Pastarąjį kartą prie Renault Kadjar vairo sėdėjau žiemą, tad galimybė įvertinti šį modelį vasaros metu pasirodė labai viliojanti.

Juolab, kaip rodo mano asmeninė patirtis, analogiškų modelių bandymai skirtingomis važiavimo ar klimatinėmis sąlygomis suteikia apie juos nemažai naujos ir naudingos informacijos.

Sezoniniai skirtumai

Žiemą tu gali įvertinti kaip veikia automobilio stabilumo sistemos ar kaip greitai sušyla salonas, vasarą – priešingai, kaip greitai jis atvėsta. Žiemą paprasčiau įvertinti automobilio žibintus, vasarą realiai gali ir nesulaukti laiko, kada jie tikrai būtų reikalingi. Tad net gavus visiškai identišką modelį, jau atsiranda proga juos palyginti, o jeigu modeliai kažkuo skiriasi, būna dar įdomiau. Šį kartą kaip tik taip ir buvo – bandytas prabėgusį savaitgalį turėjo 1,33 l 159 AG benzininį variklį ir 7 pavarų APD.

Dar vienas esminis, bet jau sąrangos, skirtumas – bandytas šiomis dienomis turėjo stiklinį stogą, kuris per karščius nelabai pasiteisino ir neturėjo galinio vaizdo kameros. Šiuos dalykus pirkėjai gali pasirinkti savo nuožiūra, tačiau galinio vaizdo kameros nebuvimas kiek nustebino. Taip pat nuvylė tai kad net brangiausia Kadjar versija negali turėti elektrinių bagažinės durelių. Sudėjus tiek įvairios papildomos ir kartais ne iki galo išnaudojamos įrangos, įrengti dar vieną elektrinį varikliuką, manau, tikrai buvo galima.

Taip pat karštuoju metu laiku labai praverčia ventiliuojamos sėdynės, tačiau jų Renault Kadjar irgi neturėjo, tad gelbėjo tik patikimai veikęs kondicionierius bei į galą išvestos papildomos šildymo/vėdinimo angos.

Visos kitos funkcijos ir detalės – lietimui jautrus multimedinis ekranas, prietaisų skydelio spalvų gama, Apple CarPlay ir Android Auto palaikymas, ratukais valdoma klimato kontrolė, odos ir audinio kombinacija apvilktos labai patogios sėdynės ir t.t. – buvo pažįstamos iš ankstesnių pasivažinėjimų. Beje, USB lizdų gausa, džiuginusi pirmą kartą, dabar buvo išnaudota praktiškai – sėdintieji gale telefonus net ir krovimo metu turėjo po ranka.

Taip pat buvo galimybė realiomis sąlygomis įvertinti automobilio talpumą. 5 suaugę žmonės ir visa jų manta ne tik sutilpo automobilyje, bet niekas nesijautė kaip „statinėje“ – erdvės tiek kojoms, tiek ir virš galvos buvo apsčiai.

Kalbant apie naujoves

Visgi, didžiausia modelio naujovė buvo bendromis pastangomis su Mercedes Benz sukurtas benzininis turbininis 1,33 l 159 AG TCe variklis, puikiai „sutariantis“ su minėta 7 pavarų automatine PD, apie kurią išvis galima pamiršti – taip tvarkingai ir nejuntamai ji veikė.

Tikėtina, kad skaičiai, rodantys variklio tūrį, ne vienam pasirodys keisti, tačiau reikia nepamiršti, kad technologijos (kaip ir ekologinės normos) sparčiai juda į priekį, todėl jau senokai „mažas“ nereiškia „silpnas“ ir atvirkščiai. Šio variklio visiškai užteko net pilnai pakrautam automobiliui, ką jau bekalbėti apie pasivažinėjimą vienam ar dviese. Ypač – magistraliniais ar užmiesčio keliais.

