Tradicinius ralius „Aplink Lietuvą“ rengiantis Lietuvos automobilių klubas (LAK) jau pradėjo dalyvių registraciją į šiemetines maratonines lenktynes. Laukiami visų įskaitų dalyviai, tarp jų – ir elektromobilių vairuotojai.
Anksti prasidėjusia registracija stebėtis nederėtų, nes šiemet ralis „Aplink Lietuvą“ šalies Prezidento Gitano Nausėdos taurei laimėti vyks ne vasaros pabaigoje, kaip jau buvo įprasta paskutiniaisiais metais, o gegužės 27-29 dienomis.
„Daug dalyvių, didelę geografiją apimantį ir nemažo žiūrovų dėmesio susilaukiantį šį ralį į paskutines kalendorinio pavasario dienas ryžomės perkelti tik todėl, kad rudeniop automobilių sporto renginių grafikas labai intensyvus“, – sako ralį „Aplink Lietuvą“ nuo pat pirmojo rengiančio LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis.
Ralių „Aplink Lietuvą“ ištakos siekia 1931 m. liepos 24 d., kai Kaune buvo duotas startas pirmajam tokiam raliui. Šią datą Lietuvos automobilių sporto federacija laiko oficialia automobilių sporto šalyje pradžia, tačiau dėl visiems suprantamų priežasčių šiemet renginio metraštyje jis bus tik 31-asis, kurio nugalėtojai vėl džiaugsis Lietuvos Prezidento taure.
Lietuvai atgavus nepriklausomybę raliai „Aplink Lietuvą” atgaivinti 1996 m., prabėgus lygiai 65-eriems nuo starto, 1931 m. duoto pirmajam tokiam autoraliui, o jo dalyviai, kaip ir prieškario Lietuvoje, tebesivaržo dėl Lietuvos Respublikos Prezidento taurės.
Kovodami dėl šio ir kitų prasmingų apdovanojimų šiemetinio ralio dalyviai per tris dienas turės įveikti su beveik trimis dešimtimis rungčių net 1130 km maršrutą, asfalto ir žvyro keliais bei specialiomis trasomis pernelyg nenutolusį nuo šalies perimetro.
Organizatoriai tikisi, kad ir šiemet, kaip ir pernai, nei trijų dienų iššūkio, nei maratoninio maršruto nepabūgs ir dailiosios lyties atstovės, kurios varžysis atskiroje įskaitoje.
Ralis „Aplink Lietuvą“ žmonėms su negalia jau tapo tradicija nuo pat jo atkūrimo, nuo 1996-ųjų.
Bene didžiausi išbandymai ralio dalyvių lauks jau pačią pirmąją lenktynių dieną, kai jie, startavę Kauno Rotušės aikštėje, po kelių rungčių laikinosios sostinės gatvėse, Aleksoto inovacijų ir pramonės parke, per Kačerginę, Kėdainius, Raseinius, Tauragę, Šilalę, Šilutę ir Gargždus pasieks pirmosios dienos kovų finišą Kretingoje.
O iki tol pakeliui jiems teks ne vienas išbandymas, tarp kurių – kelios rungtys garsiojoje Kačerginėje, Tauragėje, kur vietos automobilių sporto mėgėjai sportininkams pateikia nelauktų siurprizų, nekalbant jau apie tarptautinio pripažinimo susilaukusią garsiąją Vilkyčių kroso trasą, pretenduojančią tapti tikra vyšnia ant pirmosios dienos batalijų torto.
Antrąją ralio dieną galima drąsiai vadinti dovana žvyro trasų gerbėjams, kai net penkios rungtys iš aštuonių rengiamos gruntinę dangą turinčių kelių atkarpose, tarp jų – Telšių ir Uoginių (Kupiškio rajone) kroso trasose.
Startavę Telšiuose antrąją varžybų dieną ralio dalyviai per Mažeikius, Joniškį, Pakruojį, Rokiškį ir Kupiškį pasieks Anykščius, kur jų lauks antroji nakvynė.
O baigiamosios dienos kovas maratoninio ralio dalyviai po dviejų rytinių rungčių Anykščiuose per Ukmergę ir Molėtus varžydamiesi pasieks Vilnių, kur trijų dienų kovas užbaigs neretai daug lemiančia paskutine rungtimi – slalomo varžybomis šalia Litexpo rūmų.
Ralis „Aplink Lietuvą 2022“ gegužės 29 d. baigsis tradicine tapusioje finišo vietoje, S. Daukanto aikštėje priešais Prezidentūrą, kur ralio laimėtojams bus įteiktas pagrindinis lenktynių prizas – Prezidento taurė – ir kiti garbingi apdovanojimai.
Algimanto BRAZAIČIO nuotraukos