Opel pastaruoju metu rinkai pasiūlė nemažai naujų modelių, tarp kurių buvo ir atnaujinta Insignia.
Pirmoji pažintis su šiuo automobiliu įvyko dar praėjusiais metais, tačiau šį kartą gamintojas leido dar kartą pasidžiaugti praktiškąją – Sports Tourer – versija su nauju varikliu. Kadangi apie Opel Insignia išvaizdą buvo kalbėta ankstesniuose straipsniuose, šį kartą daugiau dėmesio skirsime kitoms detalėms.
Atrandama iš naujo
Galėjote pastebėti, kad savo produkciją pristatantys automobilių gamintojai nevengia tokių terminų kaip „visiškai naujas“, „didžiulis“, „erdvus“, „talpus“ ir panašiai. Dažniausiai tai daroma siekiant sudominti skaitytojus. Dažniausiai, bet ne visada. Kalbant apie Opel Insignia, paskutiniai trys terminai visiškai tiksliai apibūdina šį modelį. Sports Tourer universalas yra 4 986 mm ilgio ir turi 2 829 mm ratų bazę. Vietos užtenka ne tik priekiniams keleiviams, bet ir sėdintiems gale. Pastarųjų patogumui buvo sumontuotas ne tik sėdynių (dviejų) šildymas, bet ir išvestos dvi USB jungtys. Viskas, ko reikia moderniai kelionei. Beje, gale ganėtinai padoriai galima susodinti tris keleivius, nors faktiškai galas irgi pritaikytas dviem. Patikrinta.
Dar viena maloni detalė – stiklinis panoraminis stogas. Kaip toks jis jau seniai tapo įprastu, tad gamintojai jį kiek patobulino ir įmontavo atsidarantį liuką, tuo labai pradžiugindami mažuosius automobilio keleivius. Ir taip didelis bagažinės tūris – 560 l., nuleidus galinę sėdynių eilę padidėja iki 1 665 l.
O štai ką tikrai Opel galėtų „reformuoti“, tai mygtukų centriniame panelyje kiekį. Jų čia yra daug. Labai daug. Nors ilgesnės kelionės metu prie tokios gausybės pripranti, visgi vairuojant viską suvaldyti nėra labai patogu. Ypatingai „ne vietoje“ sumontuotas vairuotojui matomos projekcijos valdymas. Trys reguliavimo mygtukai vis dar yra ten pat – kairėje apatinėje prietaisų skydelio pusėje. Iš vairuotojo vietos jų nesimato, tad visus pakeitimus rekomenduotina atlikti automobiliui stovint.
Šį kartą bandytas automobilis turėjo 2,0 l 210 AG dyzelinį variklį, veikusį poroje su 8 pavarų APD ir visų keturių varančių ratų sistemą. Kaip visa tai atrodė kelyje?
Insignia Sports Tourer, kaip ir „paprastesnės“ Insignia versijos yra ganėtinai minkšta, kas turi įtakos automobilio valdymui. Visgi po poros šimtų kilometrų su tuo galima apsiprasti ir tiksliai nuspėti automobilio reakciją manevruojant. Sunkiau buvo apsirasti su variklio keliamu triukšmu – persijungiant pavaroms borto kompiuteris smarkiai padidindavo sūkius. Laimei, ilgoje kelionėje šis nedidelis trūkumas greitai pasimiršo. Juolab, kad staigiai nemygant akceleratoriaus, variklis elgėsi labai kultūringai, 100 km kelio „valgydamas“ apie 6,8 l degalų. Be to, jis puikiai pasirodė lenkiant kitas transporto priemones, kurių vairuotojai, panašu, nesitikėjo, kad ilgas universalas gali būti toks dinamiškas. Dinamiškas kaip universalas, nes visumoje automobilis, nors ir turintis „sport“ režimą, labiau skirtas ne lakstymui, o ilgoms, patogioms kelionėms.
