Paskutinis konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ atrankos etapas Šiauliuose buvo kitoks nei vykę anksčiau.
Čia pasirodė ne vienas anksčiau konkurse nugalėjęs dalyvis, o sąlygas jiems apsunkino ne tik organizatoriai, bet ir aplinka – oras buvo permainingas tarsi pajūryje ir trumpą, bet labai stiprų lietų keisdavo pro debesis išlendanti saulė.
Geriausiai su teorijos ir praktikos užduotimis Šiauliuose susitvarkė Dominykas Danys, o kartu su juo į konkurso finalą keliauja dar penki bendrosios įskaitos laimėtojai: Aurimas Šablinskas, Kęstutis Taškūnas, Rimantas Laukineitis, Vaidotas Jatulis ir Karolis Daujotas, geriausia moterų įskaitos dalyvė Solveiga Dambrauskaitė ir geriausias jaunas vairuotojas, turintis iki 2 metų B kategorijos vairavimo stažą – Lukas Vaičikauskas.
Teorinės užduotys – įveikiamos ne kiekvienam
Viso į Šiaulių atrankos etapą atvyko 70 vairuotojų. Rugsėjo 8-ąją atrankoje Klaipėdoje pasirodė 65, o rugsėjo 15 d. Panevėžyje – 112. Tradiciškai visiems vairuotojams pirmoji kliuvo teorijos rungtis – 30 klausimų su 5 atsakymų variantais, iš kurių tik 1 teisingas.
Čia vairuotojams teko pademonstruoti įvairių sričių žinias – pavyzdžiui, atsakyti, kuri saugumo sistema yra privaloma visuose Europos Sąjungoje parduodamuose naujuose automobiliuose arba kas gali statyti automobilius prie prekybos centrų esančiose vietose, pažymėtose kaip „Šeimos vieta“.
ES parduodamuose automobiliuose šiuo metu privalomos trys elektroninės saugumo sistemos – stabdžių antiblokavimo ABS, stabilumo ESP bei padangų slėgio stebėjimo sistema TPMS, o pastaroji buvo pateikta greta kitų keturių realiai egzistuojančių, bet neprivalomų arba išgalvotų sistemų. Kelio ženklas „Šeimos vieta“ eismo taisyklėse neegzistuoja, tad papildomą balą gavo tie vairuotojai, kurie pažymėjo atsakymą „Statyti gali bet kas“.
Konkurso dalyviai praplėtė ir savo istorines žinias – pavyzdžiui, ne visi žinojo, jog „Alfa Romeo“ automobilių gamintojas turi sąsajų su Lietuva. Italė Bona Sforca yra Žygimanto Senojo žmona, Lenkijos karalienė ir Didžioji Lietuvos kunigaikštienė, o jos giminės herbe pavaizduota saracėną ryjanti gyvatė. Tokia pati detalė yra ir „Alfa Romeo“ logotipe.
Geriausiai teorijos užduotis sprendė D. Danys ir Olga Židovlenkova – jie suklydo po 5 kartus. Vadinamasis pereinamasis balas buvo 10 – tiek kartų suklydę dalyviai dar pateko į praktinių važiavimų rungtį, o padarę 11 klaidų – jau nebe.
Sudėtingos slalomo trasos
Geriausiai išsprendę teorijos rungtis vairuotojai pateko į antrąjį atrankos etapą – praktines rungtis, kurių buvo 3: greitas slalomas trasose su slidžiomis dangomis „Suzuki Swift“ automobiliu, lėtas slalomas su vairavimą sunkinančiais akiniais „Suzuki Vitara“ automobiliu bei „Blue Print“ pakabos detalių atpažinimo rungtis.
Anksčiau bent kartą nugalėjusiems „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse dalyviams buvo skiriama papildoma 10 sek. bauda – taip siekiama motyvuoti naujus dalyvius, jog šie net ir dalyvaudami pirmą kartą turi šansą pasirodyti gerai. Šiauliuose papildomą 10 sek. baudą gavo net 6 vairuotojai – daugiau nei Klaipėdos ir Panevėžio etapuose kartu sudėjus.
Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromo teritorija yra didžiausia tarp Lietuvoje esančių analogiškų įstaigų, tad slalomo trasas čia galima suformuoti sudėtingas ir ilgas. Tokia proga patyręs ralio varžybų teisėjas Edvinas Vašteris, tapęs ir „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ teisėju, puikiai pasinaudojo. Dalyviams „Suzuki Swift“ automobiliu teko įveikti klastingą ir sudėtingą trasą nuolat kintančiomis oro sąlygomis – tai lijo, tai švietė saulė, trasa kartais pradžiūdavo, o netrukus vėl tapdavo šlapia. Šis slalomas pakišo koją puikiai teorijos etape pasirodžiusiai vilnietei vairavimo instruktorei O. Židovlenkovai – ji 17 km/val. per greitai įvažiavo į slidžių dangų zoną, už tai gavo didelę baudą ir palaidojo viltis patekti į finalą.
Rungtyje su „Suzuki Vitara“ krosoveriu dalyviams reikėjo įveikti palyginti nesudėtingą slalomo trasą, tačiau joje važiuoti… Atbulomis. Lietus vairuotojų užduoties toli gražu nepalengvino, tad rungties teisėjai fiksavo nemažai klaidų ir netgi vieną trasos neįvykdymą.
Detalių atpažinimo rungtyje vairuotojai bandė atskirti įvairias pakabos dalis. Pirmame atrankos etape Klaipėdoje vairuotojai susipažino su stabdžių sistema, antrame etape Panevėžyje – su tepimo sistema, o Šiauliuose vėl gavo visiškai naują išbandymą.
Todėl nenuostabu, jog dalyvių rikiuotė po praktinių rungčių gerokai pakito ir ne visi geriausiai pasirodę teorijos etape keliauja į konkurso finalą. Jis vyks tame pačiame Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome sekmadienį, rugsėjo 23 d. Čia dalyvaus 18 per tris etapus geriausiai pasirodžiusių vairuotojų bei po 3 atskirų moterų bei jaunų vairuotojų įskaitų dalyvius. Geriausiam Lietuvos vairuotojui atiteks išskirtinis prizas – startas „Press rally 2019“ su paketu „viskas įskaičiuota“ – jam bus apmokėtas startinis mokestis, suteiktas automobilis ir degalai.