Nauja „Opel“ prekės ženklo vizija pristatoma su nauju koncepciniu modeliu „GT X Experimental“.
Tai drąsaus dizaino, 4,06 m ilgio, penkerių durų elektrinis kompaktiško dydžio SUV, turintis kupė bruožų ir kupinas inovatyvių idėjų. „GT X Experimental“ įkūnija „Opel“ vertybes, kurios bus perteikiamos visiems „Opel“ ateities modeliams. Bendrovė dar praėjusį lapkritį skelbė stiprinanti savo pozicijas remdamasi veiklos strateginiu planu „PACE!“, kurio pirmasis apčiuopiamas rezultatas ir yra koncepcinis modelis „GT X Experimental“.
„Mūsų veiklos strateginis planas PACE! – tai aiški vizija kuriant sėkmingą bendrovės „Opel“ ateitį. Prekės ženklą apibūdinančios vertybės – „vokiškas“, „prieinamas“, „įspūdingas“ – ir toliau išlieka esminės. Koncepcinis modelis atskleis, kaip šios vertybės bus realizuojamos ateities automobiliuose. Mūsų dizainerių ir inžinierių komanda dirbdama su koncepcinio modelio projektu „Opel GT X Experimental“ šią užduotį sėkmingai įgyvendino. Jis atskleis, kaip „Opel“ mato savo ateitį“, – sako Michaelis Lohschelleris, „Opel“ generalinis direktorius.
Techninių inovacijų demokratizavimas – „Opel“ aistra
„Opel“ gali didžiuotis 156 metus plėtodama veiklą pramonėje – nuo siuvimo mašinų gamybos, vėliau dviračių iki jau 120 metų trunkančios automobilių gamybos. Gamybos procesuose bendrovė visuomet taikė moderniausias technologijas ir siekė, kad jos būtų prieinamos kuo didesnei auditorijai. Dešimtmečius trunkanti bendrovės veikla buvo paremta pagrindinėmis vertybėmis: vokiška kokybė, prieinamas ir stebinantis.
„Vokiška kokybė“ – svarbus elementas, kuris leidžia suprasti, kad ir vėl bus remiamasi vokiškomis tradicijomis, tačiau naujai, moderniai. „Opel“ vertybėms būdingas nuoseklumas ir tęstinumas – inžinerinė kompetencija, puikiai sukonstruoti automobiliai, didelis dėmesys funkcionalumui, kokybei ir patikimumui. „GT X Experimental“ atskleis, kaip atrodys „Opel“ automobiliai 2020 metų viduryje: drąsus, išgrynintas dizainas, prieinamas ir orientuotas į klientus. „Opel“ ateities automobilio vizija – kompaktiškas, vos 4,063 m ilgio SUV (ratų bazė 2,625 m, plotis 1,830 m, aukštis su antena 1,528 m). Šiuo metu kompaktiški visureigiai itin paklausūs, todėl „Opel“ sieks, kad tokie automobiliai būtų prienami dar didesniam klientų skaičiui. „Opel GT X Experimental“ sukonstruotas remiantis lengva architektūra, todėl bus draugiškesnis gamtai, o 17 colių ratai, kurie vizualiai atrodo platesni, užtikrins važiavimo komfortą. Bendrovė „Opel“ laikydamasi strateginio veiklos plano PACE! iki 2024 metų siekia elektrifikuoti visus savo modelius. Koncepcinis „GT X Experimental“ taip pat elektrinis, turintis 50 kWh naujos kartos ličio indukcinio krovimo bateriją. Nors „GT X Experimental“ nepretenduoja tapti visiškai autonominiu automobiliu, jis turės trijų lygių autonominio vairavimo funkcijas ir galės važiuoti savarankiškai.
Grynas ir drąsus: „Opel“ ateities dizainas
„GT X Experimental“ pristatys modernias technologijas, tačiau paprastai ir suprantamai. Dizaino departamento viceprezidentas Markas Adamas teigia, kad specialistai iš naujo įvertino „Opel“ dizaino filosofiją ir ieškojo sprendimų, kaip dar stipriau atskleisti „Opel“ gryną ir drąsų dizainą. Projektuojant „GT X Experimental“ kiekviena funkcija buvo detaliai išanalizuota, norint išvengti nereikalingų dizaino elementų. Dizainerių komanda šį procesą pavadino „vizualine detoksikacija“.
