Pastaruosius keletą metų korėjiečių automobilių gamintojas Hyundai stebina. Ir stebina maloniai – kiekvienas naujas ar atnaujintas modelis turi kuo pradžiuginti. Atsinaujinęs Hyundai i30 netapo išimtimi. Tiesa, patikrinti gamintojo teiginius apie tai, kad šis modelis tapo 10 proc. lengviau valdomas, o vairo atgalinė reakcija pagreitėjo 15 milisekundės įprastomis sąlygomis gal kiek būtų buvę kiek sudėtinga, bet užteko ir kitų malonių smulkmenų.

Kas naujo?

Pradėti turbūt galima nuo to, kad dabartinė, trečioji Hyundai i30 karta buvo kurta Europoje ir specialiai europiečiams. Techniniai klausimai buvo derinami Hyundai Motor Europe centre Riuselhaime, bandymai vyko Niurburgringo trasoje, surenkami automobiliai Nošovicoje (Čekija).

Europietiškos „šaknys“ iškart pastebimos automobilio išvaizdoje: didelės, trapecijos formos radiatoriaus grotelės, pagrindiniai šviesos diodų žibintai, paslaugiai „pasukantys“ šviesos srautą į posūkio pusę ir diodiniai galiniai žibintai. Kitoks ir pats automobilis. jis tapo dailesnis, sportiškesnis, o priešpriešinio pasipriešinimo koeficientas tesiekia 0,30.

Pakito ir automobilio išmatavimai. Lyginant su šio segmento vidurkiu, jis tapo 40 mm ilgesnis – 4 340 mm., 15 mm platesnis– 1 595 mm ir 15 mm žemesnis – 1 455 mm, o 2 650 mm ratų bazė leido gerokai padidinti vidinę erdvę, tad vietos apsčiai tiek sėdintiems priekyje, tiek ir įsikūrusiems gale.

Nemažai naujovių galima pastebėti ir automobilio viduje. Visų pirma tai – 8 colių lietimui jautrus ekranas ir daugiafunkcinis, 3 stipinų šildomas vairas. Tiesa, šiuos privalumus, priklausomai nuo sąrangos lygio, gali tekti užsisakyti papildomai.

Taip pat naujasis i30 išmoko „bendrauti“ su „Apple“ ir „Android“ sistemomis. Tam pasitarnavo Apple Car Play ir Android Auto technologijos bei gavo modernias aktyvaus saugumo sistemas, tokias kaip ekstremalus stabdymas galimo susidūrimo atveju, Smart Cruise Control, juostų stebėjimą, „aklųjų“ zonų stebėjimą ir pan. Sistemos geros, veikia, tačiau ne visai pritaikytos mūsų gamtinėms sąlygoms. Tarkim galinio vaizdo kamerą, turinčią padėti orientuotis parkuojantis, tekdavo valyti po kiekvieno ilgesnio pasivažinėjimo, o nuo susidūrimų sauganti sistema net kelis kartus per porą dienų gan gąsdinančiai pranešdavo, jog išsijungia, nes priekinė kamera taip pat „nieko nemato“. Turint omenyje tai, kad pas mus vasara, kai sausa ir gražu, trunka gerokai trumpiau, negu visi kiti metų laikai, kurie, paskutiniais metais, dažniausiai primena užsitęsusi rudenį, automobilio kamerų valymas gali tapti kasdiene, gan nuobodoka, procedūra. Alternatyva? Parkavimosi davikliai galinėje automobilio dalyje ir įprotis stebėti transporto priemones priekyje. Šito turėtų užtekti. Juolab, kad automobilis turi net septynias saugos pagalves, o EuroNCAP bandymuose gavo maksimalų įvertinimą – 5 saugos žvaigždutes.

Įdomi detalė: Hyundai – vienintelis automobilių gamintojas pasaulyje, savo modeliuose naudojantis pačių pagamintą plieną. Daugiau kaip pusę naujojo i30 kėbulo sudaro korėjiečių gamybos ypatingai tvirtas, kokybiškas plienas, leidęs, lyginant su pirmtaku, automobilio svorį sumažinti 28 kg, o atsparumą persisukimui padidinti 22 proc.