Tiesa, reikia pripažinti, kad staigaus įsibėgėjimo procesą palydėdavo papildoma „muzika“, tačiau visumoje varikliukas dirbo ne tik patikimai, bet ir tyliai. Degalų sąnaudos, net ir lyginant su 1,2 l „giminaičiu“, maloniai nustebino. Pasivažinėjimui žiemą 100 km kelio reikėjo beveik 7 l degalų, dabar, net ir pasimalus po miesto spūstis, sąnaudos buvo 6,5 l/ 100 km. Aišku, šiuo atveju, daug lemia ir vairavimo stilius, bet vertinant Kadjar kaip aukštesnį šeimyninį automobilį (su dviem varomais ratais kitoks jis ir negali būti), tikėtina, kad, dažniausiai jis bus eksploatuojamas ramiai ir atsargiai.

Važiuoklė, maloniai nuteikusi žiemą, vasarą dar kartą patvirtino savo reputaciją. Automobilis kelyje elgėsi tvarkingai, buvo nuspėjamas, aiškus ir patogus. Pakaba nesunkiai sugerdavo beveik visus kelio nelygumus, todėl net „nuotykių“ paieškos praretintos Labanoro girios keliukais niekam nekėlė neigiamų emocijų. Patogiai Kadjar jautėsi tiek vairuotojas bei priekinis keleivis, tiek ir sėdintieji gale.

Kiek aiškesni buvo korpuso posvyriai staigesniuose posūkiuose, tačiau tai – tikrai kuklus mokestis už patogų važiavimą. Dar jeigu Kadjar, užvažiavus ant kelio žymėjimo linijų, ne „triukšmautų“, o būtų tvarkingai sugrąžinamas atgal, į savo juostą… Norisi tikėti, kad po dar vienos modernizacijos, automobilis gaus ir šią funkciją.

Rimtesniems nuotykiams tik priekiu varomas modelis nėra pritaikytas, nors visi kiti rodikliai kaip ir būtų tinkamai. Automobilio prošvaisa – 200 mm., pakilimo kampas – 17 laipsnių, nusileidimo – 25, o nuo „staigmenų“ apatinę kėbulo dalį saugo papildomos plastmasės. Dabar belieka sulaukti 4 ratais varomos, bandymams skirtos versijos ir bus dar viena proga sėsti prie tokiu įprastu per kelias dienas tapusio Renault Kadjar vairo. Kiek teko skaityti atsiliepimų, vairuotojai visureigines Kadjar savybes vertina skirtingai, bet, kaip sakoma, verčiau vieną kartą pačiam pamatyti… Tai ypač smalsu dar ir todėl, kad „didysis brolis“ – Koleos, prie kurio vairo kadais irgi teko sėdėti, su bekele primenančiais keliukais susitvarkė labai lengvai. Įdomu ar tai pavyktų ir „jaunesniajam“ Kadjar?

Apibendrinant

Renault Kadjar, išskyrus keletą smulkmenų, turėtų įnešti nemažai sumaišties į smarkiai augančią Kompaktinių ir vidutinių pseudovisureigių ir visureigių klasę. Nors kai kuriuos mazgus automobilis dalinasi su „pusbroliu“ Nissan Qashqai, tai – du visiškai skirtingi automobiliai. Renault Kadjar gali pasigirti įdomiu dizainu, originaliu salonu, modernia įranga ir savitos išvaizdos prietaisais.

Be to, pirkėjams siūloma plati variklių, pasižyminčių nedidelėmis degalų sąnaudomis ir tyliu veikimu, gama, kuriuos, priklausomai nuo poreikio, galima derinti su labiau miestui skirta 7 pavarų APD ar visiems keliams ir ne visai keliams tinkančia 6 pavarų MPD. Beje, mechaninė pavarų dėžė gali veikti poroje su visų keturių varančių ratų sistema. Tai, prisiminus, kad dalis konkurentų taip ir liks varomi tik dviem ratais, yra dar vienas Kadjar privalumas. Pardavėjams belieka pasirinkti teisingą kainų politika ir kompaktinių ir vidutinių suv‘ų segmente galėsime stebėti naujus „Sostų karus“.

  1. Misevičius