Naujasis „Nissan Qashqai“ visuomenei ne taip seniai buvo pristatytas Ispanijoje, o šiandien pirmuosius automobilius jau galima išvysti ir mūsų gatvėse. Smagu, kad prie vieno jų vairo galėjau praleisti kelias dienas ir iš arčiau susipažinti su gamintojo taip reklamuojamu modeliu.
Išvaizda naujasis „Qashqai“ gerokai skiriasi nuo savo pirmtako – automobilis tapo kiek žemesnis, kėbulo linijos – ryškesnės ir griežtesnės. Aišku, pasikeitė ir žibintų formos. Suprantu, kad tai – pastarojo meto mada, bet asmeniškai man senojo „Qashqai“ išvaizda patiko labiau, joje buvo daugiau savitumo ir kitiems modeliams nebūdingų bruožų. Naujają „Qashqai“, žiūrint iš šono, lengvai galima supainioti su kitu automobiliu, netrūksta ir „pasiskolintų“ detalių.
Ankstesnės kartos modelį buvo galima vadinti, nors ir miesto, bet visureigiu. Naujasis „Qashqai“ – tai greičiau peraugęs hečbekas, galintis turėti ir visus keturis varančius ratus, tačiau niekada netapsiantis visureigiu. Kita vertus, panašu, kad tokio tiklo niekas ir nesiekia. „Nissan“, tikėtina vėl norėjo rinkai pasiūlyti modelį, kuris bus ryškus ir pastebimas. Jiems tai pavyko, nes vienokius ar kitokius jausmus, bet naujasi „Nissan Qashqai“ sukelia.
Kaip ir ankstesnė karta, naujasis „Qashqai“ – erdvus ir talpus automobilis. Vietos virš galvos apstu net ir modelyje su panoraminiu stogu. Netrūksta erdvės ir kojoms – dešinė nesiremia į centrinį panelį, kairę ilgesnėje kelionėje galima patogiai ištiesti, o štai rankos gali ir pavargti – durelių ranktūris galėtų būti platesnis, centrinio ranktūrio – daiktadežės norėtųsi su slankiojančiu viršumi. Smulkmenos, bet trūksta.
Šiuos trūkumus kažkiek kompensuoja patogus reguliuojamas vairas ir patogi, elektra valdoma (būna tik aukščiausios sąrangos modeliuose) vairuotojo sėdynė. Šoninis palaikymas neblogas, nors staigiuose posūkiuose jo norėtųs kiek stipresnio. „Qashqai“ tai kaip ir priklausytų, nes, tikėtina, kad šio automobilio vairuotojai ne visada važinės tik gerais keliais.
Beje, gamintojas teigia, kad naujojo „Qashqai“ sėdynėms buvo skirtas ypatingas dėmesys – jas kuriant buvo naudojamasi naujausiais medicinos pasiekimais, dalis kurių buvo naudojama net „NASA“ programose. Visa tai buvo daroma siekiant optimaliai paskirstyti vairuotojo kūno svorį ir užtikrinti kaip galima geresnę kraujo cirkuliaciją apatinėje nugaros dalyje. Visi nemalonūs pojūčiai, atsirandantys po kelių valandų kelionės nepatogiose sėdynėse, atsiranda būtent dėl sutrikusios kraujotakos. Nežinau, kiek kosminės technologijos padėjo, tačiau per kelias kelionės dienas jokių nemalonių pojūčių, praleidus prie vairo ne vieną valandą, nekilo. Gal „Nissan“ tikrai pavyko išspręsti šią problemą ir nuo šiol keliauti be sustojimų bus galima gerokai ilgiau?
Patogia sėdyne ir supančia erdve džiaugsis ir priekyje įsikūręs keleivis, kuris, esant reikalui, sėdynėje gali net patogiai įsitaisyti miegui. Gerai tai, kad patogiai įsikūrę priekyje vairuotojas ir keleivis, visiškai nespaus sėdinčių ant užpakalinių sėdynių. Pastarieji nesunkiai pateks į automobilį, nes durelės atsidaro labai plačiai. Erdvės jiems taip pat netrūksta, o važiuojant dviese galima naudotis patogiu atsilenkiančiu ranktūriu.
