Lietuvoje jau galima išbandyti ir įsigyti naująjį Peugeot 508, kuris pakeitė Peugeot 408 ir Peugeot 607 modelius.
REIKLUMAS, TARNAUJANTIS EMOCIJOMS
Kokybė, grynumas, efektyvumas – Peugeot 508 įkūnija naują Markės raišką didelių kelioninių automobilių klasėje.
508-asis sieja reiklumą ir emocijas:
– savo naujos kartos technologijomis – e-HDi ir Hybrid4;
– savo išgryninta, skulptūriška ir dinamiška laikysena;
– savo juntama kokybe ir salono patrauklumu;
– išskirtinio vairavimo patirties galimybe, kylančia iš Markės kompetencijos;
Savuoju 508-uoju modeliu Peugeot tęsia savo tarptautinę plėtrą: Europos rinkai šis modelis bus gaminamas Prancūzijoje, paskui Kinijoje – skirtas šiai pirmaujančiai pasaulyje automobilių rinkai.
508-asis gaminamas dviejų kėbulo tipų – sedano ir SW. Prekybos pradžia Europoje – nuo 2011 metų pradžios.
PASIŪLYMAS ŽVELGIANT Į ATEITĮ
508-uoju modeliu Peugeot iš naujo patvirtina priklausymą ir ambicijas toliau priklausyti savo istorinei sričiai – didelių kelioninių automobilių klasei.
Kiekvienas iš „40X“ ir „50X“ serijos modelių ženklino savo epochą keletą dešimtmečių: savo stiliumi, važiavimo savybėmis, daugiafunkciškumu ir tvirtumu.
508-asis sugebėjo pateikti modernų ir į ateitį nukreiptą pasiūlymą, skirtą esminiams šiuolaikinių klientų siekiams, klientų, kurie gerokai pasikeitė: tapo reiklūs, dinamiški ir atsakingi. Šį pasiūlymą sudaro dviejų kėbulo tipų automobiliai: sedanas (4,79 m ilgio) ir SW (4,81 m).
Tam, kad lydėtų sėkmė, 508-asis kiekviename savo koncepcijos etape ir kiekvienoje srityje buvo kuriamas remiantis kertinėmis neapeinamomis sąvokomis – kokybe, grynumu ir efektyvumu – siekiant kurti emocijas ir atsiliepti į keleivių jausmus.
STILISTINIS GRYNUMAS
508-ojo stilius buvo kuriamas siekiant išgrynintos apimčių pusiausvyros, jis kelia įspūdį „vientiso kūrinio“, dvelkiančio elegancija, tvirtumu ir atlikimo kokybe.
Automobilio priekyje atskleidžiama estetinių Markės kodų raida, pradėta koncepciniu modeliu SR1, su unikalios formos radiatoriaus grotelėmis, kurios tarsi siekia sklęsti, taip pat ypatingai kruopščiai sukurta įkypų priekinių žibintų vaizdine raiška su šviesos diodų (LED) „patrankomis“, matomomis ir dieną, ir naktį.
Ant galinių sedano modifikacijos žibintų trys iškilūs raudoni lankeliai slepia tris eiles diodinių šviestukų. O SW modifikacijos žibintai papuošti lanku aplink apvesta raudona juosta, kuri užsidega, kai žibintai būna įjungti.
AUKŠTO LYGIO SALONO PATRAUKLUMAS
Paprastas ir išgrynintas priekinio skydo stilius, naudojamos medžiagos, rūpestingai atlikta apdaila, išstudijuotas patvarumas, siūlomos technologijos (spalvotas projekcinis displėjus, keturių zonų oro kondicionierius, įlipimo ir laisvų rankų įrangos paleidimo funkcija) sukuria aukštos klasės salono aplinką.
Kiekvienas keleivis gali naudotis išskirtine vieta dėl ypatingo automobilio erdvumo. O SW modifikacijoje šis malonumas dar sustiprinamas didžiuliu panoraminiu stikliniu stogu.
Bagažinė taip pat yra praktiška ir talpi, jos didelis tūris sedano modifikacijos yra 545 litrai (515 dm3 pagal VDA standartą), o SW modifikacijos yra 660 litrų (560 dm3 pagal VDA). Nulenkus sėdynių atlošus, – tai atliekama vienu judesiu ir gaunamos lygios grindys, – šis tūris sedano modifikacijoje siekia 1581 l (1381 dm3 pagal VDA), o SW yra 1865 l (1598 dm3 pagal VDA).
