Mažų, kompaktiškų, ekonomiškų, bet tuo pat metu ir ganėtinai dinamiškų automobilių paklausa nuolat auga, todėl nenuostabu, kad šis rinkos segmentas nuolat pateikia naujovių – vieni gamintojai pristato visiškai naujus modelius, kiti atnaujina turimus. Būtent taip atsitiko „Opel Corsa“, modelio, gaminamo nuo pat 1982 m., atveju.

Atnaujino modelio dizainas, nors ir pasikeitė, bet radikaliomis permainomis nenustebino, tačiau abejingų jam bus mažai. Gerokai moderninė tapo priekinė atnaujino modelio dalis. Neįprastų formų priekiniai žibintai ne tik idealiai apšviečia kelią, bet ir gali pasigirti sudėtingu, bet įdomiu vidaus piešiniu. Gražiai atrodo įspaudai variklio dangtyje, o masyvus priekinis bamperis su didelėmis radiatoriaus detalėmis ir stilingomis ertmėmis rūko žibintais užsimena apie snaudžiančias „Corsa“ galias.

opel corsa 1

Žiūrint iš šono, pasikeitimų kiek mažiau, tačiau ir čia galima išvysti firminiais tapusius bumerango formos įspaudus. Dinamiškiau atrodo ir langų linijos.

Galinė dalis taip pat buvo perdaryta pagal modernias „Opel“ formas, masyvesnės tapo penktosios durelės. Bendrą vaizdą puikiai papildo „sportinio“ tipo dujų išmetimo vamzdis. Trumpiau sakant, prie naujovės išvaizdos prisikabinti ganėtinai sunku.

opel corsa 13

Kita vertus, neturėtų nusivilti ir konservatyvūs „Corsa“ gerbėjai. Modelis atsinaujino, tačiau išsaugojo geriausius senus bruožus.

Naujasis „Opel Corsa“ yra 4 021 mm ilgio, 1 746 mm pločio ir 1 481 mm aukščio, ratų bazė – 2 510 mm. Miesto gatvėse, kur, nepaisant vasaros automobilių ganėtinai daug, tokio dydžio automobilyje jautiesi labai patogiai.

Salone pasikeitimų, lyginant su ankstesne karta, gerokai daugiau. Aišku, norėtųsi kiek minkštesnio plastiko, tačiau ir be jo yra kur paganyti akis. Dėmesį iškart patraukia 7 colių „IntelliLink“ sistemos lietimui jautrus ekranėlis, kuriame galima reguliuoti muzikos garsą, keisti automobilio funkcijas, peržiūrinėti nuotraukas ir t.t.

opel corsa 3

Deja, funkcionaliame ekrane nebuvo mygtuko „Navigacija“. Ir nebus. Kaip paaiškino atstovybėje, „Opel“ vis daugiau dėmesio skiria telefonų aplikacijų kūrimui, tad norint turėti navigaciją, užtenka ją parsisiųsti į savo telefoną. Be to, „Opel“ aplikacijos skirtos visiems prekės ženklo modeliams. Tai yra, parsisiuntęs „Opel“ programėlę, ją galėsi naudoti bet kuriame „Opel“ modelyje. Tiesa, yra vienas „bet“ – tam reikia turėti išmanųjį telefoną…

opel corsa 16

Kalbant apie telefonus, nors prisijungti prie automobilio laisvų rankų sistemos pavyko ne iš pirmo karto, vėliau „Opel“ labai tvarkingai ir operatyviai pats prijungdavo telefoną.

Nustebino ir nudžiugino tai, kad „Corsa“, be įprastų patogumo elementų, turėjo galinio vaizdo kamerą, priekinius ir galinius parkavimo daviklius, ženklus atpažįstančią sistemą, įspėjimo apie gręsiantį susidūrimą sistemą, kelio žymėjimo stebėjimą ir net… šildomą vairą.

opel corsa 10

Šios saugumo priemonės reikalingos norint gerai pasirodyti „Euro NCAP“ avariniuose bandymuose ir artimiausiu metu jomis galės džiaugtis visi naujų automobilių pirkėjai. Tiesa, tai automobilių kainą kiek kilstels, bet ką jau padarysi – už saugumą reikia mokėti.

opel corsa 6

Deja, porą dalykų visgi nuliūdino. Toks modernus ir inovatyvus automobilis turėjo tik vieną, skydelyje nuo saulės, įmontuotą veidrodėlį ir tą patį – be apšvietimo. Atstovybėje patikslino, kad kitaip ir nebus, tad norinčiam į save pasižiūrėti keleiviui tektų nusukti galinio vaizdo veidrodėlį arba nešiotis savo.

opel corsa 11

Bandytame modelyje priekiniai langai buvo elektroniniai, o galiniai – mechaniniai. Kadangi „Corsa“ – biudžetinis modelis, daugiau dėmesio skiriama būtent vairuotojui, nes, tikėtina, labai dažnai jis automobiliu važinėsis vienas, tad visas dėmesys skiriamas būtent jam.

