150 dienų beliko, kai liepos 19-ąją Palangoje suplevėsuos didžiausių Baltijos šalyse maratoninių „Aurum 1006 km lenktynių“ vėliava.
Tai bus jau 24-asis istorijoje, nuo 2000-ųjų VšĮ „Promo Events“ be pertraukų organizuojamas prestižinis automobilių lenktynių festivalis, didžiausiame šalies kurorte pajėgiausius sportininkus bei adrenalino fanatikus subursiantis liepos 19-22 dienomis.
„Nors iki „Aurum 1006 km lenktynių“ dar liko penki mėnesiai, tačiau jau dabar turime per 20 komandų, pareiškusių norą varžytis mūsų rengiamose vienintelėse respublikoje tokio tipo lenktynėse, – sako pagrindinis jų organizatorius Darius Jonušis. – Neabejoju, jog lenktynininkų aktyvumui nemenkos įtakos turėjo mūsų atlikti namų darbai ir labai anksti paskelbta renginio data. Kita vertus šįkart nei užsienio, nei mūsų sportininkų neįtakojo jokie pandeminiai suvaržymai, tad jie iš anksto galėjo planuotis sezono startus“.
Dalyvių aktyvumas, pranokstantis įprastą ankstesnių metų tempą, pasak D. Jonušio, ne tik džiugina organizatorius, bet ir leidžia tikėtis, jog šiemet varžysis dar daugiau pajėgių komandų, o žiūrovai gėrėsis tokia pat atkaklia kova, kaip pernai. O gal dar aštresne, nenuspėjama iki finišo.
Lenktynių festivalio organizatorius džiugina ir kasmet tobulėjantis techninis parkas.
Organizatoriai pažymi, jog iš dabar jau pateikusių paraiškas ekipų penkių sportininkai vairuos įvairių modifikacijų greitus ir galingus „Porsche“ automobilius, su kuriais laimėta net 15 iš jau įvykusių 23 maratoninių lenktynių.
Beje, lygiai tiek pat „Porsche“ automobilių, kiek dabar jau yra registruotų, trasoje važiavo 2020-aisiais, o ankstesniais metais jų skaičius buvo dar kuklesnis.
Tretieji prizininkai – pirmieji
Šiemet pirmieji paraišką dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“ pateikė pernykščiai tretieji absoliučios šių varžybų įskaitos prizininkai ir šalies čempionato GT Open klasės nugalėtojai – „Porsche Club by LG Oled“ komanda.
Jos lenktynininkai vairuos 510 AG pajėgumą išvystantį 2022 m laidos „Porsche 911 GT3 Cup (992)“ automobilį ir varžysis toje pačioje GT Open klasėje.
„Džiaugiamės galimybe lenktyniauti tuo pačiu, lūkesčius pateisinusiu „Porsche“ ir išlaikę tą pačią komandos sudėtį, – sako ekipos lyderis Mantas Janavičius. – Esame susistygavę lyg geras orkestras, todėl suprantame vienas kitą iš pusės žodžio“.
Pasak M. Janavičiaus, likus penkiems mėnesiams iki lenktynių pradžios drąsoka skelbti galutinę komandos sudėtį, tačiau, jei neiškils nenumatytų kliuvinių, be jo paties komandos sportininkų sąraše – didžiausią patyrimą turintis Aurelijus Rusteika, 2006 m čia vykusių lenktynių nugalėtojas, 2020 m „Aurum 1006 km lenktynių“ vicečempionas Marius Bartkus bei pernai Palangoje debiutavęs ir iškart ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio užkopęs Michael Vergers iš Nyderlandų.
Kokie neužilgo prasidėsiančio šiemetinio sezono tikslai? Pasak M. Janavičiaus – ne prastesnė nei pernai (būtų gerai ir aukštesnė) pozicija „Aurum 1006 km lenktynėse“ ir apgintas nugalėtojų titulas šalies žiedinių lenktynių čempionate.
Pernai dvi – šiemet trys
Jei pernai „Porsche Lietuva“ į prestižines lenktynes delegavo dvi komandas, tai šiemet – net tris.
„Porsche Driving Experience“ renginius bei „Porsche Racing Experience“ lenktynes propaguojanti šių automobilių gamintojo atstovybė Lietuvoje į maratoninių lenktynių trasą deleguoja du „Porsche 911 GT3 Cup“ ir vieną „Porsche Cayman GT4“ automobilį.
Paskutinįjį, pažymėtą 90-uoju starto numeriu, vairuos Darius Gaučius, o jo partneriai kol kas dar nepatvirtinti.
91 starto numeriu paženklinto bolido vairas lenktynėse patikėtas Tomui Svidinskui, Eduardui Klepikui ir Leonardui Diržiui, o dar vieną – 92-ąjį numerį gavusį „Porsche 911 GT3 Cup“ tramdys Paulius Žadeika, Robertas Kupčikas ir Tautvydas Rudokas.
Pro vienus įmonės vartus išriedėję „Porsche“ šeimynos atstovai „Aurum 1006 km lenktynėse“ varžysis dviejose – GT4 ir GT Open klasėse.
„Važiuojame ne pasivažinėti, o turėdami aiškius tikslus, – sako labiausiai patyręs, tituluočiausias komandos narys, „Porsche Experience“ atstovas Robertas Kupčikas, 2018 m kartu su Nemunu Dagiliu ir belgu Steve Vanbellingen Palangoje laimėję šias prestižines lenktynes. – Mūsų tikslas – kiekvienai ekipai būti savosios klasės prizininkų trejetuke, o toliau – pažiūrėsim“.
Ištikimi dyzeliniam motorui
Organizatoriai jau senokai sulaukė paraiškos ir dar iš vienų nuolatinių šių lenktynių dalyvių – „Antėja Racing Team“ ekipos. Jos atstovai puoselėja ištikimybę dyzeliniam motorui. Ir šiemet jie startuos su žiūrovams jau gerai pažįstamu BMW 135D.
„Žinia, su tokiu automobiliu nedrąsu būtų puoselėti svajonę laimėti lenktynes, tačiau lietuviškas maratonas unikalus tuo, jog jame gali tapti čempionu turėdamas ir kad gerokai mažesnių kaštų reikalaujantį, todėl didesnei daliai norinčių įperkamą bolidą, – sako ekipos lyderis Rimas Cesiulis, kuriam šiemetinės lenktynės Palangoje bus jau tryliktosios. – Atkakli kova vyksta klasėse, kur komandų pajėgumai daugmaž apylygiai ir kur laimėjęs jautiesi tikras čempionas“.
Ne tik R. Cesiulis, bet ir Vidas Gedutis bei kiti ekipos sportininkai labai trokšta lenktyniauti lyjant lietui, kur, jų nuomone, turėtų nemenką pranašumą prieš konkurentus.
Tačiau komandos apmaudui lietus kaip tyčia jau kelis metus lenktynių dieną trasos neplauna…
O gal šiemet bus kitaip?
Organizatorių nuotraukos