APLINKOSAUGINIS EFEKTYVUMAS
Aplinkosauginiam efektyvumui buvo skiriamas dėmesys nuo pat projekto pradžios, pirmiausia pagerinant aerodinamines savybes (Cx koeficientas – nuo 0,25, o SCx – nuo 0,58) ir sumažinant masę, palyginti su 407-uoju (nepaisant padidėjusių matmenų ir pagausėjusios įrangos).
Iš mechanikos pusės, 508-asis pristato variklius, kurių galia yra nuo 82 iki 150 kW (nuo 112 iki 204 AG). Kiekvienas iš šių variklių ypatingai gerai pasirodo savo kategorijoje pagal degalų sąnaudas ir CO2 emisiją, tačiau kartu ir pagal galios bei dinamiškumo rezultatus.
Į šią variklių gamą, kurios CO2 emisija prasidės nuo 109 g/km su naująja sistema e-HDi, po kurio laiko bus įtraukta ir technologija HYbrid4 su savo 147 kW (200 AG) galia, 4 varomaisiais ratais ir CO2 emisija tik… pradedant nuo 99 g/km.
508-ojo variklių gamą nuo pat jo išleidimo pradžios vainikuoja naujasis variklis 2,2 l HDi FAP, 150 kW (204 AG), leidžiantis pasiekti galios, vertos V6 dyzelinių variklių, ir kartu poveikį aplinkai sumažinantis daugiau kaip 30 %.
DINAMIŠKOS EMOCIJOS
508-asis suteikia galimybę išreikšti emocijas ir vairavimo malonumu, kuris Markės yra branginamas.
Šiuo atveju 508-asis bus leidžiamas su dviejų tipų važiuokle: nauja priekinė ašis su pseudo-McPherson pakaba bus montuojama pagrindinei daliai šio modelio automobilių, kurių keleiviai galės naudotis puikia sinteze tarp komforto ir važiavimo stabilumo, o kito tipo priekinė ašis su dvigubomis trikampėmis svirtimis ir nepriklausomais velenėliais bus montuojama modifikacijai „GT“, galinčiai pasiekti labai dinamiškų važiavimo savybių su į šią modifikaciją montuojamu 204 AG varikliu 2,2 l HDi FAP.
EFEKTYVESNĖ STRUKTŪRA
Techninė projekto „W2” (kodinis pavadinimas) struktūra nuo pat pradžių buvo orientuota į PSA Grupės 3-iąją bazės platformą, kad būtų pasiektas ypatingai efektyvus „struktūrinis naudingumo koeficientas“, remiantis tokiais sprendimais:
– ilgu tarpuračiu (9,2 cm ilgesniu negu 407-ojo), – taip gaunama labai talpi erdvė galinių vietų keleiviams;
– techniniais sprendimais, leidžiančiais trumpesnę priekinę iškyšą (4,3 cm trumpesnę negu 407-ojo) ir ilgesnę galinę iškyšą, – taip pagerėja stilistinės proporcijos ir kasdienis praktiškumas (gerokai didesnė bagažinės erdvė);
– geresnes aerodinamines savybes suteikiančiais matmenimis – aukščiu ir pločiu.
PAGERINTOS AERODINAMINĖS SAVYBĖS IR SUMAŽINTA MASĖ
Aerodinamiškumas, kaip ir siekis sumažinti masę, nuo pat projekto pradžios buvo dalis prioritetų, leidžiančių nekeičiant bazės pasiekti geriausių rezultatų mažinant poveikį aplinkai.
Taigi 508-asis demonstruoja puikius Cx ir SCx parametrus savo klasėje: geriausia sedano modifikacija demonstruoja SCx parametrą 0,58 (Cx – 0,25), o SW atitinkamai 0,61 (0,26), taigi tai yra vieni iš geriausių kiekvieno kėbulo tipo parametrų šioje automobilių klasėje.
Lyginant masę, 508-asis sedanas yra mažiausiai 25 kilogramais lengvesnis negu toks pat 407-asis su panašiu varikliu, o atitinkamas SW modelis lengvesnis ne mažiau kaip 45 kilogramais.
KOKYBĖ – ESMINĖ VERTĖ
Kokybė yra kitas esminis 508-ojo projekto užduočių elementas, siekiant sukurti automobilį, kuris kaip galima ilgiau išliktų „naujas“.
Dėl kokybės prieš išleidžiant automobilį į rinką vykdomas planas, pagal kurį šis automobilis turi nuvažiuoti 2 milijonus kilometrų realiomis sąlygomis.
