Plėsdamas krosouverių gamą, Opel rinkai pasiūlė dar vieną modelį – kompaktišką Grandland X.
Erdvus ir gerą sąrangą gavęs automobilis pozicionuojamas kaip transporto priemonė šeimai, tačiau kokios jo perspektyvos perpildytame krosouverių segmente? Ypač įvertinus tai, kad Grandland X, kaip ir Crossland X, jau yra ne „tikras vokietis“, o modelis sukurtas benudarbiaujant Opel ir prancūzų koncernui PSA. Tiksliau, jis buvo baigtas kurti kartu prancūzais, todėl paveldėjo nemažai 3008 modelio „genų“, tačiau tiesiogine kopija jo vadinti negalima.
Opel Granland, kaip Crossland, o savo laiku – ir Mokka, prie pavadinimo turi raidelę X. Tik jeigu Mokka atveju tai reiškė visus keturis varančius ratus, pirmieji du, kaip rašiau Crossland apžvalgoje, tokios sistemos neturi ir, panašu, neturės. Nesuklyskite rinkdamiesi.
Opel Grandland X – išvaizdus automobilis. Akivaizdu, kad vokiečių dizaineriai pasistengtų, jog jis skirtųsi nuo prancūzų „giminaičio“. Iš tolo naujasis krosouveris nesunkiai atpažįstamas iš firminių Opel „sparnų“, puošiančių radiatoriaus groteles, šviesos diodinių priekinių žibintų, savito stiliaus durelių bei statramsčių. Visa tai suteikia automobiliui dinamišką charakterį, o papildomai apsaugoti slenksčiai ir ratų arkos užsimena apie visureigines savybes. Deja tai, daugiau įvaizdis, tad į rimtus purvynus su juo lysti nevertėtų.
Priklausomai nuo versijos, Opel Grandland X gali turėti 17, 18 ar net 19 colių ratus. Būtent tokiais buvo „apmauta“ bandomoji versija ir atrodė jie tikrai įspūdingai.
Viduje „prancūziško kraujo“ taip pat nėra daug. Identiškas yra variklio užvedimo mygtukas, bet ir tas sumontuotas kitoje vietoje, ir kai kurie valdymo elementai. Tarkim, centrinio panelio ekranas neturi mygtuko „namai“, o norint išeiti į pagrindinį meniu, ekraną reikia paliesti trimis pirštais. Peugeot atstovai teigė, kad taip – patogiau, tačiau su tokia nuomone sutinka ne visi.
Visos kitos Opel valdymo sistemos – individualios. Ir, deja, kiek atsiliekančios nuo laiko, nes net prabangiausioje versijoje nelabai patogus prietaisų skydelio ekranėlio valdymas buvo paliktas kairėje svirtelėje ir funkcionalumu, kaip ir prieš keletą metų, nepasižymėjo. Technologijoms modernėjant, Opel, arba tiksliau, Opel ir PSA, laikas pagalvoti tiek apie patogesnį šio ekranėlio informacijos valdymą, tiek apie modernesnį patį prietaisų skydelį.
Juolab, kad centrinio panelio ekranas ne tik reaguoja į prisilietimus, bet ir palaiko Apple CarPlay ir Android Auto sistemas. Nors ir jis, lyginant su konkurentais, galėtų būti informatyvesnis. Tikėtina, kad taip ir nutiks, nes šiandien, jau standartinėje sąrangoje yra tokie elementai kaip Opel OnStar sistema, IntelliLink 4,0 sistema, borto kompiuteris, nuolatinio greičio palaikymo sistema, atpažįstanti ženklus „Opel Eye“ kamera, galiniai parkavimosi davikliai ir kelio juostas stebinti sistema. Beje, pastarosios veikimas tiek Grandland X, tiek ir kai kuriuose kituose pastaruoju metu bandytuose modeliuose, kiek nuvylė. Laikant vairą sistema vis „pavairuodavo“ automobilį, tačiau jį paleidus, po kelių pyptelėjimų, nesiėmusi jokių aktyvesnių veiksmų,… visiškai išsijungė. Gerai, kad tai buvo tik eksperimentas, o kuo viskas pasibaigtų, jeigu vairuotojas tikrai nebegalėtų nulaikyti vairo?…
Neabejotinu Grandland X privalumu yra jo talpumas. Vietos čia užtenka ne tik sėdintiems priekyje, bet ir įsikūrusiems gale. Pastarieji, bandytoje versijoje, turėjo ne tik į galą išvestą šildymo kanalą, bet ir dvi šildomas sėdynes bei USB jungtį. Praktiška ir modernu.
