Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuojantis 1978 metų gamybos „SAAB 96 V4“ automobiliu.

Iš viso šiame maratone dalyvauja 220 automobilių iš 34 pasaulio šalių, o jų deleguoti ekipažai vairuoja 25 skirtingų markių automobilius, kurie, atsižvelgiant į jų pagaminimo metus, suskirstyti į keturias grupes.

Pagal varžybų nuostatus istorinių automobilių Monte Karlo ralyje gali dalyvauti automobiliai, pagaminti nuo 1911 iki 1983 metų.

Lietuvos „Vilduja Racing“ ekipažas su savo SAAB automobiliu, paženklintu 174 starto numeriu, kelionę per Alpių serpantinus pradėjo iš Turino.

„Džiaugiamės sėkmingai įveikę visus lenktynių formalumus ir juos vainikuojančią techninę komisiją, kuri mūsų automobiliui ir ekipiruotei neturėjo pastabų, – prieš startą sakė lenktynininkas T. Vitkevičius. – Automobilį pažįstame neblogai, todėl tikimės, jog jis nebus kaprizingas ir mums nesutrukdys pasiekti išsvajotą finišą.“

Monte Karlo istorinių automobilių ralyje su tuo pačiu SAAB T. Vitkevičius drauge su Feliksu Krivickij startavo pernai ir sėkmingai finišavo. Rengdami įsigytą švedišką automobilį lenktynininkai ypatingą dėmesį skyrė ne tik varikliui ar važiuoklei, bet ir saugumo sistemai – patobulino sėdynes, saugos diržus ir kitas detales, o svarbiausia – visus parengties darbus vainikavo po remonto automobiliui suteiktas sportinis pasas.

Šiemet F. Krivickij navigatoriaus sėdynėje pakeitė irgi nemažai patirties turintis L. Žvinakevičius, kurio, kaip ir T. Vitkevičiaus, negąsdina dabar ten dažnai besikeičiančios oro sąlygos.  

„Prancūzijos Alpėse, kur driekiasi dauguma greičio ruožų, naktimis neretai šąla, o daugelyje vietų dar boluoja sniegas, sunkinantis važiavimo sąlygas. Tačiau, kaip sakoma, ralis vyksta bet kokiu oru, kuris lenktynininkams – ne pagrindinė kliūtis“, – įsitikinęs L. Žvinakevičius. Prasidėjęs sausio 30 d. „Rallye Monte Carlo Historique“ finišuos naktį iš vasario 4-osios į vasario 5-ąją, o jo dalyviams per penkias dienas teks įveikti daugiau nei 2 tūkstančius kilometrų, iš kurių – 405,91 km – greičio ruožai.