NAUDINGA IR KELIANTI VERTĘ TECHNOLOGINĖ ĮRANGA
Šis aukštos vertės automobilių pasaulis moka suderinti aukštą padėtį ir technologijas su aukštos klasės įranga, padedančia išlaisvinti vairuotojo ir keleivių pojūčius. Spalvotas projekcinis displėjus – Head up Display – (su navigacijos nurodymų priminimu), keturių zonų oro kondicionierius, tolimųjų šviesų įjungimo pagalba, įlipimo ir laisvų rankų įrangos paleidimo funkcija, elektrinis automatinis stovėjimo stabdys, vairuotojo sėdynės elektrinis strėnų masažas, naujoji telematikos sistema, Hi-fi JBL sistemos su centriniu kanalu įrengimo galimybė, – šios sistemos, galimos kaip pasirinktinė arba serijinė įranga, paryškina 508-ojo išskirtinumą.
SW modifikacijoje kelionės džiaugsmą keleriopai padidina didžiulis panoraminis stiklinis stogas, leidžiantis keleiviams visapusiškai mėgautis šviesa ir atvirumu išorės vaizdui.
PAVYZDINIO LYGIO AKUSTIKA
Kuriant malonią aplinką buvo įdėta ypatingai daug pastangų dėl akustinio ir vibracinio komforto. Tai, pavyzdžiui, buvo daroma siekiant užgniaužti triukšmą ties pačiu jo šaltiniu („apvelkant“ akustine kapsule variklį su jo įranga), – taip tylumas salone tampa pavyzdinis, kartu toks sprendimas padeda sumažinti automobilio masę.
PRAKTIŠKAS IR ERDVUS – KASDIENIAM NAUDOJIMUISI
Kiekvienas keleivis gali naudotis išskirtine vieta ir plačia erdve, prie kurių prisideda atskira įranga (keturių zonų oro kondicionierius, kuriuo gali naudotis galinių vietų keleiviai, vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynių sėdimosios dalies ilgio reguliavimas ir kt.). Vidaus matmenys yra tokio paties lygio kaip 607-ojo, tai yra gerokai platesni nei 407-ojo (5,3 cm daugiau vietos galinio keleivio keliams iki priekinių sėdynių atlošo). Tad du aukšto ūgio žmonės (1,93 m) gali patogiai sėdėti vienas už kito priekinėje ir galinėje sėdynėse.
508-ojo sedano modifikacijos bagažinės talpa siekia 545 litrus (515 dm3 pagal VDA standartą), o SW modifikacijos yra 660 litrų (560 dm3 pagal VDA), taigi atitinkamai 108 ir 112 dm3 (pagal VDA) daugiau negu 407-ojo sedano ir SW. Nulenkus sėdynių atlošus, – 2/3 ir 1/3 dalimis, taip atveriama erdvė su lygiomis grindimis, kurios talpa sedano modifikacijos yra 1581 l (1381 dm3 pagal VDA), o SW – 1865 l (1598 dm3 pagal VDA).
Be to, standus SW modifikacijos bagažinės kilimas gali būti sulenktas taip, kad bagažinė būtų perskirta ir būtų lengviau pasiekiamos jos pasidėjimo vietos.
VARIKLIŲ GAMA
Automobilio masė, jo aerodinamiškumas ir, neabejotinai, Grupės kompetencija ir technologinės naujovės kuriant variklius – dyzelinius HDi FAP ir benzininius VTi bei THP – buvo tie dalykai, kurie leido 508-ojo modelio automobiliams iškart įsitvirtinti tarp savo klasės lyderių kiekvienoje galingumo kategorijoje.
508-ojo dyzelinių HDi FAP variklių gama:
– 1,6 L e-HDi FAP 82 kW (112 AG), 285 Nm(1),
su rankine automatizuota 6 pavarų dėže (BMP6); CO2: 109 g/km(2);
– 1,6 L HDi FAP 82 kW (112 AG), 254 Nm(1),
su rankine 5 pavarų dėže; CO2: 124 g/km;
– 2,0 L HDi FAP 103 kW (140 AG), 340 Nm(1),
su rankine 6 pavarų dėže; CO2: 125 g/km;
– 2,0 L HDi FAP 120 kW (163 AG), 340 Nm,
su automatine 6 pavarų dėže; CO2: 149 g/km(3);
– 2,2 L HDi FAP 150 kW (204 AG), 450 Nm,
su automatine 6 pavarų dėže; CO2: 150 g/km.