Bagažinės talpa – 514 l., nulenkus galinę sėdynių eilę ji išauga iki 1 652 l. Bagažinė turi elektrinį valdymą, tik keista, kad jį montuodami, gamintojai nepasirūpino apsauga nuo privėrimo. Kiek buvo bandyta kišti ranką, durelės, net ir pajutusios kliūtį, vis tiek užsispyrusiai leidosi žemyn. Beje, tai ne tik Opel problema, tad tikėtina, kad netrukus gamintojai atkreips į ją dėmesį ir durelėse atsiras papildomas, nuo privėrimo saugantis, daviklis. Juolab, kad pačiame automobilyje daviklių, gerokai palengvinančių parkavimosi procesą, buvo net keletas.
Pirkėjai gali rinktis arba versiją su 1,2 l 130 AG benzininiu varikliu, arba vieną iš dviejų dyzelinių agregatų – 1,6 l 120 AG arba 2,0 l 177 AG. Visi varikliai, išskyrus galingiausią, gali veikti tiek su 6 pavarų MPD, tiek su 6 pavarų APD. 2,0 l variklis dirba poroje su 8 pavarų „automatu“.
Bandymams gamintojas skyrė būtent tokią versiją, tad buvo proga įvertinti naujausius Opel inžinierių pasiekimus. Beje, pirkėjai turėtų nusiteikti, kad be dyzelino, pastariesiems varikliams dar reiks pilti ir AdBlue. Gyvenimas keičiasi ir anksčiau tik komercinio transporto turėtos „privilegijos“ ateina ir į lengvojo rinką.
Nežinau, kaip silpnesni varikliai, bet galingiausias agregatas, nors buvo ekonomiškas, bet veikė ganėtinai garsiai. Kita vertus, kai 2,0 l variklio degalų sąnaudos 100 km buvo tik 5,4 l, į kiek didesnį triukšmą galima nekreipti dėmesio.
Automobilio važiuoklė buvo sureguliuota tarsi specialiai Lietuvos keliams. Ir ne tik tiems, kuriuose paklotas asfaltas. Bet kokia danga Grandlanda X judėjo minkštai, nejuntamai „sugerdamas“ duobutes ir kelio nelygumus. Patogiai kelionės metu jautėsi tiek sėdintieji priekyje, tiek ir įsikūrę gale.
Tai leidžia teigti, kad inžinieriai savo darbą atliko puikiai ir naujasis krosouveris buvo sukurtas tolimoms kelionėms. Tolimoms ir ramioms, nes, nepaisant variklio galios, automobiliui, dėl jo gabaritų ir formos, vis tiek trūko traukos. Bet juk jis ir buvo kurtas ne lenktynių trasoms, o kasdieniam naudojimui ir keleiviai tikrai greit įvertins ne tik važiavimo patogumą, bet ir kitus šio, šeimyninio transporto, privalumus – erdvę, mažas degalų sąnaudas ir t.t.
Vertinant objektyviai, Opel Grandland X nėra tas modelis, kuris krosouverių segmente sukeltų revoliuciją arba diktuotų madas. Visgi jis turi savo charakterį, kuris turėtų patikti labai skirtingiems pirkėjams. Grandland X gali būti tiek kasdienė šeimos transporto priemonė, tiek ir antras automobilis tolimoms kelionėms ar išvykoms į gamtą. 4×4 varančių ratų nebuvimas kiek riboja „naujų kelių“ paieška, bet tam yra atskiras segmentas, o ir ekstremalių nuotykių mėgėjų, kiek tenka stebėti, mūsų krašte nėra tiek jau daug.
Gerokai svarbiau tai, kad Opel inžinieriai sugebėjo išsaugoti savitą, unikalų Grandland X stilių ir jo niekaip nesupainiosi su „giminaičiu“ iš Prancūzijos. Tai – dar vienas erdvaus, patogaus ir ekonomiško naujoko pliusas, kurį turėtų pastebėti ir įvertinti pirkėjai.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus