Rugpjūčio 8 d. vyksiančiame „Moterų ralyje“ pirmą kartą dalyvaus elektromobilis. 350 kilometrų iššūkį priėmė „Jaguar“ moterų komanda. Ekipažas pasirinko įspūdingos išvaizdos ir pasaulyje jau spėjusį ne vieną titulą „nuskinti“ visiškai elektrinį miesto visureigį „Jaguar I-Pace“.

„Moterų ralio“ viena iš organizatorių Neringa Simson sako, kad elektromobilio atsiradimas „Moterų ralyje“ yra naujas posūkis ralio istorijoje.

„Jau kurį laiką mąstome, kad norime integruoti elektromobilius į „Moterų ralį“. Žinoma, tam reikia numatyti jų įsikrovimo vietas ir galbūt atskirą, trumpesnį maršrutą. Pažiūrėsime, kaip seksis „Jaguar I-Pace“. Panašu, kad kitąmet jau galime turėti elektromobilių įskaitą“, – svarsto N. Simson.

Šių metų „Moterų ralio“ trasoje nėra numatyta nė vienos įkrovimo stotelės, tad, anot „Jaguar I-Pace“ komandos kapitonės „Jaguar“ marketingo vadovės Baltijos šalims Justės Šataitės, ekipažo lauks rizikingas, tačiau įveikiamas maršrutas.

„Tikrai nevažiuosime ekonominiu režimu. Ralis yra intensyvus, važiuojama pakankamai įtemptai, užduotys įvairios, reikia išlaikyti greitį, tempą, o kartu stebėti, kad optimaliai naudotume bateriją. Be to, ir laimėti norisi. Įtampos ir azarto mūsų ekipažui bus iki pat finišo“, – įsitikinusi J. Šataitė.

Komandos kapitonė prisipažįsta, kad ilgai nesirinko, koks elektrinis automobilis galėtų dalyvauti „Moterų ralyje“, iš karto buvo aišku, kad „I-Pace“. Anot J. Šataitės, moteriškam raliui labai tinka šis elegantiško dizaino, aptakių formų ir „žalių“ savybių miesto visureigis – su pilnai įkrautomis 90 kWh baterijomis įveikia iki 470 km. „Jaguar I-Pace“ ekipažas pasirinko pavadinimą „100% elektrinis. 100% Jaguar“.

„Jaguar I-Pace“ jau patyręs įvairių konkursų ir bandymų dalyvis, parodęs labai aukštus rezultatus. Vos prieš keletą savaičių Lietuvos žurnalistų ralyje gavo ir pirmąjį ralio krikštą. Tad elektromobilio ekipažas tikisi ne tik įveikti visą atstumą ir užduotis, bet ir parodyti gerą rezultatą. Apie iškritimą iš trasos, anot J. Šataitės, negali būti nė kalbos.

„Kažkaip ypatingai nesiruošiame. Aš vairuosiu, viena iš kolegių bus šturmanė. Prieš pat ralį visos susitiksime ir apgalvosime strategiją. Esame jau dalyvavę „Moterų ralyje“, tad pabandysime pasinaudoti turimomis kelio knygomis, važiuosime buvusiomis trasomis ir parepetuosime, kaip sekasi komandai „susiklausyti“. Aprangą pasirinksime nevaržančią, tačiau derančią prie automobilio stiliaus“, – apie ekipažo pasiruošimus „Moterų raliui“ kalbėjo J. Šataitė.

Apie „Moterų ralį“

Nuotaikingas automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ Lietuvoje organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. Vos gimęs „Moterų ralis“ sulaukė gausaus dalyvių skaičiaus ir tapo vienu laukiamiausių aktyvių moterų laisvalaikio renginiu.

„Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. Ralio varžybos vyksta pagal Kelių eismo taisykles, čia svarbiausia – skubėti lėtai. Kelių šimtų kilometrų trasoje ralio dalyvių laukia lankytini objektai, nuotaikingos užduotys bei specialios vairavimo rungtys. Dalyvaudamos varžybose moterys įgauna daugiau vairavimo, orientavimosi kelyje patirties.

2018 metais užfiksuotas Lietuvos rekordas – „Masiškiausias moterų automobilių sporto renginys“ (320 ekipažų, kuriuos sudarė 1 250 moterų). „Moterų ralyje“ 2019 m. važiavo 1 444 moterys, 364 ekipažai.

Daugiau informacijos apie renginį ir registraciją galima rasti svetainėje www.moteruralis.lt bei socialinio tinklo Facebook paskyroje „Moterų ralis“.