Dažniausiai vieno ar kito modelio atnaujinimas reiškia, kad automobilis kažką gavo. Dažniausiai, tačiau pasitaiko atvejų, kad jis ką nors praranda. Ta intencija nusprendėme pasigilinti, kokių pokyčių sulaukė Renault Kadjar.

Naujovės

Lyginant su ankstesne versija, dabartinė gali pasigirti turtingesne bazine sąranga ir naujomis opcijomis. Priminsiu, kad pirmą kartą naujasis Kadjar visuomenei buvo pristatytas 2018-ųjų rudenį Paryžiaus automobilių parodoje. Gamintojai tuomet surengė potencialių pirkėjų apklausą ir išsiaiškino, kad bene didžiausią įtaką jų pasirinkimui darė automobilio dizainas. Būtent todėl serijinės versijos išvaizda beveik nebuvo keičiama. Visgi naujovės kėbulo linijos tapo ryškesnės ir elegantiškesnės, o radiatoriaus grotelės ir atnaujintas bamperis – platesniais. Automobilis beveik išsaugojo savo ankstesnius išmatavimus, tik tapo kiek ilgesnis ir labiau panašesnis į „giminaičius“ Koleos ir Talisman. Masyvumo automobiliui suteikia ir galinį bamperį puošiantis antdėklas. Kiek pakilo numerio tvirtinimas, tačiau šios detalės, tikėtina, daugelis nepastebės. Naujokas gali turėti 17, 18 ar net 19 colių ratlankius. Pirkėjams siūlomos ir trys naujos spalvos – smaragdo žalia, mėlyna neono ir pilko akmens.

Viduje viskas gražu, kaip anksčiau, tačiau iškart dėmesį patraukia sėdynės. Jos – naujo dizaino, užtikrinančio optimalų nugaros palaikymą ir turi ištraukiamą priekinę pagalvėlės dalį. Reguliuojamo ilgio tapo ir centrinis porankis – daiktadežė.

Atsinaujino ir centrinis, lietimui jautrus ekranėlis bei šildymo sistemos valdymas. 7 colių skersmens ekranėlis dailiai įleistas į priekinį panelį, o instaliuota R-Link 2 sistema pasikrauna labai greitai ir veikia patikimai.

Moderniu, ergonomišku dizainu išsiskiria šildymo valdymo sistema – temperatūros ir vėdinimo rodikliai matomi trijų ratukų „ekranėliuose“. Pagerėjo ir pati vėdinimo sistema, greitai ir efektyviai nusausinanti langus. Jos privalumus galėjo įvertinti ir sėdintieji gale – specialiai jiems išvestas oro padavimo ortakis, „papuoštas“ USB jungtimis. Pastarųjų, tikėtina, įvertinę pirkėjų lūkesčius, Renautl inžinieriai naujuose modeliuose negaili.

Vienintelis dalykas, prie kurio būtų galima prikibti – plastikas. Jis minkštas tik priekyje. Galinių durelių „palangės“, kaip ir anksčiau, kietos.

Suvokdami, kad žmonės Europoje auga vis didesni, inžinieriai paliko automobilyje daugiau neišnaudotos erdvės, todėl aukštesni žmonės patogiai gali įsikurti ne tik priekinėse sėdynėse, bet ir gale. Išsaugojo automobilis ir ganėtinai talpią bagažinę. Jos talpa – 527 l, kurią galima padidinti sulanksčius antrą sėdynių eilę. Nulenkus ir priekinę, automobilyje telpa iki 2,5 ilgio daiktai. Mažesnius ir brangesnius daiktus galima paslėpti po dvigubomis bagažinės grindimis.

Kelyje

Pirkėjams siūlomi trys agregatai – 1,2 litro turbininis benzininis 130 AG variklis ir du dyzeliniai -1,5 l 110 AG arba 1,6 l 130 AG. Bandytas modelis turėjo pirmąjį, veikusį poroje su automatine apvarų dėže, turinčią ir rankinio valdymo funkciją. Apie APD tenka girdėti visokių atsiliepimų, tačiau miesto spūstyse jos, mano nuomone, geriausias pasirinkimas. Beje, Renault Kadjar ne tik smagu vairuoti, bet ir, dėl ypač klusnaus vairo, užtikrinančio puikų manevravimą bei galinės vaizdo kameros su kreipiančiosiomis, paprasta priparkuoti net ir prigrūstoje aikštelėje. „Protingai“ veikia ir davikliai, perspėdami tik apie visai šalia esančias kliūtis. Jeigu vietos yra daugiau, galima paeksperimentuoti ir leisti automobiliui prisiparkuoti pačiam. Tam yra numatyti trys skirtingi režimai.

Magistralėje, nepaisant mažo variklio tūrio, kas daugelio taip pat buvo staigmena, Renault Kadjar nesunkiai pasiekia visus leistinus greičius, o tipiška Renault pakaba – ganėtinai standi ir tuo pat metu – komfortiška, užtikrina patogų važiavimą.

Naujovė Renault Kadjar – apie išvažiavimą iš juostos perspėjanti sistema. Tiesa, pasižvalgius į konkurentus, norėtųsi, jog ji ne tik „triukšmautų“ be posūkio kertant kelio žymėjimą, bet ir padėtų automobilį išlaikyti savoje juostoje.

Kitos naudingos Kadjar naujovės – „aklųjų zonų“ stebėjimo sistema ir LED Pure Vision technologija, pasukanti šviesas į posūkio pusę. Sistemos matytos, puikiai užsirekomendavusios, tad smagu, kad pagaliau jos atsirado ir čia.

Apibendrinant

Ramiai važiuojant turbininis varikliukas negąsdino degalų sąnaudomis. Nuvažiavus kelis šimtus kilometrų 100 km jos siekė apie 6,9 l, nors gamintojas deklaruoja dar litru mažesnes. Galbūt tai ir galima pasiekti, tačiau ir pastarasis rezultatas nėra blogas.

Kalbant apie pokyčius, automobilis „prarado“ senąjį dizainą, todėl tapo elegantiškesnis, gerokai prasiplėtė ir galimų opcijų sąrašas. Tai – ypač svarbu, nes, kaip ir anksčiau, svarbiausia Renault Kadjar išliko emocijos. Jis – visiškai kitoks negu „pusbrolis“ Nissan Qashqai, nors abu modeliai turi tą pačią platformą. Aišku, jie dažnai bus lyginami, diskutuojant, kuris geresnis, tačiau iš arčiau susipažinus su abiem, labai greitai galima suprastai, kad tai – du visiškai skirtingi automobiliai.

V. Misevičius