Kelyje

Naujasis i30 siūlo gan platų variklių pasirinkimą. Bandyta versija turėjo bene įdomiausią modifikaciją – 1,0 l turbininis 120 AG agregatas, veikiantis poroje su mechanine 6 pavarų PD. Laikai, kai automobiliai buvo vertinami pagal variklio tūrį, nenumaldomai eina į praeitį. Hyundai i30 – dar vienas to įrodymas. Mažasis agregatas veikė puikiai, salone nesijautė jokių papildomų vibracijų ar varginančio triukšmo. Netgi nereikėjo smarkiau spaudyti akceleratoriaus, bijant, kad varikliukas ims ir užges. Gal tik degalų sąnaudos, turint omenyje tai, kad automobilis – visiškai naujas, buvo kiek didokos – 6,8 l/100 km. Kita vertus, jos beveik atitiko tas, kurias deklaruoja gamintojas, tad renkantis automobilį sau, reiktų ramiai pagalvoti, kiek ir kur bus važinėjama, nes deklaruojamos dyzelinių agregatų sąnaudos yra dviem litrais mažesnės.

Nepaisant to, kokios versijos bus i30, vairo kolonėle reguliuojama tiek pirmyn ir atgal, tiek aukštyn ir žemyn, tad prie vairo patogiai įsikurs bet kokio sudėjimo vairuotojas. Matomumas iš vairuotojo vietos visomis kryptimis taip pat puikus, tad prieš užsisakant greit išsipurvinančias kameras reiktų gerai pagalvoti ar tikrai jos būtinos?

Priklausomai nuo vairuotojo ūgio, vairas gali uždengti dalį prietaisų skydelio, tačiau pagrindiniai rodikliai visada yra matomi, „darbinę“ informaciją gali rodyti ir skydelio centre esantis ekranėlis, navigaciją galima stebėti centriniame panelyje sumontuotame ekrane.

Kurdami automobilį Europai, korėjiečių inžinieriai, panašu, įvertino tai, kad juo bus važinėjama ir ne visai gerais keliais, todėl pakaba sureguliuota taip, kad sugertų daugelį kelio nelygumų ir nevargintų viduje sėdinčių žmonių. Važinėjant perlytais žvyrkeliais kartais kildavo mintis apie kiek geresnę dugno ir ratų arkų garso izoliaciją, tačiau tai tikrai nėra trūkumas.

Vairo automobilis klausė puikiai, kelyje elgėsi nuspėjamai, o juostas stebinti sistema netgi leisdavo kiek atsipalaiduoti, tvarkingai išlaikydama i30 „per viduriuką“.

Privalumai, kurie dar taip neseniai buvo Premium segmento išskirtinumas, dabar tapo įperkami ir ekonominės klasės transporto pirkėjams, todėl man nejučia vėl kilo klausimas – ar Premium modelių gamintojai dar turės kuo nustebinti?

Pabaigai

Apibendrinant, naujasis Hyundai i30 nudžiugino savo „europietiška“ išvaizda, turtinga sąranga (nors ir už atskirą kainą) ir, lyginant su pirmtaku, „geresniu“ elgesiu kelyje. Kaip ir dažnas modernus automobilis, jis pasižymi ergonomika, praktiškumu, saugumo sistemų gausa ir plačiomis multimedinėmis galimybėmis. Galbūt automobilis prarado kažkiek savitumo, bet mūsų dienomis ekonominiame segmente labiau vertinama ne išskirtinė išvaizda, o minėtos charakteristikos, tad galima teigti, kad korėjiečiai pasirinko teisingą kryptį.

Kita vertus, už visą tai reikia mokėti, todėl naujasis i30 tapo kiek brangesnis. Ar tas „kiek“ netaps esminiu veiksniu, lemiančiu „kur pigiau“ ieškančių pirkėjų pasirinkimą, pamatysime po kokio pusmečio. Laukti liko nedaug.

V. Misevičius