Pajudėjus išaiškėjo ir dar keletas trūkumų. Norint perprastį to paties borto kompiuterio veikimo principą ar algoritmą, kuriuo veikia valytuvai, tenka gerokai pavargti. Ir daryti tai rekomenduotina stovint, nes vairuojant visi papildomai veiksmai labai blaško.

opel corsa 15

 

Laimei, visų šių trūkumų nepastebės net ir aukštesni automobilio keleiviai, patogiai įsikūrę jaukiame salone ir galintys grožėtis dangumi arba praplaukiančiomis medžių viršūnėmis (bandytas modelis turėjo stiklinį stogą). Jų patogumui netgi buvo sumažinta automobilio bagažinė. Dabar jos tūris – tik 285 l, tačiau būtiniausiems daiktams vietos užteks.

opel corsa 2

„Opel Corsa“ garso izoliacija nėra bloga, tačiau magistralėje pasiekus leidžiamą greitį, į vidų pradeda skverbtis aerodinaminiai triukšmai, važiuojant prastesniu asfaltu apie save primena padangos.

Pirkėjams bus siūlomi „Opel Corsa“ tiek su benzininiais, tiek ir su dyzeliniais varikliais. Šį kartą bandytas automobilis turėjo 1 l 115 AG bezininį variklį ir 6 pavarų MPD.

opel corsa 7

 

Pratusiems prie skaičių mūsų tautiečiams gali pasirodyti, kad variklis silpnokas, tačiau reikia nepamiršti, kad technologijos nestovi vietoje ir 1,0 l varikliuko tokiam modeliui kaip „Corsa“ visiškai užtenka. Juolab, kad variklis buvo su turbina. 100 km/val. greitį automobilis pasiekia per 10,3 s. To visiškai užtenka tiek manevravimui miesto sraute, tiek lėkimui užmiesčio keliais. Norint važiuoti taupiau, galima naudoti „eko“ režimą. Man vidutinės kuro sąnaudos mišriu režimu siekė 5,2 l/100 km kelio, užmiestyje jos nukrito iki 4,6 l.

opel corsa 17

 

Matant tokius skaičius, atkarpose, kur matomumas geras, o kelio danga – be priekaištų, galima pamiršti apie ekonomiją ir stipriau supūstelti akceleratorių, leidžiant „Corsa“ parodyti, ką ji iš tikro sugeba.

Dėl patobulintos platformos ir 5 mm žemiau atsidūrusio svorio centru bei pakeistos priekinės pakabos geometrijos ir tiksliau veikiančio elektros stiprintuvo, naujos kartos „Opel Corsa“ vairo klauso geriau už savo pirmtakus. Pasak gamintojų, naujovės važiuoklė nepaveldėjo nė vieno ankstesnio modelio komponento. Buvo patobulinta viskas, ką tik buvo įmanoma tobulinti: svirtys, stebulės, kitaip sureguliuoti amortizatoriai ir spyruoklės. Inžinierių dėmesio sulaukė net skersinio stabilumo stabilizatoriai ir galinė sija – ji tapo kietesnė.

opel corsa 19

Važiuojant geru keliu, posūkius automobilis įveikia tvarkingai, be didelių svyravimų. Deja, miško keliuke ar žvyrkelyje lengvą „Corsą“ jau tenka gaudyti. Galbūt galinė automobilio dalis būtų stabilesnė važiuojant su pilna bagažine, tačiau juk nesitampysi papildomo svorio net tada, kai tai nėra būtina.

opel corsa 21

Visgi, jeigu vertinti „Opel Corsa“ kai miesto automobilį, rimtų, pagrįstų priekaištų jam nebus. Jis patogus, erdvus, modernus, lengvai valdomas, ekonomiškas ir ganėtinai pigus. Kaip tik tai, ko reikia vienam vairuotojui ar mėgstančiai keliauti nedidelei 2-3 asmenų šeimai. O tą nedidelį nepatogumą, kuris bus juntamas važiuojant šaknimis „išdailintais“ miško keliukais, su kaupu kompensuos teigiamos emocijos, kurias „Opel Corsa“ suteiks gerame, asfaltuotame kelyje.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Logo auto PRIM 2012 08 08