai atrodo priekinių žibintų „bumerangai“ ir raudoni galinių lempų „kabliukai“. Automobilis atrodo įdomiai ir tai jam, lyginant su vienodėjančiais konkurentais, suteikia pranašumą.
Dabartinės versijos ilgis – 4 673 mm arba 150 mam daugiau negu pirmtako. Ratų bazė – 2 075 mm, prošvaisa – 210 mm. To visiškai užtenka lengvai bekelei, tačiau į bandymus poligone, kuriame savo sugebėjimus demonstravo Renault Alaskan ir Dacia Duster, Koleos verčiau neleisti. Nors ir visureigis, šis automobilis skirtas kiek kitokiems keliams.
Viduje nesunkiai atpažįstamos dabartinės Renault dizaino tendencijos, o prabangiausią versiją lengva atskirti iš 8,7 colio lietimui jautraus centrinio ekrano ir multimedinės sistemos. Ekranas, kaip jau įprasta, yra vertikalus. Tikėtina, kad prie tokios jo padėties netrukus pereis ir daugiau gamintojų, nes taip jis labai primena… išmanų telefoną. Juolab, kad ir funkcijomis pastarajam beveik nenusileidžia. Dirbti su ekranu patogu net važiuojant – piktogramos didelės, ekranas puikiai „suvokia“ ir ne visai tikslius prisilietimus. Renault, vienas pirmųjų pradėjo naudoti lietuvių kalbą, tad susigaudyti siūlomų funkcijų gausoje nėra sunku. Po ekrano patogiai „įkurti“ šilumos valdymo ratukai, kiek žemiau – sėdynių šildymas ir vėdinimas.
Prietaisų skydelis – pusiau skaitmeninis. Galima keisti spidometrą/tachometro išvaizdą ir spalvinį apipavidalinimą, tačiau įrėmina juos mechaniniai temperatūros ir degalų likučio indikatoriai. Bandyta versija turėjo krūva parkavimo daviklių ir galinio vaizdo kamerą, kas pratinantis prie automobilio gabaritų, labai pravertė. Vairas, tradiciškai, patogus, malonus liesti ir neperkrautas mygtukais. Garso valdymas, kaip ir visuose Renault/Dacia modeliuose – ant vairo kolonėlės.
Dabartinis Koleos gali sudaryti konkurenciją ir kai kuriems Premium segmento modeliams. Salonas – patogus ir puikiai suplanuotas. Apdailai panaudotos kokybiškos, dailiai tarpusavyje derančios, medžiagos. Važiuoti automobiliu patogu net penkiese, galinių keleivių patogumui išvesta oro padavimo sistema ir dvi USB jungtys, visi daiktai sėkmingai telpa 550 l tūrio bagažinėje. Kai gale sėdi vaikai, panoraminis atidaromas stogas ir keičiama ne tik prietaisų skydelio, bet ir viso salono spalvų gama ypač naktinę kelionę paverčia savotiška pasaka. Patikrinta praktiškai.
Gamintojas siūlo ir benzininius, ir dyzelinius variklis. Bandyta versija turėjo 2,0 l 177 AG dyzelinį agregatą, veikusį poroje su automatine PD. Įdomu tai, kad galingas variklis veikė labai tyliai ir pasižymėjo „padoriu apetitu“ – susukus per savaitgalį apie tūkstantį kilometrų, degalų sąnaudos 100 km kelio buvo 7,2 l, Pasaulinis Eco balas (tai rodo automobilio kompiuteris) siekė 86. Renault atstovų teigimu, jas buvo galima sumažinti dar 0,2 – 0,4 l, tačiau ir toks rezultatas nėra blogas.
Nors Koleos turi visų keturių varančių ratų sistemą, bekelė – visai ne jo stichija. Per modelio pristatymą „naujokas“ sėkmingai įveikė visas pievas ir pelkėtas vietas, tačiau tai neigiamai atsiliepė automobilio apdailai, kurios remontas nėra pigus. Taigi, potencialiam pirkėjui teks rinktis – arba Koleos išlaikyti gražų ir reprezentatyvu, arba, murkdant jį balose, paversti „darbiniu arkliuku“. Mano nuomone, tam labiau tiktų Renault Alaskan arba Dacia Duster.
Turėdamas galingą, našų variklį, automobilis gerai jaučiasi ne tik pievose ir miško keliukuose, bet ir magistraliniuose keliuose. Jis puikiai manevruoja, tinka lenktynėms su kitomis transporto priemonėmis, tačiau reikia nepamiršti, kad visureigis skirtas ne tam. Sėdint prie Koleos vairo labiau norisi mėgautis patogumu ir prabanga, negu įrodinėti sutiktų automobilių vairuotojams savo pranašumą. Juolab, kad kelyje automobilis, tiek važiuojant tiesiai, tiek nardant į posūkius, laikosi puikiai. Svyravimai, nepaisant Renault būdingos minkštos pakabos, minimalūs.
Ramiam, atpalaiduojančiam važiavimui dar labiau nuteikia krūva pagalbinių sistemų ir puiki garso izoliacija. Viduje nesigirdi nei variklio, nei aerodinaminių triukšmų. Pavarų dėžė veikia aiškiai ir patikimai, vairas tiksliai reaguoja į visas komandas.
Ar naujasis Renault Koleos sukels perversmą savo segmente? Abejotina. Taip, automobilis tikrai pranašesnis už pirmtaką ir turi daugybę privalumų, tačiau Didelių visureigių ir pseudo visureigių rinkoje karaliauja jos senbuviai, kuriuos nukonkuruoti, ypač turint omenyje tautiečių požiūrį į Prancūzų automobilių pramonės produkciją, bus labai sunku. Kita vertus, augant naujų automobilių pardavimams, darytina prielaida, kad keisis ir pirkėjų prioritetai. Tikrai ne visi galės įpirkti naujus Premium klasės atstovus, tad teks pasižvalgyti analogų ekonominiame sektoriuje. O tada gali išmušti puikią sąrangą, ekonomiškus variklius, ganėtinai prabangią apdailą ir išskirtinę multimedinę sistemą turinčio Renault Koleos valanda. Laikai keičiasi…
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus