Paskutinysis formalumas prieš oficialią profesionaliojo ralio vasaros sezono pradžią Lietuvoje – sportinių automobilių akistata su technine komisija. Šiųmetinio „Rally Žemaitija“ dalyviai šįkart privalomąją procedūrą atliko Kelmės sporto centro prieigose.
Pagrindinė techninės komisijos funkcija – užtikrinti, kad trasose vyktų švari sportinė kova, o nugalėtojus atskirose klasėse lemtų pilotų meistriškumas, bet ne inžinerinės gudrybės, leidžiančios padidinti variklių galią, sumažinti svorį ar pan. Dėl šios priežasties kai kurie kovinių mašinų agregatai netgi plombuojami.
Techninės komisijos pirmininkas Saulius Stanaitis, apibendrindamas nuo ankstyvo penktadienio ryto po keletą minučių trukusį susitikimų maratoną su visais 63 kovai parengtų automobilių ekipažais patikino, kad absoliuti dauguma komandų varžyboms pasirengę nepriekaištingai.
„Viskas iš tiesų vyko labai sklandžiai – sportininkai nevėlavo, buvo tinkamai paruošę savo automobilius ir ekipiruotę, todėl mūsų palapinėje neužtruko. Rimtesnių pastabų turėjom tik trims ekipažams. Vieno jų nariai atkeliavo su negaliojančios homologacijos kombinezonais, kitame automobilyje buvo netinkama sportinė sėdynė, o dar viename – taip pat pasibaigusios homologacijos saugos diržai. Tokiais atvejai galimi du sprendimai: arba atsisveikinimas su startu, arba minėtų daiktų įsigijimas. Kadangi pastarasis variantas nesunkiai įgyvendinamas, neabejoju, kad iki penktadienio popietės dar kartą pasimatysim su visais trimis ekipažais ir jie galės dalyvauti varžybose“, – teigė techninės komisijos pirmininkas.
Tiesa, net jei sportininkams nepavyktų operatyviai rasti tinkamų kombinezonų ar sportinių sėdynių, jie vis vien galėtų dalyvauti „Rally Žemaitija 2019“ kovose, tik varžytųsi ne pagrindinėje Lietuvos ralio čempionato, o ralio sprinto įskaitoje. Pastarojoje lenktynių serijoje galioja gerokai liberalesni techniniai reikalavimai, leidžiantys sportinį inventorių naudoti dar penketą metų po homologacijos pabaigos, jei tik jie neturi akivaizdžių trūkumų.