Kadangi „Qashqai“, bent jau kaip skelbė reklama, sukurtas „atrasti“ naujas vietas, jam privalu turėti ir talpią bagažinę, kur tilptų visi „atradėjų“ daiktai, tad lyginant su pirmtaku, naujojo modelio bagažinė padidėjo bei gavo „antrą aukštą“, užengiamą specialiu bagažinės dangčiu. Nors kraunamus daiktus teks kelti palyginti aukštai, tačiau bagažinė neturi slenksčio, tad tiek pakrauti, tiek iškrauti krovinius nebus sudėtinga.
Grįžtant prie vairuotojo vietos, dar kartą susimąstai apie „kosmines technologijas“ – iškart dėmesį patraukia penkių colių spalvotas ekranas, ne tik tarnaujantis kaip monitorius vaizdo kameroms, bet ir suteikiantis vairuotojui daug naudingos informacijos ir galimybių. Jeigu anksčiau neteko vairuoti „išmanaus“ „Nissan“ modelio, prieš leidžiantis į tolimą kelionę rekomenduotina ramiai atsisėsti ir išsiaiškinti visas borto kompiuterio funkcijas, nes bandant jas aiškintis pakeliui, kai visą dėmesį reikia skirti keliui, tai gali sukelti tam tikrų problemų…
„Darbinę“ automobilio informaciją galima stebėti tiek borto kompiuterio ekrane, tiek spidometro centre įmontuotame ekranėlyje. Jeigu važiuosite įjungę navigaciją, informacija apie reikiamus posūkius atsiras „tiesiai prieš nosį“, tad net nereiks žvalgytis į centrinį ekraną.
Bandytas „Nissan Qashqai“ turėjo 1,2 l 115 AG benzininį variklį su turbina ir 6 pavarų MPD bei buvo aprūpintas gamintojų pasididžiavimu – „Safety Shield“ sistema, kuri, be visų savo privalumų, ne tik stebi, kad per daug nepriartėtume prie priešais važiuojančios transporto priemonės ir „mato“ akląsias zonas (skirtingai nuo „Nissan Note“, „Qashqai“ vaiduoklių „nematė“), bet ir gali atpažinti kelio ženklus. Įdomi detalė – vienu metu centriniame ekranėlyje gali atsirasti du kelio ženklai. Tai reiškia, kad vienas jų galioja tik esant tam tikromis aplinkybėmis – po juo bus tuščia eilutė. Visi pranešimai aiškiai matomi ir lengvai suprantami.
Nelabai supratau kelionės kontrolės sistemos veikimą – nustačius konkretų greitį, automobilis vis tiek važiavo 1-2 km greičiau negu buvo nustatyta. Tam tikrais atvejais tai gali lemti nelabai malonų pokalbį su kelių inspekcija.
Dar vienas privalumas, kuriuo „Nissan“ didžiuojasi – 360 laipsnių kampu aplinką stebinčios kameros. Tokią pat sistemą turi ir kiek anksčiau bandytas „Nissan Note“, tačiau skirtingai nuo „mažesnio giminaičio“, „Qashqai“ turėjo ir parkavimosi sistemą, puikiai veikiančią tiek statant automobilį lygiagrečiai, tiek, kas ilgą laiką buvo problema, parkuojantis judant atbulomis. Tiesiog nusprendus parkavimą patikėti sistemai, reikia ją įjungti borto kompiuterio ekrane ir ramiai spaudyti akceleratorių, vairą patikėjus „elektroninėms smegenims“. Su šiuo darbu kompiuteris susitvarko be problemų ir saugiai pastatys automobilį norimoje vietoje.
Kelyje nustebino naujojo „Nissan Qashqai“ garso izoliacija – salone nesigirdėjo variklio, beveik nesigirdėjo kelio, bet šioje tyloje išryškėjo kiti pašaliniai garsai. Kelyje, kaip ir buvo galima tikėtis, „Nissan Qashqai“ laikėsi tvirtai ir patikimai, be priekaištų, posūkius įveikdavo beveik be posvyrio. „Gulintys policininkai“ ir kitos smulkios kliūtys buvo įveiktos beveik nejuntamai, neblogai važiuoklė sugėrė ir didesnes duobes išmaltame sodo keliuke.