„Opel GT X Experimental“ įgavo drąsias proporcijas, gražias ir grakščias formas. Charakteringą siluetą akcentuoja ryškios grafinės linijos, aiškiai atskiriančios viršutinę ir apatinę kėbulo dalis. Apatinė dalis nudažyta šviesiai pilka spalva, o viršutinė automobilio dalis – variklio dangtis, stiklas, stogas – yra tamsiai mėlyni. Šios dvi automobilio dalys atskirtos drąsiu „Opel“ ženklui būdingu geltonos spalvos akcentu, suteikiančiu automobiliui dinamiškumo. Tradicinės „Opel“ spalvos pilka, juoda, geltona perteikiamos nauju, moderniu būdu.
„GT X Experimental“ keleiviai į saloną pateks pro ketverias plačiai, 90 laipsnių kampu, atsiveriančias duris, o tai padeda sukurti draugiško automobilio charakterį. Panoraminis priekinis stiklas-stogas driekiasi iki užpakalinių sėdynių, suteikia šviesos ir erdvės pojūtį.
„Opel“ dizaineriai atsisakė tradicinių aštrių linijų, kurios sujungia kėbulo dalis. Visų durų viršutinė linija užmaskuota geltonos spalvos akcentu. Atsisakoma ir kitų įprastų kėbulo elementų, tokių kaip durų rankenos ir šoninio vaizdo veidrodėliai. Kėbulas lygus, kaip nulietas, o išorės veidrodėlius pakeičia išmaniai įmontuotos mažos kameros variklio dangčio šonuose, padailintos geltonos spalvos grafika. Norint kompensuoti vizualinį minimalizmą, vos keletas integruotų grafinio dizaino elementų suteikia „GT X Experimental“ veržlumo įspūdį. Vairuotojo pusėje užpakalinių durų slenkstyje išgraviruotos stilizuotos trikampio figūros, o vienoje iš jų įmontuotas nedidelis šešiakampis LED ekranas, rodantis baterijos įkrovimo lygį. 17 colių ratai atrodo daug platesni – tvirti guminiai dangčiai vizualiai padidina tamsiai mėlynų padangų dydį. Geltonos grafinės linijos ant ratlankio atkartoja geltonos spalvos kėbulo akcentus ir apgaubia elektroninį žaibo ženklelį, kuris išlieka statinis ratams besisukant. Kėbulo apačioje pritvirtinti apsauginiai skydai pabrėžia „GT X Experimental“ visureigio charakterį.
„Pagrindinės mūsų prekės ženklo vertybės – „vokiška kokybė“, „prieinamas“ ir „stebinantis“ – bus dar stipriau atskleistos su „Opel GT X Experimental“. „Prieinamas“ – būtent tai norime, įrodyti klientams. Grynas ir drąsus dizainas, puikiai derantis su naujausiomis technologijomis, – tai patogesnė kasdienybė. Būtent tokia transporto priemonė yra aiški prekės ženklo ateitis“, – sako Markas Adamas.
„Opel-Visor“ primena motociklininko šalmo apsauginį skydelį ir yra pagrindinis „Opel“ ateities automobilių bruožas
„GT X Experimental“ pirmą kartą pademonstruos, kaip atrodys „Opel“ modeliai ateityje. Variklio dangčio dizainas ir sparno formos dienos žibintai formuoja dvi aiškias ir ryškias linijas priekyje, kurių centre akcentuojamas legendinis prekės ženklo simbolis – žaibas. Jis pabrėžiamas dar labiau nei bet kada anksčiau. Gale atkartojamas priekio vaizdas – žaibo ženklą pabrėžia dvi horizontalios galinių žibintų sparno formos linijos ir vertikali linija nuo stogo antenos iki buferio. Dizainerių komanda kūrė visai naują „Opel“ modelių portretą, kuris atskleidžia kompanijos novatorišką dvasią. Sukurtas ir absoliučiai naujas priekio dizaino elementas. LED matricos priekiniai žibintai, pagalbinių sistemų jutikliai ir kamera su LED žaibo ženklu, rodančiu automobilio veikimo būseną skirtingomis spalvomis, sujungti unikaliu tamsinto organinio stiklo dizaino elementu, kuris primena motociklininko šalmo apsauginį pakeliamą skydelį ir yra pavadintas „Opel Visor“. Šį elegantišką po variklio dangčiu besidriekiantį elementą turės visi „Opel“ modeliai nuo 2020 metų.
