Nors Dakaro organizatorių surengtas „Andalucia Rally“ startuos tik artėjantį antradienį, gegužės 12 d., „Agrorodeo“ komanda jau šeštadienį turėjo galimybę patikrinti savo jėgas. Būtent šią dieną lenktynininkas Vaidotas Žala po penkių mėnesių pertraukos turėjo pirmą galimybę vėl sėsti prie Mažyliu praminto sportinio visureigio vairo ir išvažiuoti į treniruotėms sukurtą greičio ruožą.
Įgūdžiams svarbūs kilometrai
V. Žala neslėpė, kad galimybė dar prieš didįjį startą išvažiuoti su Mažyliu yra labai svarbi, mat tai pirma proga važiuojant sportiniu tempu išbandyti automobilį, kuriam po Dakaro buvo pakeistas variklis, o kartu ir prisiminti geram rezultatui svarbius įgūdžius.
„Praėjo penki mėnesiai be sportinio vairavimo, todėl buvo labai svarbu padaryti apšilimą. Po tokios pertraukos jautiesi lyg suakmenėjęs, o tai labai gerai jautėsi ir pirmųjų ratų metu. Pirmiausia atrodė, kad reikia suprasti, kas vyksta, tačiau vėliau viskas buvo labai gerai – sugrįžo refleksai, pasitikėjimas ir tikslumas, geriau pripratau prie automobilio“, – įspūdžiais po treniruočių dalijosi V. Žala.
Sportininkas aiškino, kad nors šios treniruotės ypač svarbios buvo vairuotojams, mat šiam greičio ruožui kelio knygos išdalintos nebuvo, treniruotėse dalyvavo ir šturmanas Paulo Fiuza. V. Žala teigė, kad P. Fiuza vėl turėjo galimybę priprasti prie greičio, mat pasitikrinti, kaip seksis dirbti su elektroninėmis kelio knygomis, kas komandai bus naujovė, bus galima tik prasidėjus „Andalucia Rally“ greičio ruožams.
Trasos – siauros ir klastingos
Lenktynininkas aiškino, kad treniruotėms parengta „X-raid“ trasa, kur su V. Žala ir P. Fiuza treniravosi ir kiti šios komandos pilotai, buvo pakankamai techniška, siaura, o kartu ir klastinga. „Agrorodeo“ pilotas teigė, kad čia buvo nemažai pavojingų akmenų, dėl kurių reikėjo važiuoti atsargiau, nors be abejonės norėjosi judėti kuo greičiau.
„Ši trasa mums buvo geras apšilimas. Nors treniravomės Valensijos regione, manau, kad Andalūzijoje mūsų lauks kažkas panašaus – nemažai techniškų ir klastingų greičio ruožų. Trasos buvo siauros, o jų paviršius mums taip pat buvo neįprastas, treniruočių metu, kada įveikėme apie 100 kilometrų, visiškai „suėdėm“ padangas, nes buvo labai didelis abrazyvas. Kadangi tai kalnuotas kraštas ir aplink yra daug kietų uolienų, tai viena vertus nesusidaro provėžos, kita vertus labai greitai dyla padangos. Tikriausiai dar nesu taip greit „sutrynęs“ padangų jokiose kitose varžybose“, – pasakojo V. Žala.
Sportininkas aiškino, kad pasakyti, ar kelio danga Andalūzijos regione skirsis nuo esančios Valensijos vakaruose – sunku, tačiau „X-raid“ specialistai teigė, kad įskaitiniuose greičio ruožuose keliukai turėtų būti smėlingesni, nors kartu – tokie pat siauri ir techniški.
Pirmi kilometrai po svarbios operacijos
„Agrorodeo“ komandos lyderis teigė, kad ne ką mažiau nei prisiminti įgūdžius, buvo įdomu ir išbandyti perrinktą automobilį, kuris po techninių gedimų Dakare buvo perduotas remontui. Lenktynininkas juokavo, kad Mažyliui buvo atlikta svarbi operacija – pakeistas variklis, todėl buvo labai smalsu išbandyti, ar kovinėmis sąlygomis viskas veikia kaip pridera.
„Šie testai labai svarbūs buvo ir technikos išbandymui. Iš tikrųjų pirmus kelis ratus buvo neramu, nes atrodė, kad yra kažkoks galios deficitas, tačiau vėliau sužinojau, kad treniravomės kilometro aukštyje, o tai ir lėmė, kad turėjome mažiau galios. Toliau viskas praėjo sklandžiai, automobilis veikia gerai, o ir treniruodamiesi nieko nesulaužėme. Tikiuosi, kad per varžybas bus ne ką prasčiau“, – kalbėjo lenktynininkas.
V. Žala aiškino, kad po treniruočių komandos šeštadienį dar laukia 800 kilometrų kelionė iki Villamartin miesto, kur ir vyks FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“. Tiesa, lenktynininkas teigė, kad iki gegužės 12 d., kada numatytas kvalifikacijos greičio ruožas, komanda dar turės laiko ir poilsiui, o vėliau prasidės lenktynių maratonas, kurį vainikuos finišas gegužės 16 dieną. Iš viso greičio ruožų metų „Andalucia Rally“ dalyviai turės įveikti 1086 kilometrus.