Gamintojas teigia, kad kiek kitaip yra sureguliuota ir „ESP“ sistema, kuri dabar gali nejuntamai, tačiau dažniau kištis į automobilio valdymą, atsargiai pristabdydama atskirus ratus jau tada, kai vairuotojas dar nejaučia, kad ratai jau pradeda slysti. Be to, jau veikdama pilnu pajėgumu, „ESP“ vis tiek palieka vairuotojui „pasirinkimo laisvę“ ir radikaliai nemažina variklio galios, taip kontroliuodama situaciją, bet nesistengdama žūt būt sustabdyti automobilio.
Nedidelių pretenzijų galima turėt nebent automobilio vairo sistemai. Elektrinis stiprintuvas veikia gerai, parkavimosi aikštelėje, jeigu automobilį statote pats, vairą sukioti galima dviem pirštais, tačiau trasoje greičiui augant vairas staiga tampa sunkesnis, bet kada tai įvyksta, „elektroninės smegenys“ nusprendžia pačios. Kita vertus, net ir vairui pasunkėjus, grįžtamasis ryšis nepasidaro geresnis, informacijos iš jo ir toliau norėtųsi daugiau. Ramiai važinėjant po miestą, to gal ir nepastebėsi, bet išlėkus į magistralinį kelią, kur greičiai gerokai didesni, situacija pasikeičia.
Atskirai reiktų aptarti 1,2 l benzininį variklį su turbina. Nemažai mūsų tautiečių vis dar tiki, kad svarbiausia yra dydis. „Nissan“ šią nuostatą sėkmingai paneigia. 1,2 l varikliuko užtenka net tokiam automobiliui, kaip „Qashqai“. Be to, jis, kaip minėjau, tylus ir palyginti ekonomiškas – per tris važinėjimo tiek miesto, tiek užmiesčio keliais, bandant „Qashqai“ įvairiuose keliuose, vidutinės kuro sąnaudos sukosi apie 7 l/ 100 km. Gal ir ne taupumo rekordas, tačiau prisiminus, kiek kuro naudoja kiti šio segmento modeliai, rezultatas nėra blogas. Variklis puikiai suderintas su 6 pavarų mechanine PD. Jeigu ignoruosime nuolatinį kompiuterio reikalavimą važiuojant kaip galima greičiau pavarą perjungti į aukštesnę, tai sunkumų nekils nei lenkiant, nei kylant į kalną. Pretenzijų 1,2 DIG-T varikliui nėra – ir užsiveda lengvai, ir veikia tyliai, ir gesta tvarkingai, o pagalvojus, kokį darbą jis nudirba varydmas į priekį didelį „Nissan Qashqai“, pradedi žavėtis šiuo agregatu.
Nuošaly palikus „Qashqai“ išvaizdos klausimą (analogiška situacija buvo su „Nissan Juke“), galima drąsiai teigti, kad automobilis pavyko. Sunku prognozuoti ar populiarumu jis pralenks savo pirmtaką, tačiau galima spėti, kad tikrai nuo jo neatsiliks. Juolab, kad automobilis tapo dar erdvesnis, „išmanesnis“ ir tik visai nedaug brangesnis. Tikėtina, kad kai ankstesnės kartos „Qashqai“ savininkai nuspręs keisti turimą transporto priemonę, visų pirma jų žvilgnis kryps į naująjį „Qashqai“.
Naujasis Qashqai 4×2, 1.2 DIG-T 115 AG
|
|
Aukštis |
1590 mm |
Ilgis |
4377 mm |
Plotis |
1806 mm |
Bagažinės tūris (VDA litrų) |
439 |
Prošvaisa nuo žemės, be krovinio |
188 mm |
Tarpuratis |
2646 mm |
|
|
Maks. variklio galia |
85(115)/4500 kW(AG)/aps.min |
Maks. sukimo momentas |
190/2000 Nm/aps./min |
|
|
129 g/km |
|
Kuro sąnaudos mieste ir užmiestyje |
5,6 L/100 km |
Lentelė Nissan.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Už suteiktas erdves automobilio fotografavimui dėkojame Viva Trakai Resort