508-ojo benzininių variklių gama:
– 1,6 L VTi 88 kW (120 AG), 160 Nm(1),
su rankine automatizuota 6 pavarų dėže (BMP6); CO2: 144 g/km(3);
– 1,6 L THP 115 kW (156 AG), 240 Nm,
su rankine 6 pavarų dėže; CO2: 149 g/km;
– 1,6 L THP 115 kW (156 AG), 240 Nm,
su automatine 6 pavarų dėže; CO2: 164 g/km(3).
508-ojo variklis 1,6 l e-HDi FAP iš pradžių išleidžiamas vidutiniškai sunaudojantis 4,4 l/100 km degalų ir išmetantis į aplinką 115 g/km CO2; 2011 metais taršos emisija nukris žemiau 110 g/km, o vidutinės degalų sąnaudos – iki 4,2 l/100 km dėl pradėtų montuoti valdomų oro įleidimo sklendžių.
(1) Vertė nurodyta su overboost funkcija.
(2) 115 g/km išleidžiant automobilį, 109 g/km nuo 2011 m. vasaros.
(3) Išleidžiamas 2011 m. pavasarį.
NB: CO2 vertė nurodyta sedano modifikacijai.
NAUJASIS 2,2 L HDi FAP, 150 kW (204 AG), SU AUTOMATINE 6 PAVARŲ DĖŽE: GALINGAS, DINAMIŠKAS IR SANTŪRUS
Naujasis variklis 2,2 l HDi FAP, 150 kW (204 AG), kurio sukimo momentas yra 450 Nm veikiant 2000 aps./min režimu, vainikuoja 508-ojo variklių gamą modifikacijoje GT, turinčioje atskiro tipo važiuoklę ir specifinę apdailą.
Dėl pritaikytų technologijų (palengvintos turbokompresoriaus turbinos iš titano, optimaliai sumažintų trinčių, VoltControl sistemos, pjezoelektrinių purkštukų su aštuoniomis skylutėmis, patobulintos degimo kameros ir kt.), taip pat ir naujos automatinės šešių pavarų dėžės (AM6) šis jėgos agregatas išvysto galingumą ir dinamiką, pralenkiančius ankstesnio V6 2,7 l HDi variklio, kuris buvo montuojamas 407-
ajame. Ir tai daro demonstruodamas 33 % mažesnes degalų sąnaudas ir taršos emisiją (CO2 išmeta 150 g/km vietoj 223 g/km 407-ojo V6 HDi, taigi 73 g mažiau).
HYbrid4: ATEITIES TECHNOLOGIJA 508-ojo MODELIO GAMOJE
Nuo 2012 metų, praėjus metams nuo 508-ojo išleidimo į rinką pradžios, į šio modelio gamą bus įtraukta HYbrid technologija. Ši technologija su dyzeliniu HDi varikliu priekyje ir elektriniu varikliu gale leis išvystyti potencialų 147 kW (200 AG) galingumą ir suteiks keturių varomųjų ratų sistemą „by wire“ („valdomą laidais“), kartu demonstruodama tikrą degalų sąnaudų ir CO2 emisijos lūžį. Su numatoma 99 g/km taršos emisija 508-asis kaip niekada tvirtai susies vairavimo džiaugsmą su aplinkosauginiu reiklumu.
PRITAIKYTAS VAIRAVIMAS IR STABDYMAS
Visi 508-ojo modelio automobiliai turi naujos kartos ESP sistemą, kurią sudaro funkcijos – DSC (stabilumo kontrolė), EBA (avarinio stabdymo stiprintuvas) ir EBD (elektroninis stabdymo skirstytuvas). Ji taip pat turi pajudėjimo į įkalnę pagalbos funkciją (Hill Assist), taip pat elektroninės traukos kontrolės funkciją, padedančią lengviau pajudėti iš vietos ir pagreitėti, kai važiuojama slidžia kelio danga, leidžiančią daugiau ar mažiau buksuoti vienam ar kitam priekiniam ratui.
AUKŠČIAUSIO LYGIO PIRMINIS IR ANTRINIS SAUGUMAS
508-asis suteikia aukšto lygio pirminį saugumą savo judėjimo stabilumu arba savo įranga (projekciniu displėjumi, kryptiniais ksenoniniais šviesų žibintais, rūko šviesų žibintais su statiniu sankryžos apšvietimu, tolimųjų šviesų įjungimo pagalba ir kt.).
Automobilis taip pat garantuoja geriausio lygio antrinį saugumą savo klasėje.
Automobilio kaina prasideda nuo 69 990 Lt., tačiau šiuo metu vyksta akcija ir automobilį galima įsigyti už 59 900 Lt.