Salone išgrynintas prietaisų skydelio dizainas: vizualinis ir skaitmeninis minimalizmas
Erdvus salonas „Opel GT X Experimental“ sukurtas laikantis tokių pat principų kaip ir išorė – kuo mažiau nereikalingų detalių. Panoraminis priekinis stiklas-stogas ir vientisi šoniniai langai, aiškiai suprojektuotas interjeras slepia inovacijas, kurių čia apstu. Pagrindinis dėmesys čia skiriamas prietaisų skydeliui „Pure Panel“, kuris atkartoja priekio dizaino elementą „Opel Vizor“. Platus priekinis ekranas pasveikins vairuotoją ir parodys, kad daugybė įprastų valdymo mygtukų šiandieniniuose automobiliuose tampa nebereikalingi. Išgrynintas prietaisų skydelis leis vairuotojui naudotis naujausiomis technologijomis, suteiks reikiamą informaciją be jokių erzinančių ir dėmesį atitraukiančių detalių. Išmaniai suprojektuotos ir ventiliacijos angos, kurios yra paslėptos už ekrano ir leidžia pasiekti vientisumą. „Opel“ prietaisų skydelis „Pure Panel“ pademonstruos, kaip technologijos palengvina žmonių kasdienybę. Du ekranai kairėje ir dešinėje rodo nedidelių išorinių kamerų fiksuojamą šoninį ir galinį vaizdus. Sukurtas ir naujas vairo dizainas, kurio centrinė horizontali ašis atkartoja motociklininko šalmo pakeliamo skydelio formą. Kaip ir ant ratų, vairo centre puikuojasi LED žaibo ženklas, kurio pozicija išlieka statiška, nesvarbu, į kurią pusę vairas sukamas. Salone keturios sėdynės atrodo taip, lyg plūduriuotų, o prie galvos atramų pritvirtinti ir nuimami garsiakalbiai leis mėgautis muzika ne tik automobilio viduje. Grafiniai elementai pabrėžia aiškų ir gryną interjero dizainą, o stilizuotos trikampio figūros matomos ant sėdynių atlošų, akceleratoriaus ir stabdžio pedalų.
„Opel“ koncepcinis automobilis – tai „Opel“ ateitis po 50 metų
„GT X Experimental“ vardas užsimena apie ilgai bendrovės „Opel“ puoselėtas koncepcinių automobilių kūrimo tradicijas. „Opel“ buvo pirmasis automobilių gamintojas Europoje, pradėjęs serijinę sportiško prototipo „Experimental GT“, pristatyto 1965 metais, gamybą. Pavadinime esantis X akcentuoja „Opel“ planus toliau plėsti SUV automobilių gamybą ir tikimasi, kad iki 2021 metų 40 proc. visų „Opel“ parduodamų automobilių sudarys būtent visureigiai.
Dešimtmečius bendrovė „Opel“ projektavo koncepcinius modelius, taip kurdama savo ateitį. Įspūdingi koncepciniai modeliai retai sulaukia serijinės gamybos, tačiau jie leidžia numatyti, kaip atrodys naujos kartos automobiliai, ir vystyti prekės ženklą.
„Monza Concept“ (2013 m.) vizijoje atsispindėjo „Opel“ siekis užtikrinti efektyvumą (svorio mažinimas, aptakus dizainas). „GT Concept“ (2016 m.) taip pat demonstravo aiškią „Opel“ dizaino idėją – paprastumas, grynumas ir prieinamumas. „GT X Experimental“ ryžtingai tęsia šias idėjas ir esmines prekės ženklo vertybes – „vokiškas“, „prieinamas“, „stebinantis“ – demonstruoja drąsiu ir grynu dizainu.