Kabinos garso izoliacija taip pat nenuvylė. Judant vis dar leistinu magistralėse greičiu buvo galima klausytis muzikos ar nekeliant balso bendrauti ir su sėdinčiais gale. Privalumo ilgai kelionei suteikė elektra valdoma ir masažo funkciją turinti vairuotojo sėdynė. Apie tai, kad Opel sėdynes kuria bendradarbiaudami su ortopedais, jau esame rašę. Šioje vietoje, tikėtina, artimiausiu metu niekas radikaliai nesikeis. Nebent sėdynės, kurios jau dabar turi ne tik vėdinimo, bet ir automatiškai įsijungiančią šildymo funkciją, nustebins dar kokia nors naujove.
Saugumas ir kitos sistemos
Kaskart sėsdamas prie naujo ekonominės klasės modelio vairo susimąstau – ką toliau darys Premium segmento atstovai? Reikalas tas, kad kadaise tik prabangiuose automobiliuose sutinkamos funkcijos pastaruoju metu „persikraustė“ ir į biudžetinius modelius. Naujieji Opel modeliai, įskaitant ir Insignia, turi adaptyvinę, puikiai veikiančią, nuolatinio greičio palaikymo sistemą ir sistemą, atsakingą už ekstremalų stabdymą galimos avarijos atveju. Tiesa, pastaroji kartais per daug „jautriai“ reaguoja į situacijas, bet, kita vertus, saugumo per daug nebūna. Taip pat automobilis turėjo jau įprasta tapusią „aklųjų zonų“ stebėjimo funkciją ir sistemą, kuri sekė kelio linijas. Pastaroji, eilinį kartą, kiek nuvylė. Kelionės metu ji padėjo išlaikyti automobilį kelio viduryje, tačiau ilgesniam laikui paleidus vairą, po kelių perspėjimų… ėmė ir išsijungė. Iš pastarosios, prisiminus kitų gamintojų analogus, norėtųsi aktyvesnio įsikišimo ir net, esant reikalui, stabdymo.
Užtat, įvertinus sostinės gatvių specifiką ir kai kurių vairuotojų parkavimosi įpročius labai pravertė davikliai ir priekinė bei galinė vaizdo kameros, perteikiančios ir 360 laipsnių vaizdą. Puikiai prisimenu, kai teko manevruoti tarp bet kaip paliktų automobilių versijoje be šių privalumų… Jeigu ne draugiškas, į pagalbą laiku atskubėjęs, vairuotojas, ilgai nebūčiau išvažiavęs iš užstatyto kiemo. Šį kartą, matant viską, kas vyksta aplink, buvo gerokai paprasčiau.
Taip pat Insinginia vis dar turi kadaise GM sukurtą multimedinę sistemą, kuri, nors ir nebūdama pati moderniausia, pasižymi paprasta ir aiškia grafika. Sistemos valdymas, net ir matant ją pirmą kartą, perprantamas intuityviai. Navigacija, gal kiek keistokai skaičiavo kelionės laiką, tačiau rado visas reikiamas vietoves. Kita vertus, nepasitikint borto kompiuteriu, visada galima pasijungti savo išmanųjį telefoną, nes Opel multimedija suderinama tiek su Apple, tiek su Android.
Pusiau mechaninis prietaisų skydelis irgi jau buvo pažįstamas. Nesiimu spręsti, gerai tokia simbiozė ar blogai. Svarbiausia, kad jis patikimai atliko savo funkciją ir pateikė visą reikiamą informaciją.
Apibendrinant
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel AWD S/S sukurtas ilgoms kelionėms gerais ar ne visai gerais keliais. Patogią kelionę pastaraisiais užtikrina aukšta prošvaisa ir visų keturių varančių ratų sistema. Miestuose ar važiuojant trumpus atstumus tiesiog neužtenka laiko įvertinti visų automobilio privalumų, kurių gamintojai tikrai nepagailėjo. Visa tai išryškėja keliaujant, kai atsiranda poreikis pamasažuoti nugarą ar kiek atsipalaiduoti, leidžiant saugumu rūpintis elektroninėms sistemos. Ilgoms kelionės nuteikia ir galingas, bet tuo pat metu, ganėtinai ekonomiškas ir dinamiškas 2,0 l variklis. O finalinį akcentą suteikia panoraminis stiklinis stogas, pro kurį, patogiai įsitaisius sėdynėje, smagu stebėti rudenėjantį dangų ir įvairiaspalves medžių karūnas…
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus