Lietuvos, Baltijos šalių ir Lenkijos ralio kroso čempionato etapai Vilkyčių autosporto komplekse – ideali proga palyginti, kaip per pastaruosius metus evoliucionavo ši išskirtinai daug emocijų trasoje generuojanti ir įspūdingų reginių žiūrovams sukurianti lenktynių disciplina. Deja, po dvi dienas trukusių kovų tenka pripažinti, kad kaimynai užsiaugino daugiau raumenų ir nuvažiavo kur kas toliau.
Svečiai iš Lenkijos ir Estijos pirmaisiais smuikais griežė visose klasėse išskyrus „Junior 1000“. Paprastai čia varžosi 6 jaunieji sportininkai, iš kurių penki lenktynių virusu užsikrėtė Lietuvoje. Šįkart dėl įvairių priežasčių starte stovėjo tik trys „Toyota Yaris“ automobiliukai. Sėkmingiausiai su užduotimis namų trasoje susitvarkė 13-ąjį gimtadienį šventęs Valdas Mikužis. Antras liko Rytis Gurklys, o trečia finišavo metais jaunesnė Skaistė Prašukaitė.
Beje, ji berniukams nusileido dėl labai proziškos priežasties: Skaistės automobilis apautas ne specialiomis „Semi Slik“, o standartinėmis žieminėmis padangomis. Vairavimo įgūdžiais ir drąsa keturis sezonus „Mini bagiais“ lenktyniavusi jaunoji plungiškė vyrukams niekuo nenusileidžia.
„Cross car“ klasėje vaikinams taip pat metė viena sportinę techniką pavyzdingai valdanti mergina Liis Taliovere. Visgi vaikinai šioje įskaitoje buvo greitesni daugiau nei 8 sekundėm. Pirmas finale finišavo Allan Kakri, antras – Joosef Ralf Nogene, o trečias Donatas Krasauskas.
„SuperCars“ klasėje savo pranašumu suabejoti neleido daugkartinis Lenkijos čempionas Tomasz Kuchar, vairavęs brolių Hansen‘ų komandos mechanikų paruoštą „Peugeot 208 RX“. Jam ant kulnų visą savaitgalį mynęs Marcin Gagacki vairavoa Europos čempiono Antono Marklundo bazėje sukonstruotą „Volkswagen Polo GTI RX“. Dar vienas uraganiniu greičiu išsiskyręs svečia Dariusz Topolewski tai pat važiavo „mėlyno kraujo“ bolidu, Švedijos automobilių sporto garsenybių Eriksson‘ų dirbtuvėse OMSE gimusia „Ford Fiesta WRX“.
Klaipėdietis Paulius Pleskovas buvo vienintelis bandęs mesti svečiams iššūkį pripažino, kad „įkąsti“ lenkų lyderiams nėra net teorinių galimybių.
„Mes tai puikiai suvokėm dar prieš startą, todėl nusprendėm pataupyti saviškę „Ford Fiesta“, su kuria startuojam Europos ralio kroso čempionate, ir į Vilkyčius atsivežėm senąjį kroso varžyboms paruoštą „Ford Focus“. Konkuruoti pavyksta tik todėl, kad geriau žinom Vilkyčių trasos specifiką ir joje mažiau sugaištam slidinėdami kai kuriuose viražuose. Tai, kad Baltijos šalių finalą įveikiau D. Topolewski – jo klaidų ir mano sėkmės dalykas “, – pripažino P. Pleskovas.
Trečią vietą Baltijos šalių ir ralio kroso čempionato įskaitos „SuperCars“ klasėje iškovojo latvis Janis Vegeris.
Stipriai išaugusį varžovų iš kaimyninių šalių greitį užfiksavo ir mūsiškių lyderis „Super1600“ klasėje Rokas Jakubauskas. Tiek latviai, tiek estai atsinaujinę savo „kovinę“ techniką, daugiau treniruojasi ir beveik visuose kvalifikaciniuose važiavimuose bei pusfinaliuose renka daugiau taškų.
„Ypač sustiprėjo Lenkijos ralio kroso meistrai, kuriems Vilkyčiuose jau penktasis nacionalinio čempionato etapas. Kitais metais jie pradės lenktyniauti baigiamoje statyti trasoje netoli Poznanės, todėl sportinis gyvenimas taps dar intensyvesnis ir įdomesnis“, – pastebėjo R. Jakubauskas.
Jo teigimu Lenkijoje rengiamos ralio kroso varžybos išsiskiria dar ir tuo, kad teisėjai ten itin griežtai vertina visus pasistumdymus trasoje. Agresyviai važiuojantys sportininkai čia pat gauna tokias „raminamųjų“ porcijas, kad vėliau varžovams remontuoti savo automobilių kėbulus reikia tik tuo atveju, jei patys padaro klaidų.
- Jakubauskas vienintelis prasibrovė į finalą ir čia finišavo trečioje vietoje. „Super1600“ klasėje triumfavo latvis Juris Spikis, o antrąją vietą užėmė jo tautietis Edijs Ošs.
„Touring Car“ finale, kaip ir beveik visuose kvalifikaciniuose važiavimuose nepralenkiamas buvos estas Andrus Karu. Antras greičiausias buvo latvis Kristaps Grunte, o trečias liko Andrius Kubilius.